سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

نصب تلویزیون‌های هشدارهای هواشناسی در اهواز تا دو ماه آینده

مدیرکل هواشناسی خوزستان از نصب چهار تلویزیون شهری در اهواز جهت اعلام و هشدارهای هواشناسی تا دو ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌ منطقه خوزستان، کوروش بهادری در کارگروه گرد و غبار که امروز (28 دی ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد:‌ جهت اعلام وضعیت جوی و هشدارهای هواشناسی به ویژه در زمان وقوع پدیده ریزگردها، ‌4 تلویزیون شهری در کیانپارس، میدان دانشگاه، میدان فرودگاه و چهارراه پاداد تا دو ماه آینده نصب می‌شود.

وی افزود: ‌قرارداد خریداری این تلویزیون‌ها منعقد شده که تامین دو تلویزیون در تعهدات اداره‌کل هواشناسی و دو تلویزیون نیز در تعهدات شهرداری اهواز قرار دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به راه‌اندازی مرکز پایش پیش‌بینی و هشدار سریع گرد و غبار در این اداره‌کل تصریح کرد:‌ از حدود دو ماه گذشته این مرکز جهت سنجش ریزگردها و همچنین هشدارهای فوری در اداره‌کل هواشناسی خوزستان راه‌اندازی شد که این مرکز کل کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد و در زمان وقوع پدیده گرد و خاک در هر نقطه از کشور را سریعا پایش کرده و هشدارهای لازم را اعلام می‌کند.

به گزارش ایسنا؛ احمدرضا لاهیجان‌زاده، مدیرکل هواشناسی خوزستان، نیز در این جلسه با تاکید بر این‌که مقابله با ریزگردها باید از درون استان خوزستان آغاز شود، اظهار کرد: ‌در زمینه حمایت از طرح‌های علمی جهت مهار و مقابله با ریزگردها و کاهش گرد و خاک، موسسه جهاد نصر اعلام آمادگی کرده و باید این مساله را از خود استان پیگیری کنیم و با عزم و اراده طرح‌های ارایه شده را به صورت پایلوت اجرا کنیم.

وی در خصوص برنامه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان به مناسبت 29 دی ماه روز ملی هوای پاک تصریح کرد:‌ واحد تصفیه پساب بیمارستان شفا فردا افتتاح می‌شود و همچنین روز گذشته بیست و دومین ایستگاه سنجش و پایش آلودگی هوا در شهرستان رامشیر افتتاح شد.

لاهیجان‌زاده افزود:‌ نواختن زنگ هوای پاک در مدارس در استان و فیلترگذاری کارخانجات آسفالت اهواز و ماهشهر و کاشت نهال در شهرهای خوزستان از دیگر برنامه‌ها به مناسبت روز ملی هوای پاک است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد