سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

هشدار پلیس خوزستان برای پیشگیری از سرقت به عنف

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان در خصوص پیشگیری از وقوع سرقت به عنف به شهروندان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی قاسم‌پور بیان کرد: برداشتن یا تلاش برای برداشتن هر چیزی از یک شخص، به زور و یا با تهدید که به صورت غیرمنتظره، ناگهانی و گاهی اوقات همراه با ترساندن را سرقت به زور یا به اصطلاح سرقت به عنف می‌گویند.

وی در خصوص پیشگیری از وقوع سرقت‌های به عنف گفت: شهروندان باید حتی‌الامکان از عبور و مرور در مکان‌های خلوت به ویژه در ساعات پایانی شب خودداری و برای جابه‌جایی در شهر از تاکسی و خودروهای مصوب استفاده کنند و اگر پول و یا اشیاء قیمتی به همراه دارند، آن را به نحوی حمل کنند که جلب توجه نکند.

قاسم‌پور با اشاره به علل سرقت به عنف عنوان کرد: تحریک سارقان با بی‌احتیاطی در حمل پول نقد و یا اشیاء گرانبها، رفت و آمد در معابر و مکان‌های خلوت همراه با پول نقد و اشیاء قیمتی، بی‌احتیاطی و اعتماد به افراد نامطمئن و غریبه که ممکن است با آنها برخورد داشته باشید و ترحم بی مورد نسبت به افراد غریبه از علل وقوع این سرقت‌ها است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان جهت پیشگیری از سرقت به عنف توصیه کرد: در معابر عمومی و خیابان از کودکان خود به خوبی مراقبت کنید و در مسافرت‌ها، سعی کنید در مکان‌هایی استراحت کنید که امنیت کافی داشته باشند.

وی افزود: به همراه داشتن جواهرات گرانقیمت و پول بیش از نیاز روزانه می‌تواند محرک خوبی برای سارقان باشد. وقتی اموال با ارزش چندانی به همراه نداشته باشید در مواجهه با سارقان می‌توانید روی حفظ جان خود تمرکز بیشتری داشته باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد