سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

کلوچه دزفول ، سوغاتی ملی

            دزفول - ایرنا - کلوچه سنتی از جمله سوغات دزفول می باشد که به لحاظ کیفیت و نداشتن مواد نگهداره مورد استقبال مسافران نوروزی قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا بسیاری از مسافران و گردشگران نوروزی که از شهرها و استانهای مختلف کشور به دزفول سفر کرده اند از کلوچه سنتی دزفول به عنوان سوغاتی با کیفیت نام می برند.
استقبال گسترده مسافران و گردشگران از کلوچه دزفول موجب شده تا دهها کارگاه پخت و تولید کلوچه در این شهرستان راه اندازی شود.
متصدی یک کارگاه تولید کلوچه در دزفول به خبرنگار ایرنا گفت: در ایام نوروز مصرف کلوچه در شهرستان دزفول افزایش یافته و این امر موجب رونق کسب و کار کارگاه های تولید کلوچه در این شهرستان شده است.
وی استقبال گردشگران و مسافران نوروزی از کلوچه تولید دزفول را قابل توجه دانست و گفت:بسیاری از مسافران در سفر به دزفول نسبت به خرید کلوچه سنتی دزفول اقدام می کنند و این سوغات در سالهای اخیر مورد استقبال مسافران قرار گرفته است.
به گفته وی از آنجا که در تولید کلوچه دزفول از هیچگونه مواد نگهداره شیمیایی استفاده نمی شود از کیفیت بالایی برخوردار می باشد.
به گفته سرپرست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری دزفول کلوچه دزفول به همراه کلوچه شوشتر که ویژگی مشابهی دارند پارسال به عنوان یک سوغات ویژه ثبت ملی شدند.
حجت آریایی نیا افزود:کارشناسان سازمان میراث فرهنگی کلوچه دزفول و شوشتر را به لحاظ کیفیت و ویژگی های منحصر بفرد شاخص دانستند.
شهرستان دزفول در شمال استان خوزستان با وجود جاذبه های تاریخی ، زیارتی و طبیعی از ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری برخوردار می باشد.
بیش از 100 نوع صنایع دستی در دزفول به صورت کلی و جزئی در حال تولید است.
صنایع دستی دزفول شامل 50 تا 60 شاخه اصلی و بیش از 100 زیرشاخه است که توسط هنرمندان دزفولی تولید می شوند.
تاکنون خراطی دزفول به ثبت جهانی رسیده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد