سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

وضعیت بارش امسال خوزستان جایگاه خوبی در کشور ندارد

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه امسال بارش با تاخیر آغاز می شود، گفت: پیش بینی می شود که بارش های امسال 5 تا 10 درصد کمتر از میزان نرمال باشد؛ بدین ترتیب امسال وضعیت بارش خوزستان  در کشور جایگاه خوبی ندارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، کوروش بهادری در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که امروز (16 آبان ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: براساس آمارهای هواشناسی، امسال کاهش باران را خواهیم داشت و انتظار داریم این وضعیت تا پایان پاییز ادامه داشته باشد.

وی افزود: اما از اواخر آذر ماه امکان نفوذ سامانه های بارشی وجود دارد و به همین جهت از اواخر پاییز و با آغاز زمستان، در خوزستان افزایش بارش را خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه امسال بارش با تاخیر آغاز می شود، عنوان کرد: پیش بینی می شود که بارش های امسال 5 تا 10 درصد کمتر از میزان نرمال باشد؛ بدین ترتیب امسال وضعیت بارش خوزستان  در کشور جایگاه خوبی ندارد.

وی ادامه داد: همچنین پیش بینی می شود که دمای هوا در نیمه دوم امسال یک تا دو درجه افزایش داشته باشد و به همین جهت میزان تبخیر نیز بالا می رود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به وضعیت پدیده گرد و خاک عنوان کرد: به جرات می توان عنوان کرد که با توجه به شرایط موجود نمی توان هیچ کار کوتاه مدتی  در خصوص گرد و خاک  انجام داد و در این شرایط بهترین روش مقابله با گرد و خاک، اطلاع رسانی درست و به موقع به مردم است.

بهادری افزود: در این زمینه مدلی طراحی کرده ایم که طبق آن گرد و خاک در یک هفته را پیش بینی می کند و حرکت گرد و خاک را نیز نشان می دهد.

وی با اشاره به بارندگی های امروز و فردا در برخی نواحی استان خوزستان گفت: امروز و فردا بارش در شمال و شرق و مرکز استان را خواهیم داشت؛ شدت بارندگی در نواحی شمال شرقی بسیار است و لازم است افراد از نزدیک شدن به حریم رودخانه جلوگیری کنند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: در اهواز نیز بارندگی تا فردا ادامه خواهد داشت و پیش بینی ما این است که میزان بارندگی 3 تا 4 میلیمتر باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد