سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

داستان شهرداری‌های پولدار و مطالبات معوقه کارگران/ از نامه نماینده تا اخطار امام جمعه

در حالی کارگران فضای سبز و خدمات شهری شهرداری‌های شهرستان بندر ماهشهر با موضوع و مشکل عدم دریافت حق و حقوق قانونی خود دست و پنجه نرم می‌کنند که نماینده مردم این حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی خبر از واریز مبالغ میلیاردی به حساب این شهرداری‌ها داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، «عدم پرداخت مطالبات» و «تجمع کارگران فضای سبز و خدمات شهری» موضوعاتی است که این روزها در این شهرستان به مسأله‌ای عادی و پدیده‌هایی روزمره تبدیل شده‌اند.

نمونه اخیر آن نیز تجمع حدود 150 کارگر فضای سبز و خدمات شهری شهرداری بندر امام بود که به دلیل عدم دریافت پنج ماه حقوق و مزایای خود مقابل این شهرداری تجمع کرده و خواستار دریافت حق و حقوق قانونی خود شدند و پاسخی غیر از تهدید به اخراج نشنیدند.

موضوعی که پای نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام را نیز به میان کشید و وی را مجبور به واکنش، دخالت و مکاتبه با رئیس شورای تأمین شهرستان بندر ماهشهر کرد.

علی گلمرادی با نگارش نامه‌ای به فرماندار بندر ماهشهر خواستار ورود وی به موضوع، به عنوان رئیس شورای تأمین شهرستان شد.

در این نامه خطاب به منصور قمر آمده است: با توجه به نارضایتی و اعتراض شدید جامعه کارگری شهرداری‌های بندر ماهشهر، بندر امام و شهید چمران در بخش‌های فضای سبز و خدمات شهری مبنی بر عدم دریافت حقوق و مزایای قانونی خود، به عنوان رئیس شورای تأمین شهرستان دستور دهید با عنایت به پرداخت مبالغ قابل توجه چند میلیارد تومانی از محل ارزش افزوده طی چند روز گذشته به شهرداری‌های مذکور، نسبت به تسویه حساب کامل مطالبات معوقه و جاری این قشر زحمتکش اقدام جدی به عمل آوردند.

در ادامه این نامه تأکید شده است: یقیناً با توجه به وضعیت مالی شهرداری‌های مورد نظر هیچگونه عذر و بهانه‌ای برای عدم توجه به حقوق ذی‌نفعان پذیرفته نیست.

البته این موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود. امام جمعه بندر امام نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر واکنش شدیدی به این مسأله نشان داد.

حجت‌الاسلام محمد تابش اظهار کرده بود: کارگران خدمات شهری حقوق باقی مانده از فروردین و اردیبهشت ۹۵ را دریافت نکرده‌اند و برای آن دو ماه پول علی‌الحساب به آنها داده‌اند، تقریبا ۵۰۰ هزار تومان برای هر کدام از آنها که نزدیک به ۱۷۰ نفر هستند، مگر اینها چقدر حقوق می‌گیرند؟

وی افزوده بود: حقوق این کارگان یک میلیون تومان یا حداکثر یک میلیون و دویست هزار تومان است، زمانی که شما ۵۰۰ هزار تومان آن را ندهید خوب کارگر چه کار کند؟ آیا خود پیمانکار حاضر است ۲ ماه حقوق نگیرد و زندگی کند؟ آیا شهردار حاضر است پول نداشته باشد حقوق هم نگیرد صدایش هم در نیاید و زندگی کند، چرا انصاف ندارید؟

امام جمعه بندر امام ادامه داد بود: همان طور که دوست دارید مردم با شما رفتار کنند با مردم رفتار کنید، دوست دارید کسی شما را گرسنه نگه دارد؟ چرا مردم را گرسنه نگه می‌دارید؟

تابش خاطرنشان کرده بود: کارگران اگر بیشتر اعتراض می‌کردند می‌شدند ضد انقلاب، ضد انقلاب کسی است که پول کارگران زحمتکش را نمی‌دهد.

وی همچنین متذکر شده بود: من به پیمانکار، شهردار و شورای شهر هشدار می‌دهم تا این هفته باید پول کارگران را کامل بدهند، اگر پرداخت نکردند علیه آنها اعلام بسیج عمومی می‌کنم.

حال باید دید ورود نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی و درخواست وی برای ورود رئیس شورای تأمین شهرستان به موضوع، واکنش شدید امام جمعه بندر امام و مهم‌تر از همه مبالغ میلیاردی که به عنوان ارزش افزوده به حساب شهرداری‌های بندر ماهشهر، بندر امام و شهر چمران واریز شده، کارگران فضای سبز و خدمات شهری این شهرداری‌ها را به حق و حقوق و مطالبات معوقه خود خواهد رساند یا نه.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد