سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

استاندار:رشد مالیاتی خوزستان در سال آینده1.4 درصد است

اهواز – ایرنا – استاندار خوزستان گفت: رشد مالیاتی خوزستان در بودجه 96 1.4 درصد تعیین شده است که این یک رشد مالیاتی حد اقلی نسبت به سایر استان های دیگر است که یک اتفاق خوب برای استان محسوب می شود.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی یکشنبه در نشست مشترک سازمان آموزش و پرورش و ورزش و جوانان استان در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: هر چند به بودجه 96 اعتراضاتی دارم اما یکی از مواردی که در بودجه 96 به نفع استان خوزستان است در نظر گرفتن کم ترین رشد مالیاتی برای خوزستان نسبت به سایر استان های کشور است.
وی گفت: این مورد باعث می شود تا شرکت ها در استان کم تر آسیب ببیند و فشار کمتری به شرکت های استان وارد شود تا امکان مشارکت بیشتری در فعالیت های اجتماعی داشته باشند.
استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت بحث پیش دبستانی در سیستم آموزشی افزود: بر اساس بررسی های انجام گرفته یکی از دلایل افت تحصیلی در استان دو زبانه بودن دانش آموزان در استان است که باعث شده رتبه آموزشی استان در رده های آخر کشور قرار گیرد.
شریعتی در ادامه اظهار کرد: 30 درصد دانش آموزان استان به دلیل نداشتن تمکن مالی امکان رفتن به پیش دبستانی را ندارند.
استاندار خوزستان افزود: برای افزایش سطح تحصیلی استان مقرر شده است که به سه بخش پیش دبستانی ، کلاس های کنکور و ورزش جوانان توجه بیشتری شده و برای خدمات رسانی هر چه بیشتر به جوانان و دانش آموزان کمک مالی شود.
وی گفت: بر اساس آمار و شاخص های موجود 145 میلیارد ریال اعتبار برای کمک به این دو حوزه در خوزستان تخصیص یابد.
استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت رسیدگی به موضوع پیش دبستانی ، کلاس های کنکور و ورزش جوانان اظهار کرد: خوشبختانه امسال کلاسهای پیش دبستانی در استان به خوبی پوشش داده شده اند.
وی گفت: در بحث کلاس های تقویتی کنکور افراد زیادی هستند که بنیه علمی خوبی دارند اما به دلیل نداشتن توان مالی امکان حضور در کلاس ها را ندارند که این موضوع می تواند در آینده یک جوان تاثیر زیادی بگذارد.
شریعتی گفت: اداره کل امور مالیاتی استان باید همکاری لازم را با دستگاه ها و شرکت ها داشته باشد و با معافیت های مالیاتی به حوزه های ورزش و آموزش و پرورش کمک کند.
وی بیان کرد: اداره کل امور مالیاتی شرکت هایی را که به بخش ورزش و آموزش و پرورش کمک می کنند جریمه نکند چرا که این هزینه ها می تواند به استان کمک کند.
استاندار خوزستان در ادامه اضافه کرد: شرکت توسعه نیشکر در استان نیز به بخش آموزش و پرورش و ورزش کمک کند.
وی گفت: با توجه به گران شدن قیمت شکر و بر اساس مصوبه دولت واردات شکر توسط تولید کنندگان شکر انجام خواهد گرفت.
براساس بررسی های انجام گرفته 270 میلیارد ریال به منظور کمک به بخش پیش دبستانی و کلاس های آمادگی کنکور و ورزش این استان نیاز است که از این میزان اعتبار 130 میلیارد ریال توسط وزارت آموزش و پرورش تامین می شود و باقی اعتبار درون استان تامین خواهد شد.
7158/6064
خبرنگار: زینب فرحانی** انتشار دهنده: محسن بهاروند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد