سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

رشد 4 پله ای خوزستان در شاخص های توسعه ارتباطات در کشور

دزفول - ایرنا - مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت:این استان از نظر شاخص های توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور رتبه 12 را دارد که نسبت به سالهای گذشته چهار رتبه رشد داشته است.

به گزارش ایرنا صالح نساج روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات دزفول در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان افزود:در سالهای گذشته رتبه خوزستان از نظر شاخص های توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات 16 بود که در سالهای اخیر با تلاش صورت گرفته این جابگاه به رتبه 12 ارتقاء یافته است اما هنوز هم خوزستان از نظر مخابرات در کشور عقب است و جای کار زیادی دارد.
وی به مشکلات شهرستان دزفول نیز اشاره کرد و گفت: مشکلاتی که در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرستان دزفول وجود دارد به دلیل موقعیت جغرافیایی این شهرستان است .
وی افزود:با فعالیت هایی که در این شهرستان صورت گرفته 103 روستا تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفتند که از این تعداد 87 روستا بالای 10 خانوار و 16 روستا زیر 10 خانوار جمعیت دارند.
نساج گفت:علاوه بر این در سال 91 مخابرات طی قراردادی تحت پوشش قراردادن 194 روستای شمال خوزستان را با اعتباری افزون بر 110 میلیارد ریال عهده دار شد که از این روستاها 54 روستا در شهرستان دزفول واقع شده اند.
وی با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران برای اجرای این طرح مخابراتی 22میلیارد ریال پرداخت کرد ولی این طرح به دلایلی اجرا نشد افزود:در سال 94 الحاقیه ای به این طرح اضافه شد که بر اساس آن اگر زیر ساخت اجرای این طرح فراهم شده ، طرح پیش رود و بخشی از سایت ها راه اندازی شود نسبت به اختصاص اعتبار برای تکمیل آن اقدام خواهد شد که این طرح در حال حاضر در حال اجرا می باشد.
وی گفت:در زمینه پست نیز دفاتر پست بانک و دفاتر پیشخوان دولت در شهرستان دزفول فعال هستند و با مکاتباتی که نماینده دزفول و فرماندار این شهرستان با وزیر ارتباطات داشتند و بازدیدی که در این خصوص انجام شد مقرر گردید به صورت ویژه به مشکلات این شهرستان در این بخش نیز رسیدگی شود.
7278/6068خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد