سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

دانش آموزان خوزستانی 240 روز کمتر ازاستان های دیگردرس می خوانند

اهواز – ایرنا – مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: دانش آموزان خوزستانی در دوره تحصیل خود 240 روز کم تر از دانش آموزان استان های دیگر تحصیل می کنند.

به گزارش ایرنا محمد تقی زاده دوشنبه در حاشیه شورای آموزش و پرورش در سرسرای استانداری خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: سال تحصیلی در خوزستان 20 روز کم تر از سایر استان ها است و دانش آموزان ازاول ابتدایی تا پایان تحصیل در حدود 240 روز کمتر از دانش آموزان سایر استان ها درس می خوانند .
وی گفت: با وضعیتی که در اهواز پیش آمده و تعطیلی مدارس استان به دلیل گرد و غبار و قطعی برق بر مدت این روزها و عقب ماندگی زمان آموزشی دانش آموزان افزوده شده که با برگزاری کلاس های جبرانی به دنبال جبران کسری این زمان هستیم.
تقی زاده اظهار کرد : لازم است که با نگاه ویژه ملی برای حل مشکلات پدیده گرد و غبار در خوزستان توجه شود چرا که این موضوع مشکل تنها استان نیست و مشکل تمام کشور است، با یک روز تعطیلی در تمامی بخش های اقتصادی و فرهنگی و آموزشی دچار مشکل می شویم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان همچنین درباره آموزش پیش دبستانی افزود: اجباری اعلام کردن پیش دبستانی به این معنی نیست که اگر دانش آموزی به پیش دبستانی نرفت از تحصیل او در دبستان جلوگیری کنیم اما تاکید حداکثری است که والدین دانش آموزان به تعلیم و تربیت در دوره پیش دبستانی اهمیت دهند.
وی گفت: شرایط خاص استان و دوزبانه بودن دانش آموزان بسیاری از مناطق خوزستان باعث شده که بازماندگان تحصیل این منطقه افزایش یابد، شرایط اقلیمی نیز باعث عقب ماندگی در تحصیل شده است ، امسال برای نخستین بار در استان موفق به پوشش 98 درصدی نوآموزان در دوره پیش دبستانی شدیم.
تقی زاده با اشاره به اینکه کتاب های دوره پیش دبستانی توسط معلمان و بر اساس شرایط منطقه تدوین می شود اظهار کرد: هدف این نیست که فرزندان خود را یک سال زودتر وارد مدرسه کنیم، هدف اصلی کسب مهارت های زندگی اجتماعی است که سطح فرهنگ عمومی را افزایش دهیم.
از جمله دستور کار شورای آموزش و پرورش استان برگزاری جشنواره قرآن نماز و عترت در خوزستان بود که قرار شد دستگاه های خوزستان در کنار آموزش و پرورش از برگزاری ین جشنواره حمایت کنند.
دستور کار دیگر بهبود فضای مدارس درمناطق حاشیه و محروم بود که طبق گفته مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان 10 میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی فضای مدارس مناطق محروم نیاز است که استانداری خوزستان پرداخت این هزینه را تقبل کرد.
در هفته های اخیر به دلیل پدیده گرد و غبار و به گفته مسئولان استانی به دلیل رطوبت بالا و بارش باران برق اهواز و برخی شهرستان های استان قطع شد و مدارس این مناطق چندین بار تعطیل شدند.
7158/6002
خبرنگار: زینب فرحانی**انتشار دهنده : کبری آقازری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد