سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

روزانه 140 میلیون فوت مکعب گاز سمی در شرق اهواز می سوزد

اهواز - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز گفت: روزانه 140 میلیون فوت مکعب گازهای همراه نفت در منطقه کریت کمپ اهواز سوزانده می شود که 60 میلیون فوت مکعب از آن گاز ترش است.

به گزارش ایرنا علی بنی عگبه دوشنبه در شورای سلامت شهرستان اهواز در سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: طرح جمع آوری گازهای همراه نفت (آماک) قرار بود در سال 93 به بهره برداری برسد اما این طرح هنوز تکمیل نشده است و تا زمان تکمیل این طرح، آلودگی ناشی از این گازها ادامه می یابد.
وی با اشاره به حادثه نشت پساب نفتی در بخش غیزانیه افزود: 15 هکتار از زمین های این بخش به دلیل نشت پساب های نفتی آلوده شده است.
بنی عگبه اضافه کرد: علاوه بر شرکت های نفت و گاز کارون و مارون، شرکت اسیدهای انگیزشی نیز در بخش غیزانیه فعالیت دارد که برای کنترل آلایندگی قرار است 2 طرح شامل جمع آوری بخارهای اسیدی را تا پایان امسال و احداث تصفیه خانه پساب را تا نیمه دی ماه به اجرا درآورد.
وی ادامه داد: شرکت پتروشیمی مارون واحد اهواز نیز پساب خود را در این منطقه تخلیه می کند که نیاز به استانداردسازی و مدیریت دارد.
عضو شورای سلامت اهواز همچنین میزان آلودگی تولید شده در شرکت فولاد خوزستان را در وضعیت بحرانی دانست و گفت: این شرکت جای مشخصی برای دفن پسماندهای صنعتی خود ندارد به همین دلیل این آنها در اطراف روستای 'دامغه' تخلیه می کند که با کوچکترین وزش باد روستا را تحت تاثیر قرار می دهد که در این زمینه تذکر داده شده و در صورت عدم کنترل این مساله به دادگاه معرفی می شوند.
وی افزود: شرکت فولاد خوزستان 19 طرح زیست محیطی را تعریف کرده که تا کنون 11 طرح اجرایی شده و هشت طرح نیز در حال اجراست اما هنوز نتوانسته وضعیت آلاینده های خود را به استاندارد برساند.
بنی عگبه درباره پیگیری پرونده آلودگی ناشی از سوزاندن مزارع نیشکر اظهار کرد: جلساتی با دادستان در این زمینه برگزار و مقرر شده است 23 درصد کاهش آلودگی را در سال جاری داشته باشند که البته این میزان بسیار ناچیز و مشکل ساز است و مورد قبول ما نیست.
وی افزود: پنج ماه پیش در شورای سلامت، ساماندهی زباله و نخاله مصوب شده بود اما این مساله هنوز به سرانجام نرسیده است.
بنی عگبه همچنین با اشاره به اختلاف شهرداری اهواز و بیمارستان ها درباره جمع آوری پسماندهای عفونی، گفت: این اختلاف بر سر نرخ جمع آوری زباله هاست و به ویژه در زمینه زباله های مطب ها، برخی از پزشکان حاضر به عقد قرارداد و پرداخت هزینه برای جمع آوری پسماند نیستند که لازم است دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه ورود کند.
بر اساس این گزارش، منطقه نفتی کریت کمپ در بخش غیزانیه در شرق اهواز قرار دارد. این بخش شامل 95 روستا با بیش از 26 هزار نفر جمعیت است.

*کاهش 89 درصدی تنگی نفس در اهواز
رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز نیز در این نشست گفت: مراجعات تنگی نفس همزمان با نخستین باران پائیزی در اهواز 89 درصد نسبت به پارسال کاهش داشته است.
مهرداد شریفی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اهواز علت این مساله را هرس درختان در اهواز عنوان کرده است، این در حالیست که هرس نشدن درختان باعث شده مراجعات در آبادان و خرمشهر 9 برابر بیشتر از پارسال باشد.
وی همچنین نسبت به وضعیت پسماندها در اهواز هشدار داد و گفت: در پسماندهای عفونی و غیرعفونی هنوز مشکل داریم و این مساله نیاز به ساماندهی دارد.
شریفی خواستار فعال شدن کمیته اتلاف سگ های ولگرد در اهواز و روستاها شد و افزود: نسبت به تشکیل این کمیته بی توجهی شده و نگرانی ما از گزش توسط سگ های ولگرد و بروز بیماری هاری و کیست هیداتیک است.
به گفته وی، تا کنون 800 مورد گزش توسط سگ های ولگرد گزارش شده است که در صورت بروز بیماری هاری دیگر کاری نمی توان انجام داد.
7151/6064
خبرنگار: نادره وائلی زاده** انتشار دهنده: محسن بهاروند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد