سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

نخست وزیر روسیه : رابطه مسکو هم با ایران و هم با اسراییل گرم و خوب است

دمیتری مدودف در مصاحبه با کانال دو تلویزیون اسراییل تاکید کرد رابطه کشورش به طور توامان هم با ایران و هم با اسراییل گرم و خوب است و این مساله تناقضی با هم ندارد.نخست وزیر روسیه اعلام کرد تحویل سامانه دفاع موشکی اس 300 روسی به ایران نافی رابطه خوب مسکو- تل آویو نیست.
به گزارش عصر ایران به نقل از پایگاه خبری "آروتس شوا " اسراییل، دمیتری مدودف نخست وزیر روسیه روز شنبه در مصاحبه ای با کانال دو تلویزیون اسراییل از باکو با اعلام این مطلب افزود: " ما روابط گرم و بسیارخوبی با اسراییل داریم و امیدوار به توسعه بیشتر این رابطه هستیم. در همین راستا به اسراییل می روم. از سوی دیگر ما روابط خوبی با ایران و دیگر کشورهای منطقه (خاورمیانه) هم داریم."
نخست وزیر روسیه : رابطه مسکو هم با ایران و هم با اسراییل گرم و خوب است
مدودف این سخنان را در آستانه سفر روز پنج شنبه خود به اسراییل مطرح کرده است.
مدودف با تاکید بر اینکه روسیه در حل پرونده هسته ای ایران نقش ممتازی داشته است تاکید کرد مسکو از تحریم های بین المللی علیه برنامه هسته ای ایران حمایت کرد و مادامی که پرونده هسته ای ایران حل نشده بود ارسال سامانه اس 300 به این کشور را تعلیق کرده بود.
او گفت: من به یاد دارم که چگونه در نخستین دیدارم با اوباما ، او حل مساله هسته ای ایران را نخستین دستور کار دولت خود می دانست.
مدودف در فاصله سال های 2008 تا 2012 برای یک دوره 4 ساله رییس جمهور روسیه بود. او در طی همان دوره با صدور فرمانی تحویل سامانه موشکی اس 300 به ایران را به بهانه تحریم های بین المللی علیه برنامه هسته ای ایران ، تعلیق کرد.
مدودف افزود پس از توفق هسته ای و لغو تحریم ها دولت روسیه بر مبنای واقعیت های موجود اقدام به تحویل سامانه اس 300  به ایران کرد.
مدودف افزود: بدیهی است که روسیه خواهان تشدید تنش در منطقه نیست و ما خواهان توسعه بیش از پیش و همه جانبه روابط با ایران هستیم."
او افزود رابطه مسکو با تهران بر مبنای همکاری های اقتصادی و دفاعی استوار است.
ایران در سال 2007 با اخذ قرارداد خرید سامانه موشکی اس 300 مبلغ 800 میلیون دلار به روسیه پرداخت اما دولت روسیه پس از مدت ها تعلل در ارسال این سامانه به ایران در سال 2010 اعلام کرد به دلیل تحریم های بین المللی علیه ایران ، مسکو قرارداد اس 300 را تعلیق می کند.
دولت ایران پس از این اقدام روسیه ، اعلام کرد بابت لغو یکجانبه قرارداد اس 300 از روسیه به محاکم بین المللی شکایت کرده و غرامت خواهد گرفت.پس از توافق هسته ای و لغو تحریم های بین المللی، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه با صدور فرمانی ممنوعیت تحویل سامانه اس 300 به ایران را برداشت و این سامانه در سال جاری تحویل  نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران شد.
گفتنی است دولت تل آویو از همان ابتدای انعقاد قرارداد فروش اس 300 از سوی روسیه به ایران، با لابی گری تلاش داشت مانع ارسال این سامانه موشکی به ایران شود.

جاسوسی هوایی آمریکا از پایگاه روسیه در سوریه

یک فروند هواپیمای تجسسی آمریکا بر فراز پایگاه دریایی روسیه در طرطوس سوریه به پرواز در آمد.
به گزارش ایرنا، هواپیمای جاسوسی «پی- هشت ای پوسیدن» روز شنبه پس از آغاز پرواز تجسسی از خاک ایتالیا به مدت دو ساعت بر فراز مرکز پشتیبانی دریایی روسیه به نام طرطوس در ساحل دریای مدیترانه پرواز کرد. 
خبرگزاری اینترفاکس به نقل از منابع خبری غربی نوشت: هواپیمای جاسوسی آمریکا از یک پایگاه هوایی این کشور در جزیره سیسیل ایتالیا به پرواز در آمده بود.هواپیمای آمریکایی چند دور در محدوده ساحلی نزدیک مرکز دریایی روسیه در طرطوس پرواز کرد.
این پایگاه که قرار است در آینده از حالت پشتیبانی به کاربری نظامی ارتقا یابد، زیر پوشش سامانه پدافند موشکی اس 300 روسیه قرار دارد.
روسیه از این پایگاه برای پشتیبانی مجموعه دریایی خود در مدیترانه استفاده می کند که به تازگی نیز با افزون ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف و همچنین یک رزمناو اتمی و چند شناور جنگی دیگر آن را تقویت کرده است.
بامداد امروز نیز یک فروند هواپیمای تجسسی «ار.اس-135 دبلیو» آمریکا بر فراز دریای بالتیک در محدوده ساحلی منطقه کالینیگراد روسیه به پرواز در امد.این هواپیما از پایگاه هوایی میلدن هول در انگلیس پرواز کرده و پس از انجام ماموریت جاسوسی، حریم هوایی دریای بالتیک را ترک کرد. 
به گزارش رسانه های روسی، آمریکا با انجام پروازهای جاسوسی تلاش می کند، توانمندی نظامی روسیه را در سوریه و دریای بالتیک منطقه تمرکز نیروهای ناتو ارزیابی کند.منبع: ایرنا

میمون چینی برنده انتخابات آمریکا را پیش بینی کرد (+عکس)

در آستانه آغاز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، میمون پیشگوی چینی، برخلاف همه نظرسنجی های منتشر شده دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان را به عنوان برنده نهایی انتخابات معرفی کرد.
به گزارش ایران، روزنامه واشنگتن پست تأکید کرد که مسؤولان پارک "شی‌یان‌هو" در استان "هونان" چین، پیش بینی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده را به میمون خود واگذار کردند.

میمون چینی برنده انتخابات آمریکا را پیش بینی کرد (+عکس)

این میمون "گدا" نام دارد و مردم محلی آن را یک میمون افسانه‌ای می‌دانند.
نام این میمون در جریان مسابقات جام ملت‌ های اروپا در سال 2016 بر سرزبانها افتاد، که برخلاف بسیاری از پیش بینی های معمول توانست به درستی پرتغال را به عنوان قهرمان این رقابت‌ها پیش بینی کند.مسؤولان پارک، با قرار دادن چند موز در کنار تصاویر دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون، گدا را آزاد گذاشتند تا یکی را انتخاب کند؛ و میمون پیشگو پس از تأمل، یک بار دیگر بر خلاف تحلیل‌گران عمل کرده و ترامپ را به عنوان فرد پیروز انتخاب کرد، و بلافاصله با بوسیدن تصویر ترامپ، به او تبریک گفت!
پیش از این نیز بارها در جریان مسابقات مهم ورزشی و رویدادهای سیاسی، در برخی کشورها از حیوانات برای پیش گویی نتایج استفاده شده بود.

هواپیمای آمریکایی ایالت میشیگان را بمباران کرد

مهمات این هواپیما شامل شش بمب و یک موشک بود که بعدا در یک منطقه جنگلی در نزدیکی بخش "لوزرن" پیدا شد. طبق این گزارش، هیچ فردی مصدوم نشده است.بر اساس گزارش رسانه‌ها، یک هواپیمای ارتش آمریکا "تصادفا" شماری بمب و موشک آموزشی را بر فرار ایالت میشیگان آمریکا رها کرد.
به گزارش عصر ایران به نقل از ایسنا در وب‌سایت ارتش آمریکا با بیان اینکه این رویداد 25 اکتبر رخ داده، آمده است که یک هواپیما (نوع آن اعلام نشده) متعلق به گارد ملی هوایی از پایگاه "سلفریج" در نزدیکی شهر دیترویت ایالت میشیگان به هوا برخاست و در مسیر مرکز آموزشی "کمپ گریلینگ" بمب‌های خود را از دست داد.  
مهمات این هواپیما شامل شش بمب و یک موشک بود که بعدا در یک منطقه جنگلی در نزدیکی بخش "لوزرن" پیدا شد. طبق این گزارش، هیچ فردی مصدوم نشده است.مقام‌های ارتش آمریکا، علت این رویداد را نقض فنی دانسته‌اند. اطلاعات بیشتری در این رابطه منتشر نشده است. ماتئو ترامبل، مدیر کمپ آموزشی گریلینگ با کم‌اهمیت دانستن ماجرا گفته است که این اتفاق ناگواری است و به ندرت رخ می‌دهد. به گفته او، موشک مذکور غیر انفجاری بوده و تهدیدی نداشته است.با این حال هنوز مشخص نیست که آیا بمب‌های رها شده عملیاتی بودند یا خیر.

مسکو هیچ اطلاعاتی درباره گروه‌های تروریستی سوریه از آمریکا دریافت نکرده/آمریکا تاکنون تکه نانی به ساکنان حلب نداده است

خبرگزاری فارس: مسکو هیچ اطلاعاتی درباره گروه‌های تروریستی سوریه از آمریکا دریافت نکرده/آمریکا تاکنون تکه نانی به ساکنان حلب نداده است

سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز دریافت هرگونه اطلاعات درباره گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه از جانب آمریکا را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه طی اظهاراتی دریافت هرگونه اطلاعات توسط مسکو از آمریکا درباره گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی موجود در سوریه را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز طی اظهاراتی اعلام کرد: «آمریکایی‌ها هرگز نتوانستند به تعهدات خود در چارچوب توافقات روسیه و آمریکا پایبند باشند و وزارت دفاع روسیه تاکنون هیچ نقشه‌ جغرافیایی و اطلاعاتی در خصوص سازمان‌های تروریستی حاضر در سوریه نظیر داعش و جبهه النصره دریافت نکرده است.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «روسیه بیش از 100 تن مواد اولیه ضروری در اختیار مردم حلب قرار داده حال آنکه آمریکا حتی تکه نانی به سوری‌ها نداده است. ما مواد غذاییف دارو و مواد اولیه ضروری در اختیار ساکنان حلب قرار داده‌ایم اما آمریکا که همواره از وضع مردم این شهر ابراز نگرانی می‌کند، طی این مدت حتی تکه نانی به آنها نداده است.»

اظهارات سخنگوی وزارت دفاع روسیه در حالی صورت می‌گیرد که «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه گذشته مدعی شد که آتش‌بس بشردوستانه اعمال شده در حلب از جانب سوی روسیه به نفع غیرنظامیان و مردم این شهر نیست.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در انتقاد از اظهارات همتای آمریکایی خود گفت: «اظهارات وی نشان می‌دهد که مسکو و وزارت امور خارجه آمریکا برداشت متفاوتی نسبت به استفاده از آتش‌بس انسانی دارند. روسیه آتش‌بس انسانی را فرصتی در جهت ارائه کمک به مردم مناطق ویران شده بواسطه جنگ‌ها می‌داند و طی تمامی عملیات‌های ضدتروریستی در سوریه، ما توجه ویژه‌ای به آشتی و سازش طرفین درگیری‌ها و ارائه کمک‌های بشردوستانه به سوری‌ها داریم.»

براساس این گزارش، جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا طی روز 26 اکتبر گذشته از تعلیق همکاری کشورش با روسیه در خصوص آتش‌بس سوریه خبر داد و اعلام کرد که بمنظور اجتناب از بروز مناقشه میان هواپیماهای نظامی دو کشور تنها اقدام به حفظ کانال‌های ارتباطی نظامی می‌کند.

بنابر اعلام وزارت امور خارجه روسیه، اعلام تعلیق یکجانبه همکاری‌‌ آمریکا با روسیه موجب بروز ناامیدی‌های عمیق شده است.

انفجار در سامرا / شهادت 10 ایرانی (+عکس)

این زائران در حال پیاده شدن از اتوبوس در پارکینگ سامرا بودند که همزمان آمبولانس حامل عامل انتحاری به طرف آنها حرکت و پس از انفجار، منجر به شهادت زائران ایرانی شد.
انفجار تروریستی در پایانه مسافربری در سامرا چندین شهید و مجروح برجا گذاشت.به گزارش عصر ایران به نقل از العالم، شبکه السومریه نیوز روز یکشنبه اعلام کرد که یک خودروی بمبگذاری شده در پایانه مسافربری در شهر سامرا در جنوب تکریت روی داد که بر اثر آن چندین نفر، از جمله چند زائر ایرانی شهید و یا مجروح شدند.نماینده سازمان حج و زیارت کشورمان در عراق، شهادت ۱۰ زائر ایرانی را در حمله انتحاری در شهر سامرا تایید کرد. دانشیار گفت: این زائران در حال پیاده شدن از اتوبوس در پارکینگ سامرا بودند که همزمان آمبولانس حامل عامل انتحاری به طرف آنها حرکت و پس از انفجار، منجر به شهادت زائران ایرانی شد.یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین اعلام کرد که پس از این انفجار، نیروهای امنیتی رفت و آمد در سامراء را ممنوع اعلام کردند.سامراء در 40 کیلومتری جنوب تکریت قرار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد