سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

برگزاری چهارمین المپیاد آتش‌نشانان پتروشیمی کشور به میزبانی پتروشیمی بندر امام

رئیس ایمنی و آتش‌نشانی صنایع ملی پتروشیمی کشور از برگزاری چهارمین المپیاد آتش‌نشانان صنعت پتروشیمی کشور یادواره شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو به میزبانی پتروشیمی بندر امام خبر داد.

علیرضا نریمان‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی از حدود 8 سال پیش برنامه‌ای تحت عنوان توانمندسازی جسمانی و عملیاتی نیروهای آتش‌نشان برای مقابله با حوادث در شرایط اضطراری را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: این برنامه را از سال 87 با برگزاری نخستین المپیاد به میزبانی شرکت پتروشیمی تبریز آغاز کردیم و 23 تیم در این دوره حضور پیدا کردند. دومین و سومین المپیاد نیز به میزبانی شرکت پتروشیمی پازارگاد در منطقه عسلویه برگزار شد.

رئیس ایمنی و آتش‌نشانی صنایع ملی پتروشیمی کشور تصریح کرد: این دوره نیز به عنوان چهارمین المپیاد آتش‌نشانان صنعت پتروشیمی کشور یادواره شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو تهران به میزبانی شرکت پتروشیمی بندر امام در شهرستان بندر ماهشهر برگزار شد.

نریمان‌نژاد افزود: در این المپیاد 108 آتش‌نشان از 18 شرکت پتروشیمی کشور به مدت سه روز در شش ماده با هم به رقابت‌ پرداختند و در نهایت تیم آتش‌نشانی پتروشیمی بندر امام عنوان قهرمانی این دوره را از آن خود کرد.

وی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان شرکت کننده در این المپیاد در مواد بالا رفتن از طناب، حمل مصدوم، آب‌رسانی، دو 100 متر با مانع، 4 در 100 متر امدادی و هزار و 500 متر با یکدیگر رقابت کردند.  

نریمان‌نژاد همچنین به بیان اهداف برگزاری این المپیادها پرداخت و گفت: نیروهای آتش‌نشان بخش بسیار مهمی در راستای پیشگیری و کنترل به موقع حوادث احتمالی در شرایط بحران و اضطرار هستند. هرچه آنها از لحاظ روحی، جسمی و روانی آماده‌تر باشند به همان میزان آسیب‌ها و خسارات احتمالی که بر اثر حوادث خواهیم داشت پایین خواهد آمد.

رئیس ایمنی و آتش‌نشانی صنایع ملی پتروشیمی کشور در پایان یادآور شد: همچنین امسال در یک اقدام مناسب و خوب برنامه‌ریزی برای برگزاری آزمون علمی انجام دادیم که در کنار سنجش و ارتقای سطح توان جسمی و روحی، میزان دانش و سطح مهارت‌های علمی آتش‌نشانان برای نحوه مقابله با حوادث و استفاده مناسب از تجهیزات و وسایل آتش‌نشانی را بتوانیم را نیز مورد آزمون قرار دهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد