سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

خوزستان برای نخستین بارش پاییزی در آمادگی کامل باشد

استاندار خوزستان با بیان اینکه باید نخستین باران پاییزی به طور صحیح مدیریت شود، گفت:‌ لازم است که همه دستگاه ها برای نخستین بارش پاییزی آماده باشند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ‌منطقه خوزستان، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان که امروز(16 آبان ماه) برگزار شد، اظهار کرد:‌ جلسات شورای مدیریت بحران باید به فاصله زمانی کمتری برگزار شود تا از تراکم مباحث کاسته و دستور کار جلسه نیز کمتر شود و فرصت بسیاری برای بررسی مسایل وجود داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم تامین آب کشت پاییزه افزود:‌ در این خصوص باید به هماهنگی‌هایی دست پیدا کرد و در برخی حوضه ها، آب مدیریت شود. تابستان سال جاری با اعتراض‌هایی مواجه بودیم مبنی بر این که عده‌ای بدون مجوز آب برداشت می‌کنند و به دنبال آن آب از سد مارون به نخیلات شادگان نمی‌رسید. باید پیش از آنکه کشت شود مداخله شود تا از تکرار چنین مواردی جلوگیری شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: ‌باید پیش از آنکه کشت انجام شود از کشت کشاورزانی که کار امضای قرارداد را انجام نداده اند، جلوگیری شود نه آنکه پس از کاشت اقدام به قطع آب شود؛ در چنین حالتی ممکن است مشکلاتی ایجاد شود.

شریعتی ادامه داد: در حوضه‌هایی که احتمال بروز مشکلات در خصوص تامین آب کشاورزی وجود دارد باید جهاد کشاورزی خوزستان، سازمان‌ آب و برق، فرمانداران و دیگر دستگاه‌های مربوطه برنامه‌ریزی‌ کرده و به جمع‌بندی برسند و تصمیم خود را در شورای تامین مطرح کنند تا تصویب شود.

وی با اشاره به قرارداد کشاورزان با سازمان آب و برق که مورد اعتراض برخی از کشاورزان است، گفت:‌ اگر این قرارداد یک طرفه است باید اصلاح شود. در این قرارداد حقوق دو طرف باید رعایت و همچنین تکالیف هر دو طرف مشخص شود.

استاندار خوزستان در خصوص خسارت‌های ناشی از سیل نیز عنوان کرد:‌ به صورت حضوری این موضوع را دنبال کرده‌ایم، در این زمینه اعتباراتی اختصاص پیدا نکرد. با آقای نوبخت، هم مساله اعتبار ریزگردها و هم خسارات ناشی از سیل را مطرح و عنوان کردیم که در این خصوص تاکنون اعتباراتی داده نشد و در همان جا و با پیگیری های انجام شده، آقای نوبخت به معاون مربوطه در این خصوص دستور لازم را صادر کرد.

شریعتی ادامه داد:‌ در آن زمان لایحه سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تامین اعتبارات در حال ارسال به هیات دولت بود و قرار شد در همان هفته ارسال شود ولی با وقفه ای مواجه شد که پس از پیگیری ها متوجه شدیم که سازمان مدیریت بحران خواستار آن بود که در این لایحه نظرات خود را اعمال کند و این دلیل تاخیر ارسال این لایحه بود.

وی اظهار کرد: آقای حاجتی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان موظف شده است که این لایحه را رصد کند تا در صورت ارسال به هیات دولت حتما درخواست ما در آن وجود داشته باشد که پس از پیگیری ها همچنان درخواست ما در لایحه وجود دارد.

استاندار خوزستان با اشاره به اقداماتی که پس از سیل انجام شده است، عنوان کرد: ‌به جز تامین خسارت در دیگر موارد منتظر تامین اعتبارات ملی نمانده ایم و اقداماتی انجام شده است؛ در این راستا بهسازی راه ها با 17 میلیارد تومان اعتبار شروع شده است.

شریعتی با اشاره به وضعیت آب ورودی به تالاب شادگان عنوان کرد: ‌باید یک کمیته در خصوص میزان آب ورودی تالاب شادگان تشکیل شود؛ متولی این کار کارگروه محیط زیست و با مشارکت سازمان آب و برق و دیگر دستگاه‌های مربوطه خواهند بود تا آب مورد نیاز تالاب شادگان تامین شود. این کارگروه باید این موارد را بررسی و گزارشی از اقدامات خود در آینده نیز ارایه دهد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه باید نخستین باران پاییزی به طور صحیح مدیریت شود، گفت:‌ لازم است که همه دستگاه ها برای نخستین بارش پاییزی آماده باشند. مجموعه بهداشت و اورژانس و بیمارستان ها باید در آمادگی کامل باشند و همچنین مدارس نیز باید به نحو شایسته‌ای مدیریت شوند زیرا این موضوع بسیار مهم است.

وی ادامه داد: ‌فرمانداران به طور جدی باید در این خصوص مدیریت کنند و هیچ کوتاهی انجام ندهد. همچنین دفع آب های سطحی پس از باران باید در دستور کار قرار بگیرد و دستگاه های مربوطه و پشتیبان آماده باشند تا با مشکلی مواجه نشویم.

شریعتی با تاکید بر لزوم آمادگی تمام دستگاه ها پس از نخستین بارندگی عنوان کرد:‌ در این خصوص از هیچ مقامی و هیچ فردی در استان خوزستان پذیرفته نیست که کوتاهی صورت بگیرد و همه دستگاه ها باید در آمادگی کامل باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد