سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

هیات فرانسوی برای سرمایه گذاری در صنعت شکر با استاندار خوزستان دیدار کردند

اهواز – ایرنا – یک هیات فرانسوی با هدف سرمایه گذاری در صنعت شکرخوزستان عصر چهارشنبه با غلامرضا شریعتی استاندار این استان دیدار کردند.

به گزارش ایرنا استاندار خوزستان در حاشیه این دیدار به خبرنگاران گفت: هیات فرانسوی یک کنسرسیوم است که اقدامات و سرمایه گذاری آنها بیشتر در حوزه صنعت شکر و چغندر قند است.
شریعتی افزود: این هیات به عنوان یک کنسرسیوم بین المللی کارهای گسترده ای در کشورهای دنیا در تولید شکر و سطح زیر کشت شکر انجام داده است.
وی ادامه داد: این کنسرسیوم حدود یک میلیون هکتار زیر کشت شکر در دنیا دارد و از این بابت جزء رتبه های اولیه در تولید شکر درجهان محسوب می شوند.
شریعتی تصریح کرد: این هیات فرانسوی سه روز را برای دیدن و بررسی از زیرساخت های خوزستان، شرایط تولید شکر استان و کشت چغندر اختصاص دادند و تلاش ها و اطلاعات تکنسین های استان در حوزه های مختلف را مشاهده کردند.
استاندارخوزستان اضافه کرد: ما این هیات را به سرمایه گذاری در حوزه صنعت شکر دعوت کردیم و آمادگی داریم در این زمینه با آنها تعامل کنیم.
وی با اشاره به طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خوزستان گفت: از این سطح، الگوی کشت 50 هزار هکتار برای تولید چغندر است و برای این منظور نیاز به احداث پنج کارخانه قند داریم.
شریعتی اظهار کرد: در حال حاضر یک کارخانه قند در دزفول در حال بازسازی است و یک کارخانه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قرار است احداث کند که امشب تفاهمنامه آن امضا می شود.
استاندار خوزستان ادامه داد: حداقل دو تا سه کارخانه قند دیگر برای استان لازم است واین هیات را برای سرمایه گذاری در این حوزه دعوت کردیم که این تعداد کارخانه را در این جا تاسیس کند.
وی با اشاره به اینکه این هیات فرانسوی با وجود پتانسیل ها در خوزستان می تواند در بخش یاد شده سرمایه گذاری کند افزود: وجود نیروی کار ارزان و با سواد و زمین های خوب و زیرساخت های خیلی خوب برای سرمایه گذاران جذبه دارد و امید است زمینه اشتغال مولد در استان فراهم شود.
مشاور اجرایی و سرمایه گذاری سازمان صنعت و معدن خوزستان نیز اظهار کرد: این تیم فرانسوی وضعیت سرمایه گذاری در خوزستان را با توجه به سابقه کشت چغندر و کارخانه در استان بررسی کردند و از وضعیت زمین ها و تجربه های نیروهای کارشناسی شگفت زده شدند.
مرتضی جاویدان تصریح کرد: سه شنبه شب جلسه تخصصی برای جمع بندی برگزار کردند و اطلاعاتی را برای تصمیم گیری هیات مدیره در اروپا انتقال دادند.
وی ادامه داد: نظر آنها برای سرمایه گذاری در ایران مثبت است و فقط باید شرایط مذاکرات بین المللی فراهم شود.
جاویدان گفت: طبق برنامه ریزی آنها می خواهند پنج تا 6 میلیون تن و یا حتی بالاتر شکر در جهان تولید کنند که برای افزایش حجم تولید نیاز به سرمایه گذاری دارند.
این هیات در سه روز سفر خود از شوش، میان آب، هفت تپه و قند درفول و مزارع زیرکشت آنها و کشت و صنعت شوشتر و راندمان تولید زمین های آن دیدن کردند.
3004/6064
خبرنگار: خاطره غفاری فرخ زاد- انتشار دهنده: محسن بهاروند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد