سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تکرار بحران خوزستان نگران کننده است

150624.jpg

رییس شورای شهر اهواز با اشاره به بحران اخیر قطعی سراسری برق، آب در اهواز گفت: ‌استاندار قطعا باید برای برخورد با عوامل کم‌کار در این بحران دستور ویژه بدهد.

هوشنگ‌ شیرمردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد:‌ مشکلات اخیر قطعی سراسری برق و آب و مراکز مخابراتی در اهواز به هیچ وجه پذیرفته نیست. بحران روز شنبه علاوه بر خسارات اقتصادی، آثار منفی بسیار زیادی نیز در زندگی مردم گذاشت.

وی افزود:‌ با توجه به بحران 9 بهمن ماه امسال در اهواز که قطعی سراسری برق و آب را به دنبال داشت، چرا در این مدت شست و شوی مقره‌ها و تاسیسات برقی انجام نشد؟ چرا در این زمینه کم کاری صورت گرفت تا چنین مشکلات و بحرانی دوباره در اهواز ایجاد شود؟ بروز این بحران و تکرار آن خیلی نگران کننده است و قابل قبول نیست.

رییس شورای شهر اهواز خواستار برخورد با عوامل کم کار در بروز بحران اخیر اهواز شد و تصریح کرد:‌ استاندار باید با کم‌کاری‌های صورت گرفته در بروز مشکلات قطعی گسترده و سراسری برق و آب برخورد کند و برای برخورد با عوامل کم کار دستور ویژه بدهد.

شیرمردی با اشاره به اقدام روز گذشته استاندار و برکناری مدیرکل مدیریت بحران خوزستان افزود: استاندار خوزستان با صلاحدیدی که داشته تصمیم به برکناری مدیرکل بحران استان گرفت؛ قطعا این اقدام بی تاثیر نیست و استاندار باید برخورد با دیگر عوامل کم کار را ادامه دهد.

وی با بیان اینکه بحران اخیر اهواز در حوزه وزارت نیرو قرار می گیرد، عنوان کرد:‌ مجموعه‌های وزارت نیرو در استان خوزستان مانند شرکت توزیع برق و برق منطقه‌ای موظف به پاسخگویی در خصوص بحران اخیر به مردم هستند و قطعا باید با این دستگاه‌ها برخورد شود تا دوباره شاهد تداوم و استمرار این مشکلات و بحران ها نباشیم.

رییس شورای شهر اهواز با انتقاد از وضعیت اهواز در روز شنبه گفت:‌ در آغاز هفته مردم با تعطیلی ادارات و بانک ها و قطعی آب و برق مواجه می شوند. بعضی ها در آسانسورها گیر می‌کنند و افراد بیمار نیز در منازل خود محبوس می شوند. قطعا این مشکلات موجب سلب اعتماد عمومی به مدیران استانی شده است و اکنون تمام مردم از این وضعیت ابراز گلایه و ناراحتی می کنند.

شیرمردی با اشاره به تاثیر پدیده گرد و غبار در بروز بحران روز شنبه در اهواز اظهار کرد:‌ علاوه بر آثار آشکار این پدیده از جمله خسارات اقتصادی و اجتماعی و بهداشتی، پدیده گرد و غبار دارای آثار پنهانی است که دانشگاه علوم پزشکی اهواز باید در خصوص این گونه آثار اظهار نظر کند. پدیده گرد و غبار حتی ممکن است آثاری منفی بر مغز بگذارد.

وی تصریح کرد:‌ شورای شهر با اختیارات کنونی خود تنها در حیطه شهرداری می تواند ورود کند، در سایر حوزه ها از جمله آبفا و برق برای شورای شهر در قانون اختیاراتی پیش بینی شده اما تفویض این اختیارات هنوز انجام نشده است. قطعا تفویض این اختیارات در جلوگیری از بروز مشکلات و بحران اخیر اهواز بی تاثیر نخواهد بود.

رییس شورای شهر اهواز افزود: همه اعضای شورای شهر نسبت به عملکرد آبفا اهواز اعتراض داشتند و دارند اما این اعتراضات به دلیل عدم تفویض اختیارات قانونی در حوزه آبفا به شورای شهر به جایی نرسید و منجر به نتیجه نشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد