سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

انتشار خبر استخدام در پالایشگاه آبادان و سرگردانی جوانان جویای کار منطقه آزاد اروند

آبادان - ایرنا - با انتشار اخباری مبنی بر آموزش و جذب حدود هشت هزار نیروی جدید در فاز دوم پالایشگاه آبادان، جوانان جویای کار به سمت دفتر نمایندگان مردم در مجلس و دفاتر کاریابی در منطقه آزاد اروند هجوم آوردند.

به گزارش ایرنا آخرین نشست شورای اشتغال شهرستان آبادان در خصوص راه اندازی فاز دوم پالایشگاه و جذب نیروی آموزش دیده با حضور فرماندار آبادان، مدیرعامل پالایشگاه آبادان، مجری طرح، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان و رئیس اداره فنی و حرفه ای آبادان، جلیل مختار نماینده آبادان در مجلس و مسئوولان دفتر دو نماینده دیگر و جمعی دیگر از مسئولان شهرستانی برگزار شد.
در این نشست در خصوص روند اجرای فاز دوم پالایشگاه آبادان و جذب نیروهای آموزش دیده مورد نیاز این فاز تصمیم گیری شد.
همچنین نشست بررسی آموزش نیروهای مورد نیاز برای راه اندازی فاز دوم پالایشگاه آبادان نیز اخیرا در دفتر معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد.
این نشست با حضور نمایندگانی از اداره منابع انسانی و مشاوران شرکت پالایش نفت، فنی و حرفه ای، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبادان، همچنین معاونت فرهنگی و مدیریت آموزش سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد.
این نشست هماهنگی با محور ضرورت آموزش نیروهای بومی مورد نیاز برای راه اندازی فاز دوم از پالایشگاه آبادان برگزار شد که در آن نشست، رئیس اداره فنی و حرفه ای آبادان از کمبود زمان برای آموزش این تعداد نیروی مورد نیاز برای به کار گیری در این پروژه خبر داد و عنوان کرد:برای آموزش نیروهای مورد نیاز برای این پروژه باید کلاس هایی در سه نوبت صبح، ظهر و شبانه در بازه زمانی سه ماه برگزار شود.
علی کوه سرخ در این نشست گفت:بیش از 60 درصد نیروی مورد نظر برای راه اندازی فاز دوم پالایشگاه آبادان مربوط به نیروهای متخصص در امر جوشکاری و صنعت ساختمان است.
وی افزود:اجرای این طرح به کمتر شدن آمار بیکاری در منطقه آزاد اروند می انجامد و نیروهای زیادی در منطقه وجود دارند که از این مهارت ها بهره می برند اما فاقد شغل هستند و از این ظرفیت در منطقه به خوبی استفاده نمی شود.
کوه سرخ در پایان سخنانش گفت: برای آغاز این کار باید از بهمن ماه سال جاری کار آموزش این نیروها آغاز شود تا در آغاز پروژه در تیرماه سال آینده، نیروهای مورد نیاز آموزش لازم را دیده باشند.
در ادامه این نشست، رئیس اداره منابع انسانی پالایشگاه آبادان نیز در این کارگروه به نیاز این کارخانه بزرگ نفتی به نیروهای دارای استاندارد NIOC خبر داد.
در پایان این نشست، مدیریت آموزش، تعالی و بلوغ کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند از نیاز نیرو برای اجرای این پروژه در منطقه خبر داد و گفت:این تعداد نیرو، در بازه زمانی 42 ماهه به کار گمارده می شوند.
سیدعلی موسوی تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد اروند در این بین نقش ستادی و نظارت را بر عهده دارد.
وی در پایان سخنانش، تشکیل کمیته ای با حضور نمایندگان دستگاه های مرتبط و مجری طرح را پیشنهاد داد و افزود:ضرورت تشکیل یک کمیته با حضور نمایندگان دستگاه هایی همچون پالایشگاه آبادان، مرکز فنی و حرفه ای و اداره کار، سازمان منطقه آزاد اروند و مجری طرح احساس می شود تا در آن در خصوص مصوبات و برنامه ریزی های صورت گرفته تصمیم سازی شود، همچنین کمیته پشتیبانی منجر به تامین نیازهای اعتباری این پروژه تشکیل می شود.

*** روایت سرگردانی جوانان جویای کار منطقه با انتشار این اخبار
با انتشار اخبار استخدامی پالایشگاه آبادان در رسانه ها، جوانان جویای کار منطقه آزاد اروند به ویژه جوانان آبادانی به دفاتر نمایندگان مردم در مجلس و کاریابی های شهر مراجعه کردند.
البته این مراجعه جوانان نیز پیش زمینه هایی داشت که از آن می توان به انتشار پیامک هایی بر روی تلفن های همراه جوانان جویای کار مبنی بر مراجعه به دفتر نمایندگان عنوان کرد.
روز سه شنبه نیز حدود 100 جوان جویای کار که از این اخبار سرگردان شده بودند، روبروی دفتر نمایندگان مردم در مجلس واقع در خیابان دهداری این شهر اجتماع کردند.
برخی از آنها عنوان می کردند که با مراجعه به دفاتر کاریابی شهر، 150 هزار ریال برای استخدام در پالایشگاه از آنان دریافت شده است.
آنان با ابراز نگرانی در خصوص احتمال جذب نیروی غیر بومی در فاز جدید پالایشگاه آبادان، گفتند:سال 92 نیز خبر جذب نیرو در پالایشگاه آبادان در رسانه ها منتشر شد و در آن زمان نیز برای پذیرش در این پالایشگاه به دفاتر کاریابی مراجعه کرده و ثبت نام کردیم، ولی دفاتر کاریابی برای ثبت نام دوباره، از ما مبلغی دریافت می کنند.

*** نیروی کار مورد نیاز فاز جدید پالایشگاه، ساماندهی می شود
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبادان در گفت و گو با ایرنا در خصوص مراجعه جوانان جویای کار به دفاتر کاریابی شهرستان و دریافت مبالغی از آنان برای استخدام در پالایشگاه، گفت:دفاتر کاریابی بر اساس قانون و طبق اصل 44 قانون اساسی، وظایف برون سپاری شده وزارت کار عنوان کرد و گفت:در نشست آتی شورای اشتغال شهرستان در خصوص ' ساماندهی ' روند جذب نیرو در فاز جدید پالایشگاه تصمیم گیری می شود.
یعقوب خان تمبی اضافه کرد:نیروهای مورد نیاز در فاز دوم پالایشگاه آبادان، بر اساس نیاز پالایشگاه و آموزش های ارائه شده از سوی اداره فنی و حرفه ای شهرستان جذب می شوند.
وی از جوانان جویای کار و متقاضی پذیرش در پالایشگاه آبادان خواست، تا زمان جذب نیروها با هماهنگی اداره آموزش فنی و حرفه ای شهرستان نسبت به فراگیری آموزش های مورد نیاز اقدام کنند.
خان تمبی در پایان سخنانش از متقاضیان کار در پالایشگاه آبادان خواست، از پرداخت هرگونه مبلغ به سودجویان که قول استخدام در پالایشگاه ابادان را به آنها می دهند، خودداری کنند.

***مدیرعامل پالایشگاه آبادان:متولی استخدام نیرو در فاز جدید پالایشگاه نیستیم
مدیرعامل پالایشگاه ابادان نیز در گفت و گو با ایرنا با تشریح نشست اخیر شورای اشتغال شهرستان آبادان، گفت:فاز دوم پالایشگاه در دو بخش اجرایی شده و در نهایت هشت هزار نیروی جدید به جمع نیروهای این مجتمع افزوده می شود.
اسفندیار دائم الذکر با بیان اینکه جذب نیرو در پالایشگاه آبادان پس از احراز شرایط این مجتمع نظیر سلامت جسمی و روانی و احراز شرایط تخصصی انجام می شود، افزود:بر اساس تصمیم شورای اشتغال، اولویت جذب نیرو با متقاضیان بومی است و نهایت تلاش را داریم که نیروهای بومی منطقه جذب شوند.
وی افزود:روند شناسایی و جذب نیرو با حضور اعضای کمیته ای متشکل از نمایندگان مردم در مجلس، فرمانداری، پالایشگاه و کمیته های تخصصی انجام می شود تا اجحافی در حق متقاضیان نشود.
دائم الذکر تصریح کرد:در نشست شورای اشتغال شهرستان آبادان مقرر شد که اداره آموزش فنی و حرفه ای شهرستان نسبت به ارائه آموزش تخصص های مورد نیاز پالایشگاه به متقاضیان اقدام کند.
مدیرعامل پالایشگاه آبادان در پایان سخنانش از متقاضیان کار در این مجتمع خواست، اطلاعیه ها و اخبار را از رسانه های رسمی دریافت کرده و با هوشیاری خودف فرصت هرگونه سوء استفاده را از سودجویان بگیرند.
پالایشگاه نفت آبادان به عنوان قدیمی ترین پالایشگاه جهان ٩٥ ساله است این پالایشگاه هم اکنون ٢5 درصد از فرآورده های نفتی کشور را تولید می کند.
خوراک این پالایشگاه، نفت خام تولیدی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است که از طریق خطوط لوله از اهواز به آبادان انتقال داده می شود.
6125 خبرنگار و انتشار دهنده:سیدبهادر حسینی
کانال خبری ایرنا خوزستان:irnaahvaz@
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد