سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تنش در نشست علنی شورای شهر آبادان/شورا پاسخگوی بدهی 20 میلیارد ریالی به رستوران الیزه باشد

آبادان – ایرنا – نشست علنی شورای شهر آبادان با حضور محمد حویزاوی شهردار، پس از به تنش کشیده شدن و ترک نشست از سوی یکی از اعضای شورا بدون نتیجه پایان یافت.

به گزارش ایرنا نشست علنی شورای شهر آبادان که روز یکشنبه با حضور محمد حویزاوی شهردار برگزار شد به تنش و توهین کشیده شد.
در این نشست که قرار بود شهردار آبادان به 10 پرسش مطرح شده از سوی سه عضو شورای شهر، پاسخ دهد، کار به تنش و توهین کشیده شد.
حویزاوی شهردار آبادان با ارائه عملکرد خود در مدت زمان 75 روزه پذیرش مسئولیت از پاسخ به سئوالات اعضای شورای شهر طفره رفت و این موضوع، اعتراضاتی در نشست علنی را به هرماه داشت.
انتقاد و توهین 'یسری دریس' عضو شورای شهر آبادان به معترضان این نشست را به تنش و توهین کشاند.
***10 سئوال از شهردار
شجاع زویدات یکی از اعضای شورای شهر در این نشست گفت:طی دو ماه اخیر و در راستای مصلحت شهر، سکوت کردیم ولی تذکراتی در راستای عملکرد شهردار داشتیم اما این تذکرات به جایی نرسید و مجبور به طرح سئوال از شهردار شدیم.
وی اظهار داشت: قطع درختان از سوی شهردار بدون تصویب شورای شهر صورت گرفت که این مساله موج اعتراضات مردم را در پی داشت.
عضو شورای شهر آبادان گفت: شهردار اگر به دنبال تعریض خیابان ها بود می توانست از فضای پیاده روها استفاده کند و قطع درختان به نوعی کج سلیقگی بود.
زویدات افزود:متاسفانه شهردار زمان مناسبی را برای کشت نخل در بلوارها انتخاب نکرده زیرا کاشت نخل یا در اواسط مهرماه و یا اواخر اسفندماه باید صورت گیرد ولی شهردار در این زمینه از نظر کارشناسان استفاده نکرد.
وی اظهار داشت:شهردار سابقه طولانی در مدیریت شهر در شهرهای دیگر دارد، ولی تاکنون هیچ برنامه ای از وی به شورا ارسال نشده و طی این 75 روز فقط شاهد عریض شدن بلوارها و قطع درختان از سوی شهرداری بودیم.
عضو شورای اسلامی شهر آبادان گفت:رئیس شورای شهر آبادان دو بار از شهردار برای ارائه برنامه هایش دعوت کرد ولی شهردار، حاضر نشد در نشست شورا حضور یابد و شهرداری دچار سردرگمی شده است.
وی افزود: شورای شهر نمی داند نقشه راه چیست و شهر به کجا می رود و با این روند نمی توان آینده خوبی برای شهر ترسیم کرد.
زویدات اظهار داشت: تمامی پروژه ها در سطح شهر متوقف شده اند و پروژه های سال 94 و 95 بلاتکلیف باقی مانده است.
وی تصریح کرد: شهرداری منطقه 4 مورد تصویب شورای شهر قرار گرفت ولی از سوی وزارت کشور مورد تایید قرار نگرفت و انتخاب شهردار این منطقه غیر قانونی است و شهردار باید در این خصوص جواب قانع کننده ای داشته باشد.
عضور شورای شهر آبادان گفت: برای ایجاد پارک بانوان حدود 20 میلیارد ریال هزینه شد ولی در کمال تعجب شهردار بدون تصویب شورا این پارک را به مکان دیگری منتقل کرد و باید گفت محل جدید نیز از سوی واحد زیباسازی شهری و هم از نظر مسائل شهری دچار مشکل است.
زویدات گفت:شهردار در عزل و نصب های خود اشتباهاتی مرتکب شده زیرا از برخی افراد استفاده شده که امتحان خود را پس داده اند و بعضا بومی هم نیستند.
***سکونت شهردار در شهر دیگر
عبدالحسین مکوندی دیگر عضو شورای شهر آبادان نیز در این نشست گفت: شهردار پیشین آبادان در سال آخر مدیریتش عملکردی ضعیف داشت و این مساله باعث استیضاحش شد.
وی اظهار داشت: اعضای شورای شهر همانگونه که سکونت شهردار قبلی در شهر دیگر را یکی از دلایل استیضاحش اعلام کردند چرا در قبال شهردار فعلی سکوت اختیار کرده اند.
عضو شورای شهر آبادان گفت: خانواده شهردار فعلی در آبادان سکونت ندارد و باید این موضوع مورد بررسی شورا قرار گیرد.
مکوندی در ادامه سخنانش، قطع درختان در برخی خیابان های شهر را غیر قانونی عنوان کرد و گفت:طبق ماده 1 قانون شوراها درباره اصلاح و گسترش فضای سبز، جلوگیری از قطع درختان یا نابود کردن آن به هر طریق در میدان‌ها و مناطقی که شورای شهر مشخص کرده باشد ممنوع است در حالی‌که بسیاری از درختان بلوارها از سوی شهرداری از بین رفته‌ اند.
وی با اشاره به اجرای طرح شهردار محله نیز گفت:این طرح غیر قانونی است و این طرح قبل از اینکه اجرایی شود به مصوبه شورا نرسیدو بدون مشورت با شورای شهر انجام گرفت.
***بدهی 20 میلیارد ریالی شورای شهر به رستوران
محمد حویزاوی شهردار آبادان نیز در این نشست در بیان عملکرد خود طی مدت پذیرش مسئولیت شهرداری، گفت:شورای شهر بدهی 20 میلیارد ریالی به یکی از رستوران های شهر دارد که باید جوابگو باشد.
شهردار آبادان با بیان اینکه تصویب بودجه از سوی شورا برای یک پروژه به منزله برنامه و راهبرد است و نیازی به ارائه برنامه در قالب دست نوشته نیست، گفت:شهرداری، پیگیر ایجاد کمربند سبز شهری باوجود طرح آن در جلسه شورای راهبردی شهرستان در فرمانداری است.
حویزاوی افزود:در زمان تحویل شهرداری آبادان ۱۸۲ شرکت از شهرداری مطالبه داشت و به عنوان مثال میزان مطالبات یکی از آنها 870 میلیارد ریال بود.
به گفته وی تاکنون بیش از دو هزار و ۵۰۰ سرویس نخاله از مناطق حاشیه ای شهر جمع آوری شده است.
به گزارش ایرنا این نشست با تنش و توهین برخی حاضران در نشست نیمه تمام باقی ماند.
7104/6125 خبرنگار: مسعود گادار ** انتشار دهنده:سیدبهادر حسینی
کانال خبری ایرنا خوزستان:irnaahvaz@

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد