سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

خوزستان در اربعین حسینی خون گریست/ حضور جامانده‌های اربعین در شلمچه

خبرگزاری فارس: خوزستان در اربعین حسینی خون گریست/ حضور جامانده‌های اربعین در شلمچه

مجلس روضه و عزاداری، اجرای تعزیه و نمایش، پخت‌و‌پز غذای نذری، برگزاری مراسم، انجام کارهای فرهنگی و تبیین اهداف قیام سید و سالار شهیدان گوشه‌ای از عرض ارادت‌های مردم استان خوزستان بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، چهل روز از شهادت آقا و مولا شهیدان گذشت، این گذشت زمان با یک چشم به هم زدن و به سرعت طی شد، هر آن چه که عشق بود، ثابت قدم ماند.


غروب اربعین در خرمشهر

 

استان خوزستان مانند سراسر کشور در روز اربعین حسینی در سرتاسر شهرستان‌های خود مجلس حزن و اندوهی را به نام حضرت امام حسین(ع) برپا کرد و بار دیگر ارادت و محبت خود به اهل‌بیت پیامبر را به نمایش درآورد.

مجلس روضه و عزاداری، اجرای تعزیه و نمایش، پخت‌و‌پز غذای نذری، برگزاری مراسم‌های مذهبی، انجام کارهای فرهنگی و تبیین اهداف قیام سید و سالار شهیدان گوشه‌ای از عرض ارادت‌های مردم استان خوزستان بود.

حضور تعداد کثیری از مردم در مرز شلمچه که امسال توفیق برات کربلا به آنها عنایت نشده بود، در نوع خود بسیار جالب به حساب می‌آمد.

این مردم با حضور خود در کربلای ایران، به یاد کربلای امام حسین قدم زدند و عزاداری کردند و از کیلومترها دورتر از بین الحرمین، به ساحت مقدس ائمه اطهار مدفون در عراق سلام دادند.

هر ساله اربعین حسینی توسط شیعیان و دوستداران اهل‌بیت زنده نگه داشته می‌شود و این عمل، توان انتقال و مخابره مذهب راستین تشیع به جهان را دارد و خیلی‌ها به لطف این ایام قرین شده به نام با برکت اباعبدالله، مسیر هدایت را در پیش گرفتند.

اربعین مانور بزرگی از جهان تشیع است که تمام آزادگان و شیفتگان راه روشن و حقیقت را دور خود گرد آورده است و سال به سال بر این حضور باشکوه و جمعیت افزوده می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد