سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

انتظار چهار ماهه 2 هزار کارگر پیمانکار شهرداری دزفول برای دریافت حقوق

دزفول - ایرنا - افزون بر 2 هزار کارگر پیمانکار شهرداری دزفول چهار ماه است که همچنان چشم انتظار پرداخت حقوق خود می باشند.

به گزارش ایرنا پرداخت نشدن حقوق کارگران پیمانکار شهرداری دزفول که در بخش های مختلف مشغول بکار می باشند مشکلات خانوادگی ناشی از بحران مالی برای برخی از آنان رقم زده است.
تعدادی از کارگران پیمانکار فضای سبز شهرداری دزفول در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشتند:به دلیل پرداخت نشدن حقوق در چند ماه گذشته تاکنون زندگی ما مختل شده است بطوری که توان پرداخت اجاره خانه ، قبض آب و برق را هم نداریم.
این کارگران افزودند:پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری دزفول توجهی به مسایل و مشکلات مالی کارگران نکرده و هنگام مطالبه خود تنها پاسخی که به ما داده می شود
این است 'اگر نمی توانید با این شرایط کار کنید بفرمایید'.
فرهاد جاموسی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر دزفول و مسئول بازرسی و شکایات فرمانداری ویژه دزفول در خصوص پرداخت نشدن حقوق کارگران پیمانکار شهرداری گفت:کارگران فضای سبز و دیگر بخش های شهرداری دزفول که تعداد آنها بیش از 2 هزار نفر می باشد حدود چهار ماه است حقوق دریافت نکرده اند.
وی با اشاره به اینکه مراجعه های فراوانی در این خصوص به واحد شکایات فرمانداری دزفول صورت گرفته است افزود:پرداخت نشدن به موقع حقوق کارگران شهرداری مشکل ساز شده است و این کارگران تاکنون چند تجمع در مقابل فرمانداری ، شهرداری و شورای اسلامی شهر دزفول برپا کرده اند.
جاموسی افزود: مشکل مالی برخی از این کارگران به حدی است که توان پرداخت اجاره خانه و قبض آب و برق را ندارند و اخیرا از اداره های برق و آب دزفول خواست کرده اند با توجه به ناتوانی پرداخت هزینه برق و آب تا زمان دریافت حقوق به آنها فرصت بدهد.
وی از اداره های خدماتی چون برق،آب ،گاز و تلفن خواست از قطع خدمات این کارگران که در حال حاضر به دلیل مشکل حقوق توان پرداخت قبض مصرفی خود را ندارند اجتناب کرده و یا بدهی آنها را بابت مصرف گاز ، تلفن ، برق و آب قسطی نمایند.
رئیس شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این خصوص گفت:پیمانکار موظف است حقوق کارگران را پرداخت کند ولی به دلیل رکود اقتصادی ،کاهش ساخت و سازها در سطح شهر و کاهش مالیات بر ارزش افزوده دچار مشکلات مالی فراوانی شده است.
عظیم سرافراز افزود:در 2 ماه اخیر در سه منطقه شهرداری دزفول تنها 30 پروانه ساخت صادر شده که این نشان می دهد تا چه میزان درآمد شهرداری کاهش یافته است زیرا بالای 80درصد درآمد شهرداری از محل صدور پروانه ساخت می باشد.
وی گفت:علاوه بر این سهم شهرداری دزفول از محل مالیات بر ارزش فزوده که تاکنون حدود 10 میلیارد ریال بوده اکنون به حدود 2 میلیارد کاهش یافته است که این امر مشکلات مالی شهرداری دزفول را تشدید کرده است.
رئیس شورای اسلامی شهر دزفول اظهار کرد:با توجه به مشکلات شهرداری و بدهی هایی که به بازار و پیمانکاران دارد نشست هایی جهت حل این مشکلات اقتصادی برگزار شده و تمهیداتی اندیشیده شده که امیدواریم بزودی با اجرای آنها بتوان مشکلات مالی شهرداری را رفع کرد.
سرافراز گفت:شهرداری دزفول تسهیلات ویژه ای برای پیش فروش واحدهای طرح قائم گرفته که بزودی عملیاتی خواهد شد و با پیش فروش واحدهای تجاری تا 3 ماه آینده درآمدهای شهرداری افزایش و بخش از مشکل مالی آن رفع خواهد شد.
محمدرضا کرمی نژاد شهردار دزفول نیز به خبرنگار ایرنا گفت:به دلیل نبود نقدینگی و مشکل مالی پرداخت مطالبات پیمانکار طرف قرار شهرداری دزفول به تاخیر افتاده است و همین امر موجب تاخیر در پرداخت حقوق کارگران بخش های مختلف خدماتی شده است.
وی افزود: بیش از یک هزار کارگر حمل زباله ، فضای سبز و لایروبی و سایر بخش های این شهرداری با مشکل پرداخت حقوق مواجه شده اند.
7278/6068-خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد