سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

چرا استقبال سازندگان خوزستانی از نمایشگاه نفت کم شده است؟

رییس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان در خصوص استقبال کم صنعتگران استان از نمایشگاه صنعت نفت خوزستان، گفت: به دلیل آنکه از صنعت استان آنطور که باید و شاید استفاده نمی‌شود، حضور تولیدکنندگان و صنعتگران در نمایشگاه نفت کم شده و رغبت چندانی برای حضور ندارند.

علی کرانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: یکی از مواردی که تأثیر زیادی در استقبال تولیدکنندگان داخل استان از نمایشگاه نفت داشته است، تقسیم کردن نمایشگاه به دو نمایشگاه نفت و حفاری بود زیرا همه تولیدکنندگان نمی‌توانند در هر دو نمایشگاه حضور یابند.

وی افزود: اگر در نمایشگاه امسال، صنایع استان را زیر یک سقف می‌دیدیم، به جای آنکه بخشی از ظرفیت استان برای نمایشگاه نفت و بخشی دیگر در نمایشگاه حفاری شرکت کنند، حضور تولیدکنندگان و صنعتگران استان بیشتر می‌شد.

کرانی تصریح کرد: شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب آنطور که باید از صنعت استان استفاده نمی‌کند. به شکلی که هر ساله تولیدکنندگان استان در نمایشگاه شرکت می‌کنند و هزینه‌های زیادی در این زمینه می‌پردازند اما از این صنایع هیچ خریدی انجام نمی‌شود.

وی گفت: بحث نمایشگاه عرضه و تقاضا است و در این زمینه صنایع استانی با شرکت در نمایشگاه به عرضه محصولات می‌پردازند اما تقاضایی در این زمینه وجود ندارد و شرکت در نمایشگاه برای صنایع استان به نوعی وقت تلف کردن است.

کرانی ادامه داد: یکی دیگر از علل استقبال کم صنعتگران خوزستان از نمایشگاه نفت، تبعیض بود که برای استقرار شرکت‌ها در سالن‌های نمایشگاه انجام شد زیرا ابتدا قرار بود سازندگان استان زیر یک سقف باشند اما تعدادی از واحدها را به سالن‌های دیگر انتقال دادند و این مسأله باعث شد تا این واحدها از حضور در نمایشگاه انصراف دهند.

وی افزود: بهتر بود که این اتفاق توسط سازندگان استان انجام نمی‌شد و آن‌ها از حضور در نمایشگاه انصراف نمی‌دادند اما عدم مدیریت در بحث استقرار واحدها باعث این مسأله شد.

کرانی ادامه داد: وقتی خریدی از سازندگان استان انجام نمی‌گیرد یا اگر انجام شود، از عده‌ای خاصی است، حضور در نمایشگاه نفت برای سازندگان تأثیری ندارد و فقط بار هزینه‌ای برای آن‌ها در پی دارد.

رییس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان خاطرنشان کرد: امیدواریم نمایشگاهی که برگزار می‌شود پربار باشد و برگزاری آن برای توسعه استان و صنایع بسیار مهم است اما باید این نمایشگاه به سمتی برود که به صورت بین‌المللی و با حضور تولیدکنندگان خارجی برگزار شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد