سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

معاون اموراقتصادی و دارایی خوزستان:ایران از نظر رونق کسب و کار درجایگاه 118جهانی است

اهواز - ایرنا - معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان گفت: براساس اعلام بانک جهانی ، ایران از نظر رونق و فضای کسب و کار جایگاه مناسبی در سطح جهانی ندارد از این رو باید به تدریج این فضا بهبود یابد تا رضایت مندی مردم ارتقا یابد.

به گزارش ایرنا عبدالقاسم غوابش چهارشنبه در نشست هم اندیشی بهبود فضای کسب و کار دراداره کل امور اقتصادی و دارایی استان با اشاره به بهبود هشت پله ای فضای کسب و کار کشور در سطح جهانی اظهار داشت: هدف از ایجاد پنجره واحد خدمات شهری، رسیدن به جایگاه مورد نظر کشور از نظر فضای کسب و کار در سطح جهانی است.
وی گفت:هرساله بانک جهانی کشورها را از لحاظ بهبود فضای کسب و کار رتبه بندی می کند و بر اساس آخرین اطلاعات رتبه کشور ما در سال 2016 به 118 رسیده که این رتبه جایگاه مناسبی برای کشور ما نیست.
غوابش افزود: یکی از شاخص های بهبود فضای کسب و کار از نظر بانک جهانی، ایجاد پنجره واحد خدمات شهری است و از طرفی بر اساس مصوبه هیات مقررات زدایی فضای کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی، ادارات کل امور اقتصادی و دارایی وظیفه پیگیری ایجاد پنجره واحد مرکز خدمات شهری را با همکاری شهرداری و دستگاه های مرتبط بر عهده دارند.
وی بیان کرد: اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان به عنوان ناظر و دستگاه هماهنگ کننده در این راستا فعالیت خواهد کرد.
در ادامه این نشست یکی از کارشناسان اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان گفت:با تغییر سبک زندگی و تمایل به شهرنشینی در بین انسان ها و با وجود نتایج مثبت این سبک، چالش های فراوانی در زندگی از جمله محدودیت منابع آب ، انرژی و زمین، افزایش روزافزون تقاضا برای دریافت خدمات از حاکمیت توسط مردم و مشکلات مدیریتی ناشی از کنترل آن وجود دارد.
سیدعادل خراسانی بیان کرد: برای کنترل چالش ها و افزایش بهره وری اقتصادی و کیفیت زندگی در شهرها، نیازمند سامانه ها ارتقاء دهنده کارآمدی و سامانه های مدیریتی استفاده پایدار از منابع هستیم و این سامانه ها زمانی می توانند به درستی کار کنند که در یک طرح بزرگ و به صورت به هم پیوسته دیده شده باشند که به این سامانه به هم پیوسته پنجره واحد خدمات شهری می گویند.
وی با بیان تاریخچه و چرایی ضرورت ایجاد پنجره واحد خدمات شهری گفت: باید بدانیم که برای هر شهر با توجه به نیازهای بومی آن شهر و شهروندان پنجره واحد خدمات شهری متناسب طراحی شود.
وی گفت در کشور ما پیشینه پنجره واحد خدمات شهری به سختی به دو دهه بر می گردد و این تاریخچه نیز به دو بخش شکل گیری دفاتر خدمات الکترونیک به صورت جزیره ای و تلاش در جهت یکپارچه سازی خدمات الکترونیک تقسیم می شود.
وی گفت: از آنجا که وجود دفاتر خدمات الکترونیک از نگاه مردم و خود دولت به صورت خیلی مطلوب نبوده در نتیجه به فکر یکپارچگی این خدمات هستیم تا سبب معطلی و اتلاف وقت مردم نشود.
یوسف الباجی یکی دیگر از کارشناسان اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان در این باره بیان کرد: پنجره واحد خدمات شهری در کشورهایی که ایجاد شده به سه صورت، مدل؛ حکمرانی شهری با تولی گری شهرداری، مدل فرابخشی با تولی گری دولت و مدل درگاه واحد (پورتال) است.
وی گفت: در استان ما، مدل حکمرانی شهری با متولی گری شهرداری مورد توجه است و پنجره واحد، خدمات شهری از ارتباطات شهرداری، به عنوان دستگاه اصلی، با دیگر دستگاه های ارائه دهنده استعلام، مجوز و یا خدمت، به عنوان دستگاه های فرعی، شروع می شود و در مرحله تکمیلی خدمات شهروندی مانند امور بیمه، بازنشستگی و آموزش ودرمان را در بر می گیرد.
در این نشست برخی چالش های پیش روی طرح پنجره واحد خدمات شهری در استان از جمله آموزش و اعتبار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
هم اکنون در برخی واحدهای خدمات رسانی از جمله گمرکات خوزستان پنجره واحد خدمات راه اندازی شده که نتایج مطلوبی به دنبال داشته است.
6065
خبرنگار:محمدرضا بنوره ** انتشار دهنده : کبری آقازری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد