سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سرما و باران در راه خوزستان / چشم انتظاری کشاورزان دیم‌کار خوزستانی برای بارش باران

خبرگزاری فارس: سرما و باران در راه خوزستان / چشم انتظاری کشاورزان دیم‌کار خوزستانی برای بارش باران

با وجود گذشت دو ماه از فصل پاییز چشم انتظاری کشاورزان خوزستانی برای بارش باران ادامه دارد و این در حالی است که پیش‌بینی‌ها از بارش باران و سرد شدن هوا حکایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، با توجه به پایداری هوای صاف در این استان با وجود گذشت بیش از 2 ماه از فصل پاییز و عدم بارش باران، چشم انتظاری مردم استان و به ویژه کشاورزان برای باریدن قطرات رحمت الهی همچنان ادامه دارد.

هر چند که خاک تنها پدیده جوی است که در طول فصول مختلف این استان را در می‌نوردد، بارش باران رو به کاهش است و امسال در مقایسه با وضعیت مشابه در سال های گذشته بارش‌ها در وضعیت بسیار متفاوتی قرار گرفته است و با این حال پیش‌بینی‌ها در ابتدای فصل پاییز نیز از کاهش 10 درصدی میزان بارش‌ها در امسال نسبت به سال گذشته حکایت می‌کرد و این در حالی است که برای مقایسه بارندگی در سال‌های گذشته تا این موقع از سال با حال این روزهای استان خوزستان می‌توان گفت کاهش 100 درصدی بارندگی را ذکر کرد.

با توجه به اینکه در ماه گذشته برای چند ساعت بارش باران در نواحی شرقی و شمالی استان گزارش شد، دیگر ورود سامانه بارشی به استان را شهد نبوده‌ایم و این رویه باعث شد تا کشاورزان نیز دست از کشت محصولات دیم در استان بکشند و آن را به زمان آغاز بارندگی‌ها موکول کنند.

با این وجود سازمان هواشناسی از هفته گذشته فعالیت یک هفته‌ای یک سامانه بارشی را از امروز پیش‌بینی کرده بود و با نزدیک شدن به این‌روزها پیش‌بینی‌های جدید و دقیق‌تر نشان از بارش پراکنده در استان و سرد شدن بر اثر کاهش شدید دما حکایت می‌کند.

با توجه به این پیش‌بینی‌ها باید تا اواسط و اواخر هفته آینده در سطح استان شاهد کاهش گاها تا 6 درجه‌ای دما در سطح استان باشیم.

این شرایط در حالی در سطح استان رقم می‌خورد که در شهرهای شمالی و شرقی استان از چند روز گذشته کاهش محسوس دما وجود داشته است و شهرهایی همانند ایذه، لالی، مسجدسلیمان، باغملک و اندیکا با آن مواجه بوده‌اند.

با این وجود، روز گذشته با شدت گرفتن وزش باد برخاستن گرد و خاک محلی حاصل از نابودی تالاب‌های شهر ایذه باعث شد مدارس آن به تعطیلی کشیده شوند و این در حالی است که در صورت بارش باران و چسبندگی خاک‌های روان برجای مانده از این تالاب‌ها وقوع این پدیده دور از انتظار بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد