سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

خوزستان در هوای بهاری؛ انتظارها برای بارش باران

با وجود هوای مطبوع دو روز اخیر در استان خوزستان و شرایط جوی آرام پس از گرد و خاک اخیر، انتظارها برای بارش باران ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، با خروج گرد و خاک از سطح استان، در دو روز اخیر هوای مطبوع بهاری شهرهای استان در حال خودنمایی است و طبیعت با تنفس هوای پاکیزه کمی جان گرفت.

با این وجود هنوز هم وزش باد از سمت کانون‌های داخلی و خارجی گرد و خاک می‌تواند باعث بروز این پدیده در سطح استان باشد که این امر نیازمند توجه و همت سریع‌تر مسؤولان و متولیان این امر در سطح کشور و استان خوزستان است.

هر چند که استان خوزستان امسال نیز در وضعیت بسیار بد بارندگی‌ها قرار گرفت و این امر برخاستن گرد و خاک را تشدید کرد، ولی باز هم در روزهای مانده به بهار و حضور در فصل سرما و بارش انتظار باران وجود دارد و مردم این استان چشم به راه التیامی برای دردهای خاکی خود هستند.

با این حال، پیش‌بینی‌ها برای روزهای آینده از آسمانی صاف و آفتابی و برای پایان هفته آسمان ابری با بارش‌های پراکنده حکایت دارد.

این پراکندگی ریزش باران و پیش‌بینی آن تقریبا 80 درصد از باران‌های امسال استان خوزستان است و جز در برخی مناطقی دیگر باران با شدت بالا برای استان پیش‌بینی نشد.

حال باید دید که این عدم بارش و خشک‌سالی‌ها در استان خوزستان می‌تواند با بارش مناسب و مساعد باران بر طرف شود یا اینکه کشاورزان برای سال‌های دیگر امیدوار رونق زمین‌های خود باشند.

پیش‌بینی‌ها حکایت از ورود یک سامانه کم‌فشار با بارش پراکنده در روزهای پایان هفته حکایت دارد و که اغلب مناطق جنوبی استان را تحت نفوذ خود قرار خواهد داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد