سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز ایران

ورود اسلحه از کشورهای ناامن همسایه

رییس پلیس اگاهی ناجا گفت :ورود اسلحه درکشور به دلیل ناایمن بودن کشورهای همسایه است دربرخی ازاستان هاطرح های تشویقی برای افرادی که سلاح خود را تحویل میدهند اجرا میشود.
به گزارش مشرق، سردار محمد رضا مقیمی درباره میزان سلاح گرمی که در دست مردم در سطح کشور است، گفت: حمل سلاح گرم و نگهداری آن از نظر قانون جرم محسوب می شود از این رو افرادی که سلاح دارند آن را مخفیانه نگهداری می کنند و نمی شود آماری در زمینه اینکه در حال حاضر چقدر سلاح در کشور وجود دارد، ارائه داد.   
وی افزود: خرید و فروش اسلحه هم از منظر قانونی جرم است و با آن برخورد می شود. همکاران من در پلیس فتا همه وب سایت ها و آی دی هایی که اقدام به خرید و فروش اینترنتی اسلحه می کنند را رصد کرده و قطعا با آن ها برخورد خواهند کرد. 
 رییس پلیس آگاهی ناجا با اعلام اینکه اکنون میزان کشفیات قتل ها نسبت به سال های گذشته بالا رفته و کمتر قتلی است که کشف نشده باشد، افزود: میزان استفاده از سلاح گرم در وقوع قتل ها نیز افزایش داشته است و خوشبختانه کارآگاهان ما موفق شده اند در مدت زمان بسیار کوتاهی از زمان قتل نسبت به شناسایی عاملان قتل موفق عمل کنند.  
سردار مقیمی ادامه داد: تهیه اسلحه در کشور راحت نیست اما از آنجایی که کشورهای همسایه ناامن هستند و اسلحه در این کشورها به وفور یافت می شود بعضا به صورت قاچاق اسلحه ها وارد کشور می شود و در اختیار اشرار و افراد قرار می گیرند.   
وی افزود: ناجا در شهرها و استان های غربی طرح های تشویقی را برای تحویل اسلحه هایی که در دست مردم است اجرا می کند و افرادی که شخصا نسبت به تحویل اسلحه های گرم خودشان به پلیس اقدام می کنند شامل طرح های تشویقی می شوند و خوشبختانه فرهنگ سازی خوبی در زمینه تحویل اسلحه به پاسگاه ها و مقرهای پلیس صورت گرفته است.  
سردار مقیمی ادامه داد: درحال حاضر تهران، خراسان رضوی، اصفهان و زاهدان به دلیل بالابودن میزان جرائم بیشتر مورد توجه پلیس قرار دارند. منبع: مهر
میزان خسارت آلودگی هوا به کشور چقدر است؟
قائم مقام وزیر بهداشت گفت: آلودگی هوا در کشور سالانه خسارتی معادل 30 میلیارد و 500 میلیون دلار دارد.
به گزارش مشرق، ایرج حریرچی  در مورد خسارت آلودگی هوا به کشور گفت: در دنیا چهارمین عامل خطر مرگ و میر آلودگی هوا در خانه ها و فضای باز است. در کشورهایی مانند ما که دارای درامد متوسط هستیم، آلودگی هوا سومین عامل مرگ و میر ایرانی ها است. براساس آمارهای جهانی در دنیا از هر 10 مرگ یک مورد منتسب به عامل آلودگی هوا است.  
وی ادامه داد: آلودگی هوا در زندگی و مرگ و میر ما تاثیر قابل توجهی دارد.  
به گفته قائم مقام وزیر بهداشت، براساس آمارهای بانک جهانی در کشورهای خاورمیانه از جمله ایران 2.5 درصد از تولید ناخالص ملی، برابر 30 میلیارد و 500 میلیون دلار به خاطر آلودگی هوا از دست می رود و برای مردم هزینه آورده و باعث کاهش طول عمر آنها می شود.  سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد:هزینه های مستقیم آلودگی هوا شامل سرطان،بیماری مزمن تنفسی می گیرند و مراجعه شان به بیمارستان برای خودشان و دولت هزینه دارد. اما این افراد به دلیل مرگ یا ناتوانی سالهای از دست رفته مرگ دارند که همین عامل منجر به دور افتادن آنها از تولید می شود.
منبع: میزان
رسانه های ترکیه : توقیف 9 ماهه 9 کامیون ترکیه ای در مرز بازرگان
رسانه های ترکیه مدعی شده اند " اتیکت اسراییل" تنها روی یک کارتون از محموله های خرما دیده شده است ولی با این حال محموله هر 9 کامیون در مرز بازرگان توقیف شده است.
رسانه های ترکیه از توقیف 9 ماهه 9 کامیون با محموله خرما در مرز بازرگان ایران خبر داده اند.رسانه های ترکیه : توقیف 9 ماهه 9 کامیون ترکیه ای در مرز بازرگان

به گزارش عصر ایران به نقل از آژانس خبری " IHA" ترکیه، این کامیون های حامل خرما که از شهر مرسین ترکیه وارد ایران شده بودند، 9 ماه پیش  به دلیل داشتن " اتیکت " تولید اسراییل روی یک جعبه از محموله خرما این کامیون ها  توقیف شده اند."احمد جان " مدیر شرکت حمل و نقل بین المللی " گولچ " که صاحب 4 کامیون از این محموله هاست درباره توقیف این محموله ها گفته است: این کامیون ها 9 ماه است که در گمرک بازرگان توقیف شده اند و تقاضای ما از وزیر امور خارجه ، نخست وزیر و رییس جمهور ترکیه برای کمک به رفع توقیف از این محموله ها و رفع توقیف کامیون ها و رانندگان آن به جایی نرسیده است.
رسانه های ترکیه مدعی شده اند " اتیکت اسراییل" تنها روی یک کارتون از محموله های خرما دیده شده است ولی با این حال محموله هر 9 کامیون در مرز بازرگان توقیف شده است. بنا بر مدعای "احمد جان" رانندگان 4 کامیون این شرکت در مرز بازرگان به دلیل خراب شدن سیستم گرمایشی کامیون در دمای منهای 20 درجه روزهای سختی را می گذرانند.
فرود اولین هواپیمای صفر در فرودگاه مهرآباد (+عکس)/ پایان 37 سال تحریم هواپیما به لطف برجام
هواپیمای ایرباس A321 سفارشی ایران بعد از تحویل از ایرباس در فرانسه، لحظاتی قبل در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست.اولین هواپیمای سفارشی ایران به ایرباس در فرودگاه مهرآباد فرود آمد.
به گزارش خبرنگار عصرایران، هواپیمای ایرباس  A321 سفارشی ایران بعد از تحویل از ایرباس در فرانسه، لحظاتی قبل در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست. این هواپیما در مالکیت شرکت ایران ایر است.این اولین هواپیمای خریداری شده از شرکت ایرباس است که ایران تحویل می گیرد.
این برای نخستین بار پس از حداقل 30 سال است که ایران به صورت رسمی و مستقیم از یکی از دو غول هواپیماسازی بزرگ جهان (ایرباس و بوئینگ) هواپیما خریداری می کند.قرارداد ایران و ایرباس برای خرید 100 فروند هواپیمای مسافربری در اوایل دی ماه ( ماه جاری ) امضا شد. قرار است 100 هواپیما در مدت 10 سال تحویل ایران شود.
ایران قبل از این هم قرارداد خرید 80 فروند هواپیمای مسافربری را با شرکت آمریکایی بوئینگ امضا کرده بود.
آمریکا 37 سال قبل ایران را تحت تحریم فروش هواپیما قرار داد. به همین دلیل در چند دهه اخیر ایران نتوانست هیچ هواپیمای نو را به صورت مستقیم از بوئینگ یا ایرباس خریداری کند. ایران دارای یکی از قدیمی ترین ناوگان هوایی جهان را دارد.
فرود اولین هواپیمای صفر در فرودگاه مهرآباد (+عکس)/ پایان 37 سال تحریم هواپیما به لطف برجام

فرود اولین هواپیمای صفر در فرودگاه مهرآباد (+عکس)/ پایان 37 سال تحریم هواپیما به لطف برجام

فرود اولین هواپیمای صفر در فرودگاه مهرآباد (+عکس)/ پایان 37 سال تحریم هواپیما به لطف برجام

مشخصات اولین هواپیمای دریافتی ایران از ایرباس:

- برد پرواز: 7400 کیلومتر
- ظرفیت: 236 مسافر
- دو موتوره
- حداکثر سرعت: 870 کیلومتر بر ساعت
- قیمت: 450 میلیارد تومان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد