سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

شورای اقتصاد با ساخت بیمارستان سرطان در اهواز موافقت کرد

سفر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با قطار گردشگری خوزستان
شناسهٔ خبر: 3945018 -
اهواز ـ استاندار خوزستان گفت: شورای اقتصاد از بین ۱۱ بیمارستان فقط با ساخت دو بیمارستان ویژه سرطان در تهران و یک بیمارستان هم در اهواز موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین روند تفاهمنامه منعقده با ستاد اجرایی فرمان امام اظهار کرد: تفاهمنامه بین رئیس ستاد اجرایی فرمان امام و استانداری خوزستان دو قسمت داشت که یکی اقتصادی پیرامون سرمایه گذاری های ستاد اجرایی در خوزستان و وام هایی که برای طرح های بنیاد برکت (راه اندازی واحدهای کارگاهی و بنگاهی کوچک و متوسط) و بخش دیگر هم در حوزه پروژه های عمرانی مختلف در حوزه درمان، راه، پل، مدارس و غیره بود.

وی افزود: برخی از طرح ها به صورت کامل توسط استان خوزستان تأمین اعتبار، برخی به صورت کامل توسط بنیاد برکت تأمین اعتبار و برخی نیز به صورت مشارکتی توسط طرفین تفاهمنامه تأمین اعتبار می شوند.

شریعتی با اشاره به شروع یک سری از پروژه ها تصریح کرد: کمیته های مختلفی هم تشکیل و برای دستگاه های ذیربط نیز تقسیم کار و مأموریت های لازم به آنها محول شد. هر کمیته هفته ای دو بار تشکیل جلسه و جمع کمیته ها نیز حدودا هر یک ماه و نیم با مسئولان ستاد اجرایی جلسه برگزار و گزارش کار ارائه می دهند.

استاندار خوزستان بیان کرد: بنا شده تا جلسه ای با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام تشکیل شود که امیدواریم انشاءالله جلسه بعدی شاهد حضور وی در استان باشیم. این جلسه برای پیگیری آن تفاهمنامه و مصوبات بوده تا هرچه سریعتر اجرایی شود چون مردم انتظار اجرایی شدن مفاد تفاهمنامه ها را دارند.

شریعتی افزود: یکی از اراده های من از ابتدا تاکنون این بوده که صورتجلسات و مصوبات خیلی مهم را تا جایی که امکان دارد به شخصه دنبال کنم هرچند که معاونان هم پیگیری های لازم را دارند. یکی دیگر از موارد این جلسه، تفاهمنامه فی مابین ستاد اجرایی امام و استانداری خوزستان برای ساخت بیمارستان جامع درمان سرطان بود که دراین خصوص طی یک ماه و نیم گذشته استرس زیادی داشتیم چون به من اعلام شده بود وزارت بهداشت طی تفاهمنامه ای با ستاد قصد ساخت ۱۰ بیمارستان جامع در کشور را دارد که اهواز جزو آنها نیست.

وی ادامه داد: تماسی با رئیس ستاد اجرایی امام داشته و وی هم اعلام پیگیری داشته و از وزیر بهداشت هم خواستم که اولویت اول آنها خوزستان باشد. در نهایت در ساعات پایانی که قرار بود برای تصویب به شورای اقتصاد برود اهواز نیز جزو تعهدات قرار گرفت تا به صورت فاینانس انجام شود.

شریعتی بیان کرد: از وزیر بهداشت به جد تقدیر و تشکر دارم چون در شورای اقتصاد برای تصویب ساخت بیمارستان جامع سرطان در اهواز حمایت بسیاری داشت که شورا در نهایت از بین ۱۱ بیمارستان فقط با ساخت دو بیمارستان در تهران و یک بیمارستان هم در اهواز موافقت کرد.

استاندار خوزستان بیان کرد: شرکت کاغذسازی که متشکل از شرکت توسعه نیشکر و ستاد اجرایی فرمان امام بود نیز در شورای اقتصاد اواخر سال گذشته مصوب و فاینانس آن هم تصویب شد. توافق فاینانسور آلمانی با ستاد بهم خورده و فاینانسور فرانسوی جایگزین و کار را انجام می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد