سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

108دستگاه خودرو به طور مستمربرای شست و شوی مقره های برق اهوازلازم است

            اهواز – ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: 108 دستگاه خودرو به همراه 288 نفر به طور مداوم برای شست و شوی مقره های برق در اهواز نیاز است که تهیه شود تا با شست و شوی مقره های برق به طور مستمر در زمان گرد و غبار برق اهواز دچار مشکل نشود.

به گزارش ایرنا یدالله حضرتی چهارشنبه در نشست بررسی خاموشی های گسترده اخیر شبکه برق خوزستان در دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: بعد از توفان گرد وغباری که در هشتم بهمن ماه در اهواز رخ داد شبکه برق اهواز دچار مشکل و قطعی شد که برای رفع مشکل شبکه ، نیروی زیادی از کل کشور برای شست و شوی مقره های برق وارد اهواز شد.
وی گفت:هشتم بهمن ماه میزان ریزگردها در اهواز 10 هزار میکروگرم بر مترمکعب، 70 برابر حد مجاز اعلام شد و با رطوبت 97 درصد به ویژه در 23 بهمن ماه خاک بر روی مقره های برق حالت چسبندگی پیدا کرد و در برق رسانی مشکل ایجاد کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز در ادامه بیان کرد: در پی مشکلاتی که برای شبکه برق در اهواز ایجاد شد به طور متوسط هر مشترک سه ساعت برق نداشته است.
حضرتی درادامه با اشاره به راهکارهای حل مشکل سیستم برق اهواز و استان افزود: تعویض مقره های میخی سرامیکی با مقره های سیلیکونی با فاصله خزش بالا، تعویض کت اوت فیوزهای آرک زده، خرید دوربین ترموگرامی به منظور اعلام کردن مشکل در شبکه برق و خرید ماشین مقره شو از جمله کارهایی است که می توان برای حل مشکل شبکه های برق اهواز و استان خوزستان انجام داد واز ایجاد حادثه در شبکه برق در آینده نیز جلوگیری کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهوازافزود: در رطوبت 90 درصد تابستان شبکه برق استان دچار مشکل و قطعی نشد که این نشان دهنده استاندارد بودن شبکه برق خوزستان است.
وی افزود: از سال 87 که ریزگردها در استان خوزستان شدت گرفت مقره های میخی را تغییر دادیم.
حضرتی درادامه افزود: در تاریخ هشتم بهمن ماه که شبکه برق اهواز، باوی، کارون و حمیدیه به دلیل توفان گرد و غبار دچار مشکل شد روستاهای غیزانیه و الهایی برق داشتند این دو منطقه برق خود را از پست مارون و هفت تپه دریافت می کردند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهوازدرادامه با اشاره به اینکه امسال 23 بار خوزستان شاهد پدیده گردو غبار بوده افزود: در زمانی که میزان ریزگردها در هوا به 10 هزار میکروگرم بر مترمکعب افزایش یابد معادل نشستن هفت هزار و 650 کامیون شن بر شبکه برق اهواز است.
وی گفت: بر اساس پژوهش ها مشخص شده است که در گرد و غبارهای جدید در استان میزان نمک بالا است و ترکیباتی همچون منیزیم، سولفات و سولفوت وجود دارد که سولفات و سولفوت در تماس با رطوبت تبدیل به اسید می شوند و بر رسایی و توزیع برق تاثیر می گذارند.
**جلگه خوزستان به کویر تبدیل شده است
عضو هیات علمی گروه برق دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز در ادامه این نشست بیان کرد: سدسازی هایی که در خوزستان انجام گرفته و آب هایی است که از استان منتقل می شود باعث بروز پدیده گرد و غبار در خوزستان شده و مشکلات زیادی را در ایجاد کرده است.
محمود جورابیان گفت: ریزگردها تمام زیرساخت های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خوزستان را دچار مشکل کرده است و امکان انتقال این پدیده به استان های دیگر هم وجود دارد.
وی افزود: حوادثی که در روزهای اخیر در استان به دلیل بروز پدیده گرد و غبار اتفاق افتاده نشان داد که باید برای حل این مشکل به طور جدی و اساسی اندیشه واقدام کرد.
استاد دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اینکه گرد و غبار مسئله تازه ای در استان خوزستان نیست افزود: در سال 1367 و 1380 مطالعات و آزمایش های زیادی در خصوص آلودگی ها دراستان انجام گرفت و پیش بینی شده بود که از سال 80 پدیده گرد و غبار در خوزستان آغاز شود.
جورابیان اظهار کرد: زمینی کردن سیتم برق و داشتن سیستم پیشفرته شستشوی مقره های برق از جمله کارهایی است که می توان از بروز مشکل در سیستم برق در هنگام گرد و غبار جلوگیری کرد،استفاده از سیستم مقره شوی مدرن در استان باید از 20 سال گذشته انجام می گرفت.
وی با تاکید بر لزوم بررسی خسارت های اقتصادی گرد و غبار به استان، افزود: در خیلی از کشورهای دیگر نیز آلودگی وجوددارد اما از سیستم پیشرفته برای بازیابی شبکه برق استفاده می کنند.
بر اساس این گزارش توفان گرد و غبار در تاریخ هشتم بهمن ماه باعث ایجاد مشکل در شبکه برق اهواز و برخی نقاط استان خوزستان شد
این وضعیت اهواز را بارها دچار قطعی آب و برق و خطوط تلفن کرد.
در یک ماه گذشته مسئولان کشوری از جمله رئیس جمهور و برخی وزیران برای بازدید وبررسی روند اقدامات در خوزستان برای مقابله با پدیده ریزگرد ها و مشکل قطعی برق به اهواز سفر کردند.
7158/6002 خبرنگار: زینب فرحانی**انتشاردهنده : کبری آقازری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد