سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

صنایع تبدیلی کشاورزی خوزستان با کمتر از یک سوم ظرفیت خود کار می‌کنند

IMG09322097.jpg

مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به این‌که صنایع تبدیلی در استان به میزان کافی وجود دارد، گفت: این صنایع با کمتر یک سوم ظرفیت خود کار می‌کنند اما اگر بتوان به آن‌ها کمک کرد تا با حدود 70 درصد ظرفیت خود کار کنند، نیاز استان در این زمینه تامین خواهد شد.

سید عباس موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،‌ اظهار کرد: بر اساس برنامه اقتصاد مقاومتی و شاخص‌های تعریف شده آن در سال 95، در بحث میزان جذب مواد خام حدود 1.5 برابر افزایش ظرفیت داشته‌ایم. همچنین حدود 80 درصد از برنامه اشتغال تعریف شده از سوی وزارتخانه، در استان محقق شده است.

 وی افزود: میزان جذب مواد خام، اشتغال و کاهش ضایعات، بازسازی و نوسازی صنایع از جمله شاخص‌هایی بود که در راستای اقتصاد مقاومتی از سوی وزراتخانه تعریف شده بود و استان در این زمینه عملکرد مطلوبی داشته است.

 موسوی تصریح کرد: کشاورزان بر اساس فرمول‌های علمی فعالیت نمی‌کنند و هرچه که خودشان می‌خواهند را با هر روشی کشت می‌کنند و این مساله باعث می‌شود تا نیاز صنایع در بحث تامین مواد اولیه، اندکی با مشکل مواجه شود.

 وی ادامه داد: دولت در زمینه رفع موانع تولید اقداماتی انجام داده و  به واحدهایی که با مشکلات مالی مواجه بودند، کمک کرد اما اگر این اقدامات تداوم پیدا کند و تسهیلات بیشتری به واحدها برای حل مشکلاتشان داده شود، ظرفیت‌های زیادی در بعد صنایع تبدیلی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها بهره برد.

 موسوی عنوان کرد: ما صنعت کم نداریم و صنایع مورد نیاز در حال کار هستند اما اگر به آن‌ها کمک شود و با توجه به این‌که صنایع با یک سوم ظرفیت خود فعالیت می‌کنند، شاهد توسعه این صنایع و افزایش بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان خواهیم بود.

 مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی خوزستان خاطرنشان کرد: در خوزستان صنایع تبدیلی احداث شده‌اند اما با ظرفیت پایین کار می‌کنند و این مساله به دلیل نبود مواد اولیه کافی و همچنین تسهیلاتی است که کمتر در اختیار واحدها قرار می‌گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد