سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

استانداری خوزستان توضیح دهد کاهش ساعات کار ادارات چه تأثیری بر سلامت کارکنان دارد

مدیریت بحران استانداری خوزستان در اقدامی سؤال برانگیز به دلیل بروز پدیده گرد و غبار ساعات کار ادارات را در استان تا ساعت 12 ظهر تعیین کرده این در حالیست که این تصمیم هیچ تاثیری در صیانت از سلامت کارکنان ادارات ندارد و تنها تحمیل هزینه به بیت‌المال و دولت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در دو روز گذشته که دوباره پدیده گرد و غبار آنهم از طریق کانون‌های خارجی میهمان ناخوانده استان خوزستان بود و مشکلات عدیده‌ای را برای مردم این دیار به ارمغان آورد.

مدیریت بحران استان خوزستان در اقدامی مناسب نیز به دلیل بروز این پدیده و بنا به پیش‌بینی هواشناسی برای حفظ سلامت کودکان و همه دانش‌آموزان و دانشجویان تمام مدارس و دانشگاه‌ها را تعطیل کرد تا این قشر در معرض خطرات ناشی از ریزگردها و گرد و خاک‌های موجود در فضای آسمان استان قرار نگیرند.

اما اقدام عجیب و سؤال برانگیزی که هیچ توجیه کارشناسی و منطقی ندارد اعلام کاهش ساعات کار در ادارات تا ساعت 12 ظهر است.

این تصمیم که مشابه تصمیمات مدیریت بحران در ایام تابستان که به دلیل بالا رفتن بیش از حد دما و به منظور کاهش مصرف برق گرفته شده دارای هیچ مبنای علمی و کارشناسی نیست چرا که آیا اگر کارمندی که از ساعت 7 صبح و در اوج پدیده گرد و غبار و ریزگرد در معرض این پدیده قرار بگیرد بازگشت زودهنگام وی از اداره چه عایدی برای کارمند در بحث حفظ سلامت دارد؟!.

این تصمیم جز سردرگمی برای مردم در ادارات به دلیل کاهش ساعات کار و اتفاقا به خطر افتادن جدی سلامت کارکنان ادارات هیچ دستاوردی ندارد و به نظر می‌رسد اتخاذ این تصمیمات بجز تحمیل هزینه‌های گزاف به بیت‌المال و دولت هیچ تاثیری در حال و احوال کارکنان ادارات نخواهد داشت.

متاسفانه اتخاذ تصمیمات احساسی و بدون منطق علمی و کارشناسی جز ضرر و زیان هیچ عایدی برای جامعه ندارد و لازم است مسؤولان در رابطه با عدم تکرار اینگونه اقدامات غیرمنطقی تجدیدنظر کنند و اجازه داده نشود استان خوزستان بیش از این از بی‌تدبیری‌ها لطمات جبران‌ناپذیر بخورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد