سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

وضعیت شادگان از حالت بحران هم گذشت/ مردم در حال مهاجرت هستند

مجید ناصری نژاد
شناسهٔ خبر: 3863681 -
اهواز - نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: وضع زندگی در شهرستان شادگان از حالت بحران گذشته و مردم در حال ترک شهر و زادگاه خود هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید ناصری نژاد پنج شنبه شب در جلسه بررسی منابع آب حوزه رودخانه مارون خوزستان اظهار کرد: به محض اینکه متوجه کاهش میزان طرح ۵۵۰ هزار هکتاری شدیم همراه با سایر نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی مرتب پیگیری های لازم را انجام و مذاکرات بسیاری را با وزیر نیرو داشتیم.

وی افزود: در زمینه انتقال آب نیز مواضع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس مشخص بوده و همه روی مصالح مشترک به نظری واحد رسیده اند. در بودجه سال آینده و نیازهای استان در برنامه ششم نیز همفکری خوبی بین مجمع نمایندگان و استاندار خوزستان وجود دارد.

ناصری نژاد در خصوص مشکلات حوزه رودخانه مارون نیز گفت: در حوزه مارون مشکلاتی جدی داریم به ویژه شهرهای پائین دست مثل شادگان مشکلات حادی دارند. وضعیت شادگان حاد و حتی از بحران هم گذشته و شادگانی ها نیز در حال مهاجرت هستند.

نماینده مردم شادگان در مجلس ادامه داد: اکثر شادگانی ها به ماهشهر، رامشیر، اهواز، آبادان و خرمشهر مهاجرت کرده اند و این وضعیت خیلی خطرناک است. دوست داریم بالادستی ها نیز بهترین وضعیت و کشاورزی را داشته باشند ولی وضعیت شادگان نیاز به بررسی و رسیدگی جدی دارد.

نابودی نخلستان های شادگان

ناصری نژاد با گلایه از اینکه اگر این روند ادامه پیدا کند دیگر از نخلستان های شادگان اثری باقی نمی ماند، گفت: پساب های نیشکر از پائین دست نیز در حال پیشروی به سمت نخلستان ها است که شاید هزاران نخل را نیز به نابودی می کشانند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان درخواست کرد: فرمانداران و روسای دادگستری در شهرهای بالادستی عدالت را اجرا و به فکر شهرهای پائین دست نیز باشند. تقاضای رعایت مسائل را داریم چون نخلستان های این شهرستان در حال نابودی هستند. وقتی رهاسازی آب هم انجام می شود به دلیل عدم رعایت میزان برداشت، هیچ آبی به شادگان نمی رسد.  

وی خطاب به استاندار خوزستان گفت: تقاضا داریم که جلوی برداشت های غیرمجاز و بی رویه گرفته شود، خواهان عدالت هستیم چون نخیلات شادگان نیز به آبیاری نیازمند هستند.  

ناصری نژاد بیان کرد: خربزه و بامیه شادگان در گذشته معروف بوده و حتی کشت برنج را نیز داشتیم ولی دیگر از هیچ کدام آنها خبری نیست. امروز دیگر شادگان خودش مانده و تعدادی نخل که آنها نیز در حال نابودی هستند.نماینده مردم شادگان در پایان گفت: امیدوارم خروجی این جلسه یک مصوبه قاطع برای حفظ نخیلات و کشت شادگان باشد. به هر حال ۶ هزار هکتار از گندمزارهای شادگان بدون آب باقی مانده اند و کشاورزان اینچنین خسارت می بینند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد