سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

پل نهم اهواز سال آینده به بهره برداری می رسد

اهواز - ایرنا- استاندارخوزستان گفت:پل نهم اهواز از پروژه های تاثیرگذار در کاهش ترافیک شهری است که قرار است در سال 96 به اتمام برسد اما این پل به تنهایی نمی تواند مشکل ترافیک را آنگونه که انتظار می رود برطرف سازد.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز یکشنبه درجلسه بررسی طرح های عمران شهری شهرستان اهواز در سرسرای استانداری افزود: به همین جهت احداث زیرگذر در منطقه زردشت اهواز می تواند نقش تکمیل کننده را برای پروژه پل نهم ایفا کند.
وی گفت: اگر این پروژه را پس از تکمیل پل نهم آغاز می کردیم مشکلات ترافیکی باز هم گریبانگیر این منطقه بود اما با برنامه ریزی صورت گرفته و زمان بندی مناسب این دو پروژه به صورت همزمان تکمیل شده و می توانند در کنار هم بخش عمده ای از مشکلات ترافیکی این منطقه را برطرف سازند.
استاندار خوزستان ادامه داد: اعتبار مورد نیاز پل زیرگذر زردشت را تامین خواهیم کرد و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد اما نیاز است که در این زمینه با دستگاه های مختلفی نظیر آب و برق، گاز و نفت هماهنگی لازم صورت گیرد.
وی همچنین درخصوص برنامه های پیش بینی شده برای احداث سه پل عابر پیاده بر روی رودخانه کارون در مقطع اهواز گفت: باتوجه به اینکه زندگی امروز ماشینی شده و میزان تحرک افراد نیز کاهش یافته نیاز است برای توسعه سلامت جامعه و ورزش همگانی بستر مناسب را برای شهروندان در فضاهای عمومی ایجاد کنیم.
شریعتی افزود: پیش از این شهرداری با احداث پل طبیعت در منطقه کیانپارس اهواز تحول خوبی در سطح این شهر ایجاد کرد و تاکنون به خوبی مورد استقبال عموم قرار گرفته است.
وی یادآور شد:در کشورهای توسعه یافته که دارای رودخانه هستند طرح های مختلفی در جهت توسعه ورزش همگانی و سلامت جامعه اجرا شده که نیاز است در سطح خوزستان نیز اجرای این پروژه ها در دستور کار قرار گیرد.
استاندار خوزستان گفت: یکی از مسائل اصلی دولت در برنامه ششم توسعه احیای رودخانه کارون بوده و نباید به طرح های مربوط به این رودخانه به صورت بخشی نگاه کنیم بلکه باید همگی در زمینه اجرای پروژه های شهری کوشا باشیم.
شهردار اهواز نیز گفت: از زمان آغاز بکار خود در شهرداری در سطح منطقه زردشت اهواز پروژه های مختلفی از قبیل پل عابر، زیرگذر، پارک، زمین ورزشی و فضای سبز اجرا کردیم و تنها پروژه باقی مانده زیرگذر است که اکنون در دستور کار قرار گرفته است.
سید خلف موسوی افزود: همچنین در زمینه ساخت مسجد و مرکز درمانی حدود 500 میلیارد ریال به این منطقه اختصاص داده شد که با احداث این پل روگذر تمامی پروژه های تعریف شده به اتمام خواهد رسید.
وی ادامه داد: استاندار خوزستان نیز از ابتدای کار بر توسعه خدمات شهری تاکید فراوان داشته و به همین جهت اجرای این پروژه روگذر در این منطقه در اولویت قرار گرفته است.
وی بیان کرد: این پروژه به اعتباری معادل 80 میلیارد ریال نیازمند است که استانداری خوزستان تامین اعتبار مورد نیاز آن را به صورت کامل برعهده گرفته است.
موسوی ادامه داد: پروژه روگذر زردشت جزو طرح های مطالعاتی طرح جامع ترافیکی خوزستان به شمار رفته و برنامه ریزی لازم در جهت آغاز بکار آن انجام شده است.
رئیس شورای شهر اهواز نیز اظهار کرد: یکی از مواردی که باید برای اجرای این پروژه ها در اهواز در نظر گرفته شود کارشناسی اعتبارات لازم است چرا که در گذشته پروژه هایی آغاز و در ادامه کار به دلیل نبود کارشناسی اعتبارات به مشکل جدی برخورده اند.
هوشنگ شیر مردی افزود: نصب تابلو روز شمار در این پروژه ها و سپردن کار به مجریان متخصص و توانمند یکی دیگر از الزامات برای اجرای هرچه بهتر این پروژه های شهری است.

**با اجرای هیچ پروژه ای در رودخانه کارون مخالفت نخواهد کرد
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: این سازمان با اجرای هیچ پروژه ای در رودخانه کارون مخالفت نخواهد کرد اما در این پروژه ها باید مسائل فنی به صورت کامل بررسی و اجرا شود.
محمدرضا شمسائی افزود: متاسفانه در برخی از پروژه ها این مسائل فنی رعایت نشده و سال های آینده مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد خواهد کرد چرا که این پروژه ها در حریف رودخانه کارون احداث شده و با کوچکترین سیل صدمات زیادی را به بار می آورد.
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: برخی از پروژه های اهواز مانند موزه آب و طرح جزیره سال ها است که به دلیل مشکل اعتباری متوقف شده و پیشنهاد می شود که پیش از اجرای هر پروژه جدیدی، وضعیت پروژه های نیمه تعطیل و تعطیل مشخص شود.
وی اظهار کرد: همچنین در زمینه توسعه بحث گردشگری ایجاد یک تله کابین به طول سه کیلومتر از پارک لاله اهواز تا پارک جزیره با اعتبار حدود 200 میلیارد ریال پیش بینی شده که تاثیر بسزایی در رونق گردشگری دارد.
دراین جلسه احداث سه پل عابرپیاده( پل طبیعت) بر روی رودخانه کارون، احداث پل زیرگذر در منطقه زردشت اهواز مصوب شد و قرار شد شهرداری اهواز، اداره کل راه و شهرسازی خوزستان و سازمان آب و برق استان در این خصوص هماهنگی لازم را صورت دهند.
یکی از این پل های عابر پیاده قرار است جنب کتابخانه مرکزی منطقه کیانپارس اهواز احداث شود و مطالعات لازم در این خصوص انجام شده و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد اما برنامه های مطالعاتی برای احداث دو پل عابرپیاده دیگر بر روی روخانه در دستور کار قرار گرفت.
عملیات اجرایی پروژه پل زیرگذر جانبازان منطقه زردشت نیز تا سه ماه آینده آغاز خواهد شد.
در این جلسه همچنین پروژه موزه آب اهواز که حدود 9 سال است بلاتکلیف مانده مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد این پروژه برای تکمیل به سازمان آب و برق خوزستان واگذار شود و این سازمان نیز در یک سال آینده این موزه را به بهره برداری برساند.
7152/ 6037
خبرنگار: محمد رضا خبازان ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد