سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

ایران برای 50 سال اثر فرهنگی برای ثبت در یونسکو دارد

دبیرکل ملی یونسکو کشور ۳۳ نفر از بزرگان ایران در لیست مشاهیر جهان توسط این نهاد ثبت نام شده افزود: تا ۵۰ سال آینده آثار فرهنگی کشور برای ثبت در لیست جهانی داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، سعدالله نصیری قیداری در اولین کنگره بین‌المللی خرد و حکمت جندی‌شاپور اظهار کرد: در دو سال گذشته از نزدیک شاهد تلاش‌های انجام شده برای برگزاری این همایش مهم بوده‌ام.وی افزود: آموزش، علم و فرهنگ که پس از هزینه‌های بسیار و بعد از جنگ جهانی منجر به تشکیل این نهاد در جهان شد از سال‌ها پیش از هدف اصلی پیدایش دانشگاه و کتابخانه جندی‌شاپور بوده است.دبیرکل ملی یونسکو در کشور با بیان این‌که پس از سال‌ها کشت و کشتار جهان اهمیت علم و آموزش صحیح را یافته است، بیان کرد: در آیات اعجاز برانگیز قرآن مجید اهمیت علم اندوزی و آموزش به روشنی نمایان است.

وی گفت: ۳۳ نفر از بزرگان ایران در لیست مشاهیر جهان توسط این نهاد ثبت نام شده افزود: تا ۵۰ سال آینده آثار فرهنگی کشور برای ثبت در لیست جهانی داریم.

نصیری قیداری تصریح کرد: اگر جهان آموزش را به‌جای خرید سلاح و برنامه‌ریزی برای سلاح‌های کشتار جمعی و هزینه آن را در زمینه آموزش تخصیص می‌داد امروز در جهان نیازی به سلاح نبود و صلح و امنیت پایدار در جهان به وجود آمده بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد