سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

دلیل عقب ماندگی خوزستان نداشتن یک مسئول در سطح وزارت است

مصاحبه با خادمی نماینده ایزه
شناسهٔ خبر: 3920365 -
اهواز -  نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: دلیل  عقب ماندگی خوزستان نبود یک وزیر و یا مشاور و معاونان وزرا از خوزستان است.

 به گزارش خبرنگار مهر، هدایت الله خادمی عصر سه شنبه  در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خوزستان با حضور نوبخت اظهار کرد: نسبت به شمال شرق خوزستان خیلی بی توجهی شده و به نوعی آنها فراموش شده هستند. نگاه به خوزستان و عقب ماندگی آن نبود یک وزیر و یا مشاور و معاونان وزرا از خوزستان است.

وی افزود: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در زمین های شور استان خوزستان اجرایی شده ولی حتی یک متر آن را به مناطق شمال شرق خوزستان اختصاص نداده اند.

نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: میزان بارندگی در ایذه ۶۵۰ میلی متر است و استعدادهای بسیاری دارد ولی حتی یک کارگاه و یا کارخانه در آن مشاهده نمی شود.
خادمی خطاب به نوبخت گفت: تکلیف انتقال آب را باید برای ما مشخص و هرچه سریعتر اجرای بخشی از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را در شهرهای ایذه و باغملک شروع کنید.

وی طرح سئوال کرد: چرا به شهرستان‌های شمال و شرق استان توجه نمی‌شود؟ عدم توجه به این شهرستان‌ها مشکوک است. وزارت نیرو برای اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در شهرهای شمالی استان حق آبه تعیین کرده است اما ظاهرا به دلیل کم بودن این حق‌ آبه، وزارت جهاد کشاورزی اجرای طرح را متوقف کرده است. وضعیت فاینانس فاز دوم این طرح مشخص نیست.

نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۰۰ کیلومتر از رودخانه کارون از شهرستان ایذه عبور می ‌کند و سه نیروگاه در اطراف این شهرستان وجود دارد اما روستاهای این شهر فاقد آب و برق هستند. در این شرایط طرح انتقال آب موسوم به طرح بهشت آباد اجرا می‌شود. برای مردم این منطقه سئوال ایجاد می‌شود که چرا با وجود آب، هنوز آبرسانی از طریق بشکه و تانکر صورت می‌پذیرد.

خادمی بیان کرد: وضعیت جاده‌های شهرستان ایذه نیز مطلوب نیست. این جاده‌ها در سال ۹۴ حدود ۲۰۰ کشته و زخمی برجای گذشته‌اند و متأسفانه منابع طبیعی با گرفتن زمین‌ها، درحال کوچ دادن مردم ایذه هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد