سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

مدیرکل بحران خوزستان: خسارت سیل در سه سال گذشته به خوزستان پرداخت نشده است

            اهواز - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به محدودیت اعتبارات بحران برای شهرستان هایی که در معرض وقوع سیلاب هستند، گفت: هیچ اعتباری برای جبران خسارت سیل در سال های 93 و 94 و 95 به خوزستان پرداخت نشده است.

به گزارش ایرنا هاشم بالدی یکشنبه در شورای بحران خوزستان، در سرسرای جلسات معاونت عمرانی استانداری، با تاکید بر انجام اقدامات برای پیشگیری از وقوع بحران افزود: به دلیل محدودیت اعتبارات همیشه در مرحله مقابله و بازسازی هستیم و فرصتی برای پیشگیری نداریم.
وی با اشاره به ماده 25 آیین نامه اجرایی سازمان مدیریت بحران کشور افزود: بر اساس این ماده پنج درصد اعتبارات خوزستان با تصویب شورای برنامه ریزی می تواند به مدیریت بحران اختصاص یابد که مدیران دستگاه ها و اعضای شورای برنامه ریزی باید برای تحقق این ماده همکاری کنند.
بالدی همچنین یکی از مشکلات خوزستان را در زمان بارندگی شدید و وقوع سیل مسدود شدن راه ها دانست و گفت: با توجه به احتمال وقوع سیل باید برای بیمه محصولات کشاورزی و سایر تاسیسات اقدام شود زیرا تاکید ستاد بحران کشور بر استفاده از اعتبارات بیمه برای جبران خسارت است.
وی اضافه کرد: بر اساس پیش بینی هواشناسی خوزستان، بارندگی از روز یکشنبه تا چهارشنبه رخ می دهد و احتمال بارش تا 100 میلیمتر در برخی از مناطق خوزستان وجود دارد.
بالدی اظهار کرد: در حوضه های میانی احتمال بروز مشکل و وقوع سیل وجود دارد.

* 10 میلیارد مترمکعب ظرفیت خالی در سدها
معاون مطالعات پایه و طرح های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان نیز در این نشست گفت: با توجه به خالی بودن حدود 10 میلیارد مترمکعب از ظرفیت سدهای خوزستان، برای مهار سیلاب در بالادست استان مشکلی نخواهیم داشت.
هوشنگ حسونی زاده افزود: بر اساس ایستگاه های سازمان آب و برق بارندگی در برخی مناطق در چهار تا پنج روز تا 300 میلیمتر و آورد تا 1.5 میلیارد مترمکعب پیش بینی شده است.
وی اظهار کرد: بارندگی شدید در حوضه های میانی و انتهایی خوزستان از جمله شهرستان لالی ممکن است مشکل ساز شود و باید از هم اکنون برای ایجاد آمادگی در مناطقی همچون شهر رفیع اقدام شود.

* 230 میلیارد ریال خسارت به تاسیسات آبرسانی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی همچنین در این نشست خواستار پرداخت بدهی و جبران سیل های گذشته در خوزستان شد و گفت: در سیل 94 و 95 به تاسیسات آب روستایی 230 میلیارد ریال خسارت وارد شده است.
درویشعلی کریمی افزود: پس از وقوع هر سیل با 2 رسوب روبه رو می شویم که شامل رسوب گل و لای در تاسیسات آبرسانی و رسوب بدهی در این اداره هستیم که مشکل آن بسیار بزرگتر است.
به گفته وی، در صورت تامین اعتبار مشکلی برای تامین آب شرب در مناطق سیل زده نخواهیم داشت این در حالیست که هم اکنون در برخی مناطق در تامین پول سوخت هم در مضیقه هستیم.
معاون راهداری اداره کل حمل و نقل و پایانه های خوزستان نیز در ادامه این نشست گفت: درصورت بارش برف و باران در نقاط کوهستانی با مشکل روبه رو خواهیم شد.
محسن یوسفی افزود: محور اندیکا - تاراز - به طرف چهارمحال و بختیاری، محور شاهزاده عبداله باغملک، محور هفتکل- دهدز و محور سالند دزفول از جمله مناطقی هستند که در این زمان با مشکل روبه رو شده و مسدود می شوند.
وی با اشاره به تفکیک معاونت راهداری از اداره کل راه و شهرسازی و الحاق آن به حمل و نقل و پایانه ها اظهار کرد: به همین دلیل در 9 ماه گذشته هیچ اعتباری دریافت نکردیم واز این بابت به شدت در تنگنا هستیم.
یوسفی خواستار پرداخت اعتبار به ویژه برای هزینه های جاری برای تامین قطعات، تعمیر ماشین آلات، سوخت و غذای نیروها شد.
بر اساس این گزارش، در پی پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش شدید و وقوع سیلاب، ستاد بحران خوزستان از یکشنبه تا آخر هفته حالت آماده باش در خوزستان اعلام کرده است.
پیش از این نیز این ستاد از 11 تا 14 آذر را برای آماده باش سیل اعلام کرده بود.

7151/ 6037
خبرنگار: نادره وائلی زاده ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد