سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

نماینده اهواز در مجلس:خوزستان سرزمین قومیت هاست/سخن تفرقه انگیز بر زبان نیاوریم

اهواز - ایرنا - نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت:سیاسیون باید در کنار مردم باشند تا خوزستان را قوی کرده و به افرادی که آبادانی استان را نمی خواهند، بفهمانیم که با همه قومیت ها در استان خوزستان متحد هستیم.

جواد کاظم نسب الباجی شامگاه سه شنبه با حضور در شب موسیقی قومیت های مختلف خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:سخن نماینده مردم در مجلس با سیاسیون این است که مردم در کنار هم و با قومیت های مختلف در استان خوزستان با آرامش زندگی می کنند، لذا نباید سخن تفرقه انگیز بر زبان بیاوریم.
وی با تاکید بر دوری از تفرقه افکنی میان قومیت ها، افزود:برخی سیاسیون هنگامی که به میدان می آیند، سخنان قومیتی می زنند.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش با تجلیل از اقدام اداره کل میراث فرهنگی استان در برگزاری جشن خوزستانی ها در اهواز، گفت:جشن های اقوام، برنامه های خوبی هستند که نشان می دهد خوزستان، فرا استانی است و همه قومیت ها نظیر ' لر، عرب، بختیاری، ترک، دزفولی، شوشتری، قشقایی و بهبهانی' در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی می کنند.
عضو مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:برای داشتن خوزستان آبادتر ، باید به همه قومیت های استان، لباس و زبان آنها با دیده احترام برخورد کنیم.
کاظم نسب الباجی همچنین با بیان وضعیت میراث فرهنگی خوزستان، گفت:میراث فرهنگی جزوی از تاریخ یک ملت است، لذا باید آن را تقویت کرد و نمایندگان مردم در مجلس نیز در کنار مسئولان هستند تا مشکلات حل شود.
وی توضیح داد:برای تقویت و بازسازی بناهای تاریخی نیز با مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت و گو شد، لذا باید در راستای افزایش آگاهی شهروندان نسبت به تاریخ خود اقدام کرد.
به گزارش ایرنا اجرای موسیقی زنده شهرهای خوزستان شامل ایذه، اندیکا، باوی، دزفول، آبادان، باغملک، خرمشهر، ماهشهر، دشت آزادگان، رامهرمز، شوش، اهواز، لالی، شادگان، شوشتر، اهواز، مسجدسلیمان، شیبان، بهبهان و اندیمشک در جشن خوزستانی ها از 29 شهریور تا 2 مهر ماه به مدت پنج شب از ساعت 17 تا 23 شب در نمایشگاه های بین المللی اهواز برگزار می شود.
7164/6125 *خبرنگار:عاطفه جوادی -انتشار دهنده:سیدبهادر حسینی*

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد