سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

چرا بخش بزرگسالان بیمارستان شفا اهواز جابه‌جا شد؟

فوق تخصص خون و سرطان بیمارستان شفا اهواز گفت: با انتقال بخش بزرگسالان بیمارستان شفا به بیمارستان بقایی 2، مشکل کمبود تخت‌های بستری مرتفع شده است.

دکتر احمد احمد‌زاده دیلمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: در سال 58 ساختمان بیمارستان شفا در اهواز با 100 تخت مصوب احداث شد و در حال حاضر به دلیل کمبود فضای فیزیکی، این بیمارستان تنها 60 تخت بستری دارد. اکنون بیمارستان شفا از یک‌سو به علت افزایش بیماران سرطانی با انبوهی از بیماران نیازمند بستری در لیست انتظار و از سوی دیگر با مشکلات ناشی از فرسودگی مواجه شده است و این وضعیت علاوه بر تحمیل هزینه های گزاف، گاه فرآیند ارائه خدمت را مختل می‌کند.

وی در خصوص انتقال بیمارستان شفا به بیمارستان شهید بقایی 2، به  تاریخچه بیمارستان شفا اشاره و تصریح کرد: بیمارستان شفا در جنوب شرقی شهرستان اهواز در منطقه شهر دانشگاهی واقع شده است. این بیمارستان یکی از مراکز درمانی و آموزشی تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز است که  از سال 1368 تحت عنوان مرکز درمان سرطان آغاز به کار کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: بیمارستان شفا به عنوان یک بیمارستان فوق تخصصی و تخصصی درجه یک، در ردیف یکی از بزرگ‌ترین مراکز عمده در زمینه ارائه خدمات خون و هماتولوژی قرار دارد.  این بیمارستان علاوه بر درمان بیماران مراجعه‌کننده،  پایگاه تحقیقات آموزش پزشکی و یک مرکز تعلیم و تربیت دانشجویان در سطح تخصصی و فوق تخصصی نیز محسوب می‌شود.

احمدزاده بیان کرد: هر سال تعداد زیادی از دانشجویان پزشکی و رشته‌های وابسته و دستیاران تخصصی تحت نظر اعضای هیات علمی و روسای بخش‌های مختلف ییمارستان شفا تحت آموزش‌های علوم بالینی قرار می‌گیرند. می‌توان گفت این بیمارستان به نوبه خود با داشتن بخش‌هایی مانند آزمایشگاه تخصصی، تالاسمی خون، آنکولوژی و هماتولوژی اطفال، خون، آنکولوژی و هماتولوژی بزرگسال، آی‌سی‌یو، اورژانس و پیوند به عنوان یک برند مطرح است.

وی انتقال بیمارستان شفا اهواز به بیمارستان شهید دکتر بقایی 2 را اقدامی مناسب دانست و گفت: هم اکنون نیز با انتقال بخش بزرگسالان، مشکلات بیمارستان شفا در زمینه کمبود تخت‌های بستری مرتفع و بیماران بلافاصله بستری و عملا لیست انتظار در این زمینه پاک شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد