سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

جزیره ای عمل کردن تهدیدی برای خوزستان است

فریدون حسنوند
شناسهٔ خبر: 3857311 -
اهواز - رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: جزیره ای عمل کردن تهدیدی برای خوزستان است به همین دلیل باید در کنار هم برای رشد استان تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون حسنوند عصر امروز در شورای اداری استان خوزستان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سرمایه ها و قدمت این استان بیان کرد: خوزستان سه هویت دارد. یکی ایرانی که به آن افتخار می کنیم. هویت دیگر آن دروازه ورود تشیع و ورود اسلام است که به آن هم افتخار می کنیم و در نهایت هویت آخر برآمده از هویت های دیگر بوده و هویت دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: این سه هویت خوزستان را شکل داده و باید از زیبایی آن سه هویت گفته و با آنها استان خوزستان را تعریف کرد. اگر همیشه بر طبل نداشته و فضای تشدید افسردگی بزنیم آیا چیزی از خوزستان می ماند؟ باید راه برون رفت از این مشکلات را پیدا و به دنبال حل آن باشیم.

حسنوند با تاکید بر اینکه ما مسئولیم خوزستان را از این شرایط دور کنیم، گفت: در استان خوزستان ظرفیت برای رسیدن به نقطه ایده آل هست و باید با ترسیم خطوط قرمز و احترام به آنها موفق شویم. اگر نگاه به جناح های سیاسی با هدف تخریب یکدیگر نباشد و از ظرفیت همه برای کشور استفاده کنیم قطعا آنها همه فرصت هستند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بزرگان سیاسی در اصفهان هستند و نقطه توسعه نیز در این استان است ولی متأسفانه ما لشکرهای جنگ برای دیگران شده ایم.

حسنوند افزود: باید به توانمندی و شایستگی ها توجه داشته باشیم چون در غیر اینصورت هیچ فرصتی برای پیشرفت نداریم. نگاه توسعه ای اگر استانی شود و همه اعتبارات، پروژه ها و ظرفیت ها را برای استان استفاده کنیم آن وقت تمامی شهرها نیز بهره مند می شوند. منطقه ای و جزیره ای عمل کردن تهدیدی برای خوزستان است و باید نگاه استانی را در خوزستان نهادینه کنیم.

موافق نگاه جناحی در انتصاب ها نیستم

وی بیان کرد: خوزستان سنبل یک فرهنگی است که اگر به آن نگاه کنیم همه مسائل فرهنگی، دینی، دفاع مقدس، اسلامی و علمی در آن نهفته است. من یک اصولگرای سرباز ولایت هستم ولی هرگز برای انتصاب ها موافق نگاه جناحی نیستم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شورای فرهنگ عمومی در خوزستان تقویت شود آن وقت نگاه و برنامه ما تغییر پیدا می کند. بارقه امید در حوزه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خودش را بیش از پیش نشان می دهد. هرکسی را می خواستند از خوزستان وزیر کنند ما پوشه ها را پشت سرش می فرستادیم ولی باید بدانند که تشدید مسائل قومی و منطقه ای حاصلش چیزی به غیر از تضعیف استان، انتقال آب و تشدید گرد و غبار نخواهد بود.

حسنوند عنوان کرد: امروز دو درصد نفت را در برنامه توسعه به سه درصد افزایش دادیم. تعامل سازنده را با اصلاح ادبیات خود در پیش گرفتیم یعنی به حمله اعتقاد نداریم اما وقتی لازم باشد مثل انتقال آب همه با هم می ایستیم. حتی سه درصد از مبالغ قراردادهای نفتی را نیز برای خوزستان جدای از اعتبارات عمرانی وزارت نفت و کمک های وزارتخانه ها اخذ کردیم.

وی تاکید کرد: اگر به دغدغه های خوزستان توجه نشود نگاه غیرقابل جبرانی برای نظام در پی خواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد