سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

بین سهم خوزستان در تولید ناخالص ملی و نرخ بالای بیکاری استان تضاد وجود دارد

خبرگزاری فارس: بین سهم خوزستان در تولید ناخالص ملی و نرخ بالای بیکاری استان تضاد وجود دارد

مدیر سازمان برنامه و بودجه استان خوزستان گفت: بین سهم خوزستان در تولید ناخالص ملی و نرخ بالای بیکاری در این استان تضاد وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، امید حاجتی امروز در حاشیه آخرین روز از برگزاری نمایشگاه هفته ملی پژوهش و فناوری در محل نمایشگاه بین‌المللی اهواز در جمع خبرنگاران با اشاره به فضای مناسب جهت تعامل بین پژوهشگران و فعالان بخش دولتی و خصوصی به ویژه در حوزه اقتصادی اظهار کرد: نمایشگاه حاضر معرفی توانمندی‌های استان در حوزه پژوهش و شناسایی نیاز‌های استان را میسر ساخته و برای نخستین‌بار سازمان برنامه‌ریزی و بودجه خوزستان فارغ از حضور مجرد خود در قالب یکی از معاونت‌های استانداری، با دستاوردهای نوین خود در حوزه پژوهش حضور به‌هم رسانده است.

وی در رابطه با دستاوردهای پژوهشی سازمان متبوع خود و برنامه‌های مطالعاتی مدون انجام شده تصریح کرد: پژوهش‌های حاضر با آمایش سرزمین استان آغاز و مطالعات آن در 11 جلد تدوین شده‌اند و تمام آنچه که خوزستان با توجه به توان اکولوژیکی بایستی دارا باشد با مدیریت بین توزیع جمعیت و فعالیت در این خطه عرضه شده است.

مدیر سازمان برنامه و بودجه استان خوزستان با بیان اینکه مطالعات بیش از سه سال به طول انجامیده است، افزود: مطالعات مذکور بر اساس آخرین شرح خدمات و مقرراتی است که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارائه داده و در ‌‌نهایت در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به تصویب رسیده است.

وی با اعلام اینکه تمامی اقدامات در خوزستان باید در چارچوب برنامه‌های تعیین شده صورت پذیرد، خاطرنشان شد: با ارزیابی نتیجه تمامی اقدامات انجام شده در بخش دولتی و خصوصی از نظر شاخص‌های توسعه پایدار در خوزستان، دید واضحی نسبت به مسیر پیش رو خواهیم داشت.

حاجتی با اشاره به تضاد بین سهم خوزستان در تولید ناخالص ملی و نرخ بالای بیکاری در استان اعلام داشت: به لحاظ اینکه ساختار نامناسب اقتصاد فعلی خوزستان ناشی از ماموریت‌های ملی در نظر گرفته شده در گذشته برای استان بوده است، لذا بر طبق برنامه تعیین شده بازنگری بر ماموریت‌هایی که در سطح ملی برای استان خوزستان تعریف شده بودند در دستور کار قراردارد.

وی افزود: ماموریت‌های ملی خوزستان را به منظور رفع مشکلات خاص این منطقه، به ماموریت‌های ملی -استانی تغییر داده‌ایم و به عنوان مثال در حوزه کشاورزی دیگر استراتژیک بودن کاشت یک محصول بدون در نظر گرفتن صرفه اقتصادی و زیستی الگوی کشت آن، در اجرای تصمیمات اولویت نخواهد داشت و این بازنگری در سایر بخش‌ها نیز تعمیم داده شده است.

حاجتی عنوان کرد: ساختار مدیریتی در خوزستان درحدود یک و نیم برابر بیشتر از میزان متوسط کشوری دولتی بوده و لذا سعی بر این است ترکیب موجود را طی یک برنامه بلند مدت در هم شکسته و به منظور ایجاد وضعیت پایدار‌تر شاخص‌های اقتصادی، در راستای رشد و ارتقای بخش خصوصی هادی شویم.

وی بیان کرد: باید توجه داشت ما وارث مجموعه‌ای هستیم که بیش از 50 سال وقایع مختلف منجر به پدید آمدن وضعیت نامطلوب کنونی شده‌اند لذا تاثیر تحولات سازنده در طولانی مدت پدیدار خواهند شد و برای این منظور سند راهبردی توسعه اقتصادی استان به تفکیک شهرستان و بر اساس اسناد بالا دستی تهیه شده است.

حاجتی با اشاره به ارزش تفاهم نامه‌های انجام شده در نمایشگاه‌های سرمایه گذاری استان به میزان 12 میلیارد تومان، اذعان داشت: به دستور استاندار خوزستان در کارگروه اقتصادی اقتصاد مقاومتی، معاونت اقتصادی استانداری و دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند تا پایان سال‌جاری حداقل نیمی از تفاهم نامه‌های منعقده را اجرایی کنند که به تبع آن در وضعیت اشتغال، درآمدزایی و ثبات و توزیع درآمد وضعیت مناسبی در استان ایجاد خواهد شد.

مدیر سازمان بودجه و برنامه‌ریزی استان خوزستان خبر داد و بر اساس برنامه جدی در حوزه مدیریت نیروی انسانی اقدام به شناسایی و ساماندهی نیروهای ناکارآمد در دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان کرده و در حال پیگیری و اخذ تایید نهایی از مرکز به منظور پیاده‌سازی در استان و مدیریت نیروهای ناکارآمد موجود در برخی از دستگاه‌های اجرایی هستیم.

حاجتی دیگر برنامه‌های انجام شده و در دست اقدام را برشمرد و تشریح کرد: مطالعات در حوزه تحول نظام اداری و توسعه منابع انسانی، برنامه توسعه پایدار مناطق روستایی، تثبیت و توسعه مناطق حاشیه‌ای شهر‌ها به‌ویژه کلان‌شهر اهواز، شهر الکترونیک با پایلوت کلان‌شهر اهواز و برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت اقتصاد مقاومتی در راستای نیل به اهداف سیاست‌های مقام معظم رهبری در سطح استان در حال انجام است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد