سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

توقف انتقال آب پروژه بهشت‌آباد تا تأمین کامل آب استان خوزستان/ انتقال آب به دیگر استان‌ها صرفاً برای مصارف شرب باشد

خبرگزاری فارس: توقف انتقال آب پروژه بهشت‌آباد تا تأمین کامل آب استان خوزستان/ انتقال آب به دیگر استان‌ها صرفاً برای مصارف شرب باشد

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست نمایندگان خوزستان با وزیر نیرو گفت: تا تأمین کامل آب استان خوزستان انتقال آب پروژه بهشت‌آباد متوقف است و انتقال آب به دیگر استان‌ها صرفاً برای مصارف شرب باشد.

عامر کعبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبادان با اشاره به برگزاری جلسه مشترک نمایندگان استان خوزستان با وزیر نیرو اظهار کرد: در این جلسه توافقات مثبتی حاصل شد که نتیجه آن برای مردم استان خوشایند خواهد بود.

وی با بیان اینکه وزیر نیرو بر این موضوع تاکید داشت که انتقال آب به استان‌های دیگر تنها به منظور مصارف آشامیدنی است افزود: با توجه به مشکلات بی‌آب در استان خوزستان، پروژه انتقال آب بهشت آباد تا حل مشکل آب خوزستان متوقف شده و پس از رفع این مشکل نیز انتقال آب به جز برای مصارف آشامیدنی، به هیچ وجه برای مصرف صنعتی و کشاورزی نباشد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصوب شدن سه آب شیرین کن برای اروند کنار و آبادان انجام شد تصریح کرد: تکمیل شدن طرح انتقال آب از کرخه و دز برای مصارف آشامیدنی آبادان و استان از دیگر مصوبه‌های این نشست بود.

کعبی با بیان اینکه احداث سد سلولی بهمنشیر نهایی شد خبر داد: احیا کردن رود کارون به منظور داشتن آب سالم، شیرین و پاک و کم کردن پساب‌ها و فاضلاب‌ها از دیگر مصوبه‌های این نشست بوده است.

وی اضافه کرد: احداث کردن سد دوستی در منطقه اروند با عراق به منظور پیش گیری کردن از هدر رفتن آب از اقدامات در دست انجام شدن است.

کعبی با تأکید بر بازسازی و احیای شبکه آب و فاضلاب و تقویت برق آبادان، تبیین کرد: به منظور احیای رود کارون امسال یکصد میلیارد تومان بودجه تخصیص داده خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد