سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

روستاهای شادگان در مرز نابودی قرار دارند

بازدید خبرنگاران از تالاب شادگان
شناسهٔ خبر: 3846025 -
اهواز ـ فعال محیط زیست و کشاورز خوزستانی گفت: کل روستاهای شادگان در حال نابودی است، بنابراین انتقال میان حوزه ای کارون برای نجات نخیلات و کشاورزی را تقاضا داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، فیصل عامری پیش از ظهر امروز شنبه در جلسه بررسی مشکلات کشاورزی شادگان که در سالن جلسات استاندار برگزار شد، اظهار کرد: طرح انتقال بین حوزه ای از کارون به جراحی از سال ۸۸ موجود است که راه حل هایی نیز برای اجرای آن مصوب شد.

وی افزود: یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب حق آبه تالاب و ۶۰۰ میلیون مترمکعب حق آبه نخیلات است. تمام چانه زنی ما برای دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب است. حق آبه ما از گرگره اکثر اوقات به صفر رسیده و با ایجاد سد مارون دو آریوبرزن دیگر چشممان به رودخانه کارون است.

این فعال محیط زیست و کشاورز خوزستانی تصریح کرد: قسمتی از تالاب شادگان قسمتی در حوزه ماهشهر، اهواز، سربندر، خرمشهر و بخشی نیز در حوزه اهواز است. اولین منفعت آبرسانی به نخیلات برای بهبهان و جایزان است ولی سفره ای که پهن می شود همه را منتفع می کند.

عامری گفت: کل روستاهای شادگان در حال نابودی است، بنابراین انتقال میان حوزه ای کارون را برای نجات نخیلات و کشاورزی را تقاضا داریم.

وی ادامه داد: مسئولان حق آبه تالاب شادگان و نخیلات را در همین جلسه تصویب کنند و نباید اعلام کنند که اختصاص آن دست مشاوره است چون در حوزه اختیارات خود سازمان آب و برق است.

عامری با تأکید بر لزوم باز شدن نهر مارد و سلمانه بیان کرد: استفاده بخشی از آب های نیشکر و شیلات هم می تواند فقط یک یا دو ماه در سال فقط به ما کمک کنند.

این فعال محیط زیست و کشاورز خوزستانی کنایه زد: شیلات آزادگان واقعا آزاد است و هر کار خلافی که دوست دارد انجام می دهد. شیلات واقعا پدر ما را درآورده است.

وی در پایان ابراز تأسف کرد: متأسفانه ۵۰۰ میلیون تن نمک از پساب های شیلات وارد تالاب شادگان می شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد