سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گرد و خاک هفته‌های اخیر در خوزستان بی‌سابقه بود

 / 35 درصد از هورالعظیم بی‌آب است / اقدامات نهال‌کاری کافی نیست
استاندار خوزستان با بیان اینکه گرد و خاک هفته‌های اخیر در خوزستان بی‌سابقه بود گفت: اقدامات نهال‌کاری و کاشت درخت در بیابان‌های خوزستان صورت گرفت ولی کافی نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، غلامرضا شریعتی دقایقی پیش در گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی با اشاره به مشکلات هفته‌های اخیر در استان خوزستان و اقدامات صورت گرفته اظهار کرد: در چهار سال گذشته اقدامات مختلفی در رابطه با مبارزه با ریزگردها در استان خوزستان صورت گرفت و مصوبات زیادی از جانب هیات دولت انجام شد.

وی افزود: از اقداماتی که در طول چند سال اخیر توسط هیات دولت در استان خوزستان انجام شده است رهاسازی حق‌آبه تالاب هورالعظیم است و در این رابطه 65 درصد از این تالاب زیر پوشش آب قرار گرفت.

استاندار خوزستان با بیان اینکه 35 درصد از این تالاب به دلیل مرتفع بودن در شرایط خشک و بی آب قرار دارد تصریح کرد: امیدواریم در آینده مشکل بی‌آبی آن نیز به طور کامل رفع شود.

شریعتی با بیان اینکه در زمینه نهال‌کاری و کاشت درخت نیز اقدامات صورت گرفت ولی کافی نیست بیان کرد: در این رابطه ۸ هزار هکتار نهال کاری صورت گرفته است، همچنین تثبیت شن‌های روان در استان با کمک وزارت نفت صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه عملیات مالچ‌پاشی توسط قرارگاه خاتم با حمایت‌های وزارت نفت در سطح استان صورت گرفت خاطرنشان کرد: اگر اقدامات در استان خوزستان بیشتر شود بدون شرح نتیجه‌های بهترین نیز حاصل خواهد شد.

شریعتی اضافه کرد: در ابتدایی پدیده ریزگردها ۹۰ درصد آن از منشاء خارجی بوده ولی اینک با توجه به افزایش بیابان‌ها، خشک‌سالی‌های پی در پی و عدم بارندگی در این استان این عدد در بخش خارجی به ۶۵ درصد و منشأ داخلی به 35 درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این بار گرد و خاک شدیدتر و بی‌سابقه‌تر از قبل به استان وارد شد گفت: همیشه آلودگی‌های گرد و غبار در خوزستان ۳ تا ۴ هزار میکروگرم بود ولی این‌بار تا 66 برابر استاندارد جهانی پیش آمد.

شریعتی ادامه داد: از دلایل به‌وجود آمدن قطعی‌های مکرر برق در استان خوزستان این بود که گرد و غبار غلیظ با میزان کمی از بارندگی چند وقت اخیر در اهواز ادغام شده و باعث ایجاد گل و لجن به وجود آمد و نمک موجود به همراه خاک باعث ایجاد جریان رسانا و قطعی برق شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد