سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

استاندار با خانواده های مسیحی خوزستان دیدار کرد

نشست خبری غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با اصحاب رسانه
شناسهٔ خبر: 3862752 -
اهواز - استاندار خوزستان همزمان با سالروز ولادت حضرت عیسی با تعدادی از خانواده های مسیحی ساکن در خوزستان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز در دیدار با برخی خانواده های مسیحی ساکن در خوزستان با تبریک ولادت حضرت عیسی (ع) اظهار کرد: این پیامبر دارای کتاب و برگزیده خداوند تبارک و تعالی است و ندای صلح، دوستی، برادری و آرامش را به جهان ابلاغ می کرد.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام نیز برای تکمیل ماموریت پیامبران قبل از حضرت محمد (ص) آمده است، گفت: شان و جایگاه حضرت مریم نیز آن قدر در دین ما بالا و بزرگ است که یکی از سوره های قرآن کریم به نام ایشان نامگذاری شده است.

شریعتی تصریح کرد: وظیفه خود دانستم در روز ولادت پیامبری که منشا تحولات بسیاری در دنیا شد، با شما به نمایندگی از همه آشوراییان، مسیحیان، کاتولیک و ارامنه دیدار و این روزها را که اعیاد مذهبی شماست تبریک و شادباش عرض کنم.

استاندار خوزستان در خصوص تغییر نام خیابان ۲۱ کیانپارس که به نام یکی از شهدای مسیحی به نام «یرمی یعقوبی» بود، بیان کرد: این مسئله را از طریق شورای شهر، شهرداری و معاونت عمرانی حل خواهیم کرد.

ورود هیئتی از لهستان به اهواز

شریعتی در مورد ضرورت مرمت و بازسازی مقبره مسیحیان واقع در پیچ میدان منطقه هفت اهواز که بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد، تاکید کرد: به دلیل وجود کشته شدگان لهستانی جنگ جهانی اول در این مقبره به زودی هیئتی فرهنگی از کشور لهستان برای بازدید از این مقبره وارد استان می‌شوند.

وی بیان کرد: با توجه به قدمت چندین ساله این مقبره و برخورداری از جاذبه‌های گردشگری، سازمان‌های ذیربط باید در خصوص مرمت، بازسازی و ترمیم آن تلاش کنند.

مجتبی گهستونی فعال میراث فرهنگی خوزستان نیز در این جلسه گفت: از بهبهان کهن ترین شهرهای خوزستان شاهد یک بنای کلیسای مربوط به دوره ساسانی هستیم و نشان دهنده این است که همیشه ادیان مختلف در کنار ایرانیان زندگی می کردند. این چنین اماکنی نشان دهنده زندگی مسالمت آمیز مذاهب دیگر در کنار مردم ایرانی است.

وی افزود: در بین بازدیدکنندگان و علاقمندان این استقبال به بازدید از کلیساها را در میان دوستداران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می بینیم.

این فعال میراث فرهنگی در پایان گفت: قبرستان های ارامنه، آشوراییان و لهستانی ها در استان خوزستان شرایط تبدیل به موزه را دارند.

سلیمانی یکی از مسیحیان حاضر در جلسه خواستار نامگذاری خیابان ۲۱ کیانپارس که قبلا به نام شهید مسیحی یرمی یعقوبی (بعد از شهادت با ترکش در دوران دفاع مقدس) نامگذاری شده بود ولی بعد از سالها دوباره آن را تغییر دادند، شد و از بازگشت نام آن به عنوان عیدی استاندار یاد کرد.

رئیس شورای خلیفه گری کلدانی کاتولیک آشوری اهواز ادامه داد: بسیاری از تاسیسات قبرستان ارامنه به سرقت رفته و یا محلی برای تجمع دزدان شده است. قصد ساخت دیوارکشی را نیز داشتیم ولی میراث فرهنگی با این کار هم مخالفت کرده و اعلام کردند که فقط حق مرمت را دارید.

ریشار نوری خبر داد: تاکنون ۱۰۰ میلیون تومان برای مرمت هزینه کردیم که ریالی پرداخت نشده و به میراث فرهنگی اعلام کردیم که حداقل اشتراک آب و برقی را به ما بدهید ولی این کار را نیز انجام ندادند.

وی افزود: هرکاری را انجام دهیم به نفع خود کشور هم هست چون وقتی مهمانان خارجی از این قبرستان بازدید می کنند باید آن را در وضعیت مناسبی ببینند.

نوری تصریح کرد: بندر انزلی، تهران و اهواز سه شهر ایران هستند که قبرستان لهستانی ها در آن وجود دارد، گفت: از دولت لهستان نیز قول های مختلفی برای کمک به مرمت و بازسازی قبرستان به ما داده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد