سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

خوزستان در رتبه اول کشور از نظر شیب پیشرفت در شاخه فنی و حرفه‌ای

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه آموزش و پرورش خوزستان توانسته است روند رو به رشد خود را در زمینه نمرات امتحان نهایی ادامه دهد، گفت: خوزستان در سال 95 از لحاظ شیب پیشرفت در شاخه فنی و حرفه‌ای موفق به کسب رتبه اول کشور شد.

به گزارش خبرنگار علمی و آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، جمشید کمایی در جلسه شورای آموزش و پرورش که امروز، (چهارشنبه، 16 فروردین‌ماه) در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته 66 هزار و 443 داوطلب در استان برای کنکور 95 ثبت‌نام کردند که از این تعداد 43 هزار و 362 داوطلب زن و 23 هزار و 281 نفر مرد بوده‌اند.

وی افزود: همچنین در این سال 54 هزار و 107 نفر در کنکور سراسری شرکت کردند که از این تعداد 18 هزار و 525 نفر مرد و 35 هزار و 582 نفر زن بوده‌اند که همین آمار برای امسال و سال آینده نیز پیش‌بینی می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش در راستای ارتقای رتبه کنکور در استان، عنوان کرد: از زمان برگزاری جلسه قبلی شورا تا امروز، رؤسای آموزش و پرورش در 6 قطب دعوت شدند و فعالیت‌هایی که از مهرماه تا پایان اسفندماه انجام داده بودند، مرور و برنامه‌های آتی تنظیم شد.

کمایی گفت: از سال 92 تا 95 آموزش و پرورش خوزستان موفق شد که رتبه خود را با شیب ملایم ارتقا دهد اما رقابت با استان‌هایی که برنامه‌های منظم‌تری در این خصوص دارند، از این پس سخت‌تر خواهد شد و نیاز به حمایت بیشتری می‌طلبد. در جلسات گذشته مصوب شده بود که پنج میلیارد تومان برای پوشش 20 درصد دانش‌آموزان کنکور که به‌طور عمده در مناطق محروم هستند، تنظیم شود.

وی ادامه داد: سازمان آب و برق به تعهد خود عمل کرده و 300 میلیون تومان برای ناحیه یک اهواز هزینه کرده است اما با توجه به 92 روز باقی‌مانده تا زمان کنکور منتظر هستیم تا مساعدت‌های بیشتری شکل بگیرد؛ همچنین در جلسه قبلی بنا شد که کارگروهی تشکیل و این موضوع توسط این کارگروه پیگیری شود که تاکنون انجام نشده است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: باید کارگروهی تشکیل شود تا به شکل جدی‌تری مصوبات شورا را تا مرحله اجرا پیگیری کند؛ همچنین باید در هر جلسه مصوبات جلسه گذشته مرور و در این باره گزارشی ارائه شود. باید به تمام فرمانداران نیز ابلاغ شود که اولین جلسه شورای آموزش و پرورش در سال 96 را با عنوان کنکور سراسری برگزار کنند.

کمایی خاطرنشان کرد: در 92 روز باقی‌مانده می‌توان جلساتی درباره مهارت‌های تست‌زنی، مدیریت زمان، استرس و ... برای داوطلبان کنکور برگزار کرد که این کار در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

وی با اشاره به امتحانات نهایی سال سوم متوسطه نیز گفت: بر اساس گزارش وزارت آموزش و پرورش، خوزستان توانسته است که روند رو به رشد خود را در این زمینه ادامه دهد. خوزستان از لحاظ شیب پیشرفت، در رشته علوم تجربی و انسانی موفق به کسب رتبه دوم، در رشته ریاضی رتبه پنجم و در شاخه فنی و حرفه‌ای موفق به کسب رتبه اول شد و از لحاظ میانگین نمره در رشته علوم تجربی تنها یک استان از ما بالاتر بوده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: در خصوص آمار قبولی نیز خوزستان در رشته تجربی رتبه دوم، در رشته انسانی رتبه سوم، در رشته ریاضی رتبه دوم و در شاخه فنی و حرفه‌ای رتبه اول کشور را کسب کرد. در سال 95 میانگین نمره امتحانات نهایی در خوزستان به بالاتر از 10 افزایش پیدا کرده و توانستیم به میانگین کشور - حدود 11 - نزدیک شویم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد