سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

کاهش بودجه استان قابل قبول نیست/ اقتصاد کشور مدیون خوزستان است

   

به گزارش هورنیوز چهار  تن از نمایندگان استان خوزستان درخصوص مسائلی همچون کاهش اعتبارات استانی، لزوم اصلاح ساختار مالیاتی کشور، استیضاح وزیر نیرو و حمایت از دامداران اظهارنظر کرده اند.

کاهش بودجه استان قابل قبول نیست

عباس  پاپی‌زاده نماینده مردم دزفول با اشاره به کاهش اعتبارات خوزستان در دو طرح توسعه پایدار و احیای رودخانه کارون در بودجه سال جاری خوزستان اظهار داشت: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری طرحی است که از سوی مقام معظم رهبری برای توسعه پایدار خوزستان تنظیم شده  و وزارت نیرو معتقد است چون در این طرح اعتبار خوبی برای خوزستان دیده شده بنابراین مابقی بودجه‌های استان در حوزه آبی را باید کاهش داد در حالی که این نظر وزارت نیرو  خلاف قانون است.

وی افزود: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری علاوه بر بودجه استان نیازمند یک بودجه دیگری برای جبران عقب ماندگی‌های خوزستان در دوران جنگ تحمیلی است و اینکه وزارت نیرو بخواهد بودجه استانی را با توجه به بودجه این طرح تغییر دهد به هیچ‌عنوان قابل قبول نیست.

پاپی‌زاده با بیان اینکه بودجه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری نباید بهانه‌ای برای کاهش سایر  بودجه خوزستان توسط وزارت نیرو باشد، عنوان‌کرد: در این زمینه جلساتی را با آقای نوبخت، وزارت نیرو و سایر مسئولان داشتیم که دولت قول داد بودجه خوزستان را اصلاح کند و ما نیز منتظر این اصلاح هستیم./تسنیم

فرار مالیاتی اقشار مختلف در کشور زیاد است

هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه برای جایگزینی درآمدهای مالیاتی به جای نفت باید سیستم شفافی در این رابطه ایجاد شود، تصریح کرد: در حال حاضر افراد و اقشار بسیاری از پرداخت مالیات سر باز زده و همچنین فرار مالیاتی در کشور بسیار است.

خادمی اصلاح قانون مالیات را ضروری خواند و گفت: باید با اتخاذ تدابیری مناسب جلوی فرار مالیاتی گرفته شود،زیرا ادامه این روند فاصله طبقاتی را نیز افزایش داده و فشار بیشتری بر اقتصاد کشور وارد می کند.

این نماینده مردم درمجلس دهم، با تاکید براینکه نیازی به درآمدهای نفتی نیست، افزود:اگر مالیات ها به درستی اخذ شود درآمد مستمری برای کشور ایجاد خواهد شد.

وی تاکید کرد:می توانیم درآمدهای مالیاتی را مانند کشورهای پیشرفته صرف سرمایه گذاری های بزرگ کنیم.

اقتصاد کشور مدیون خوزستان است

اقبال محمدیان نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در خصوص استیضاح  وزیر نیرو گفت:وزیر نیرو بخاطر دوگانه بودن اظهاراتش،حذف ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی،عدم استفاده صحیح از منابع آب،انتقال آب کارون به نیت آب شرب اما برای مصارف کشاورزی و صنعتی استیضاح شد که ادله کافی برای اثبات آن داریم و اکثر نماینده های استان استیضاح وزیر را امضا کردند.

محمدیان با بیان اینکه اقتصاد کشور مدیون خوزستان است افزود:اقداماتی نظیر توسعه نقاط ریلی،مبارزه با فساد دستگاه های سیستم اداری،برطرف کردن آلایندگی ها در خوزستان باید صورت بگیرد و این ها حق مردم خوزستان است.

ارائه نهاده های دامی ارزان به دامداران از ضروریات است

سید راضی نوری دیگر نماینده مردم استان خوزستان تصریح کرد: می توان با سیاست های وارداتی و صادراتی توسط دولت وضعیت نرخ گوشت  را درکشور سروسامان داد؛بنابراین درگام نخست باید میزان تولید و مصرف گوشت  با  راهکارهای آماری به نحو اصولی مشخص شود.

نوری افزود:برای بهبود وضعیت دامداریهای کشور نیازضروری است که  نهاده های دامی ارزانقیمت در اختیار دامداران قرار بگیرد تا دامداران بتوانند با هزینه پایین محصولات دامی را  روانه  بازار مصرفی کنند.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه کاهش نرخ نهاده های دامی و توزیع تولید به مصرف گوشت عواملی برای ثبات بازار در این عرصه به شمار می آید،یادآورشد:صادرات دام زنده درشرایط  گرانی دلار  به شرط تامین  نیاز داخلی برای ما ارزآوری به همراه خواهد آورد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد