سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

عدم بومی گزینی دستگاه‌های اجرایی استان در بحث اشتغال

خبرگزاری فارس: عدم بومی گزینی دستگاه‌های اجرایی استان در بحث اشتغال

استاندار خوزستان از عدم بومی گزینی دستگاه‌های اجرایی استان در بحث اشتغال خبر داد و گفت: دستگاه‌های اجرایی که به تعهدات خود در جذب نیروی اشتغال عمل نکرده‌اند در جلسه بعدی شورای اشتغال از آنها توضیح می‌خواهیم.

به گزارش خبر گزاری فارس از اهواز، غلام رضا شریعتی ظهر امروز در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که در محل سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد خطاب به مدیر کل اداره کار، رفاه و امور اجتماعی استان اظهار کرد: اداره کار، رفاه و امور اجتماعی استان از سال 92 تا کنون تنها 27 جلسه برگزار کرده و 157 مصوبه داشتند.

وی ادامه داد: نمی‌دانیم کدام یک از جلسات اداره کار مصوبه داشته و کدام یک از این مصوبات ظرف این چند سال اجرایی شده است.استاندار خوزستان با بیان اینکه اداره کار برای پیشبرد اهداف خود باید نقشه راه برای اشتغال استان تدوین کند تاکید کرد: بدون نقشه راه نمی‌توان ظرفیت‌ها و نیاز‌های استان را در بخش اشتغال برطرف کرد.

شریعتی اذعان کرد: در اداره کار استان 157 مصوبه در 16 محور به تصویب رسیده است اما هیچ گزارش علمی، کار‌شناسی و مطالعاتی در این رابطه و اینکه این مصوبات بر اساس چه ضرورتی مصوب شده به دست ما نرسیده است.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت اشتغال استان باید بر اساس نقشه راه و انسجام فکری حل شود گفت: در نقشه راه اشتغال مشخص می‌شود در استان چه میزان منابع، تسهیلات و ارزش افزوده وجود دارد.

شریعتی ادامه داد: به طور حتم بر اساس منابع، ارزش افزوده و آمایش سرزمین می‌توان برنامه ریزی کرد در این صورت است که استان می‌تواند فضای رقابت را با رعایت همه استاندار‌دها حفظ کند.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان متذکر شد: بر اساس مسائل زیرساختی استان، منابع و میزان ارزش افزوده می‌توان میزان بقاء را پیش‌بینی کرد.

شریعتی خطاب به مدیر کل اداره کار، رفاه و امور اجتماعی استان درخواست کرد؛ برنامه 5 ساله توسعه را در برنامه‌های اجرایی خود محور قرار بدهند و از تحقیقات دانش آموختگان و تحصلی‌کردگان دانشگاهی در زمینه اشتغال و آسیب‌های آن استفاده کند.

وی تاکید کرد: زمانی که شاخص‌های عملکردی اشتغال بر اساس مطالعه و پژوهش انجام شود به طور حتم مشکلات اشتغال به تدریج حل خواهد شد.

شریعتی درخواست کرد در هریک از جلسات شورای اشتغال گزارشی از اعتباراتی که یک دستگاه اجرایی موفق به جذب آنها از صندوق توسعه ملی و نه استانی در زمینه حل مشکلات اشتغال شده است ارائه شود.

وی از موافقت مقام معظم رهبری مبنی بر اختصاص یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به منظور اشتغال مناطق روستایی خبر داد و تاکید کرد: قبل از ابلاغ اعتبار به استان‌ها باید طرح و برنامه‌های استان برای اجرایی کردن طرح آماده شود.

رئیس شورای تامین استان خطاب به دستگاه‌های اجرایی که احتمال دارد برای اجرای طرح در روستا‌ها برنامه داشته باشند گفت: این بودجه به طور حتم به استانی تعلق می‌گیرد که طرح‌هایش آماده باشد.

شریعتی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی که به تعهدات خود در جذب نیروی اشتغال عمل نکرده‌اند در جلسه بعدی شورای اشتغال از آنها توضیح می‌خواهیم.

وی ابلاغ به فرمانداری شهرستان‌ها مبنی بر مکلف کردن دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی شهرستان خود بر گرفتن نیروی بومی را جزو دستور‌ات جلسه عنوان کرد و افزود: فرمانداران در صورت نیاز اطلاع دهند که معاونان را برای پیگیری این دستور کارنیز مکلف کنم.وی در پایان با اشاره به مکلف کردن حوزه نفتی غرب کارون در هویزه و بید بلند 2 مبنی برگرفتن نیروی بومی توضیح داد: اکنون 65 درصد نیروی این شرکت‌ها بومی است و 15 درصد سهمیه اشتغال را به نیروی متخصص اختصاص دادیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد