سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

روزانه ۸۰۰ تن اسید از فعالیت های نفتی وارد آسمان خوزستان می شود

نشست خبری غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با اصحاب رسانه
شناسهٔ خبر: 3895419 -
اهواز - استاندار خوزستان گفت: روزانه ۸۰۰ تن اسید از فعالیت های نفتی وارد آسمان خوزستان می شود که با اجرای طرح آماک، جمع آوری می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی شامگاه امروز در جلسه کارگروه ستاد استانی مقابله با ریزگردها با حضور معصومه ابتکار در اهواز اظهار کرد: طرح آماک که منجر به جمع آوری گازهای همراه نفت در خوزستان می شود، در دولت اصلاحات شروع شده و قسمت گاز ترش آن در سال ۸۷ به بهره برداری رسید و قسمت گاز اسیدی به علت اختلاف بین کارفرما و پیمانکار عملا متوقف شد.

شریعتی با اشاره به متعهد شدن ۱۰ میلیون دلار توسط شرکت نفت برای اجرایی شدن طرح آماک گفت: گاز اسیدی اگر چه حجم آن کمتر است ولی جمع آوری آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این دولت نیز پیگیری های بسیاری برای به سرانجام رسیدن و اجرایی شدن طرح آماک داشتیم. شرکت های فرانسوی نیز برای انجام آن مستقر شده و کار طی ۶ ماه اخیر به خوبی پیش رفته است.

شریعتی بیان کرد: در حال حاضر ۸۰۰ تن اسید در روز به آسمان فرستاده شده و هوا را آلوده می کند ولی بعد از اجرایی شدن طرح آماک، این گازها تبدیل به خوراک و برای پتروشیمی رازی منتقل می شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: با اشاره به اینکه مرکز پژوهش منطقه ای ریزگردهای دانشگاه شهید چمران اهواز هیچ ردیف بودجه ای متمرکزی ندارد، گفت: البته  به چند مرکز برای انجام کارهای تحقیقاتی در این زمینه مجوز داده شده است.

مشکل آماک برطرف می شود

بیژن عالیپور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نیز در این نشست اظهار کرد: در حال برطرف مشکلات طرح آماک هستیم تا هرچه سریعتر این طرح را به افتتاح و بهره برداری برسانیم.

وی خبر داد: در حال حاضر ۸۷ درصد گازهای گذشته دیگر نمی سوزد و فقط ۱۳ درصد آن می سوزد. برای برطرف کردن مشکلات آلودگی گازها به میزان ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار، پروژه تعریف کردیم که امیدوارم با این پیگیری ها دیگر هیچ آلودگی گازی در خوزستان نداشته باشیم.

عالی پور عنوان کرد: ۲۸ پروژه برای جمع آوری گازهای همراه تعریف کردیم که بعد از اجرایی شدن آنها دیگر گازی را نمی سوزانیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد