سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

مردم خوزستان در تاسوعای حسینی سوگوارند

اهواز ـ ایرنا - امروز نهم محرم است و کربلا حال و هوای دیگری دارد؛ حسین (ع) و یارانش در کربلا در محاصره حرامیان قرار گرفته اند، و دشمنان قسم خورده حسین(ع) خوشحال از این اتفاق در این اندیشه بودند که پیام حسین و حسینیان برای همیشه فراموش می شود و دیگر نامی از آن ها باقی نخواهد ماند.

به گزارش ایرنا تاسوعا حسینی منتسب به نام قمر بنی هاشم، حضرت عباس (ع) است؛ دشمنان اسلام آب را به روی اهل بیت امام حسین(ع) و یاران او بسته بودند و روز سختی بر آنان گذشت.
در این روز در کنار همه شیعیان داغدار و سوگوار، مردم خوزستان نیز سیاه پوش و با تسلیت این روز به صاحب عزای این روز زیر لب 'آجرک ا... یا صاحب الزمان(عج)' را زمزمه می‎کنند.
در تاسوعای حسینی، جای جای ایران اسلامی از جمله خوزستان حال و هوای دیگری دارد؛ مردم ولایتمدار و دوستدار اهلبیت(ع) با به راه انداختن دسته جات عزاداری در این روز، بر غربت، مظلومیت سید و سالار شهیدان حسین بن علی(ع) اشک ماتم می ریزند.
از صبح تاسوعا در بسیاری از تکایا، مساجد، و هیات های مذهبی در اهواز و دیگر نقاط خوزستان صدای سینه زنان و زنجیر زنان حسینی به گوش می رسد و بسیاری از دسته های عزاداری نیز در حال حرکت در سطح شهرها هستند.
بسیاری دیگر به مناسبت این روز مشغول تهیه و توزیع نذری هستند تا این گونه ارادت خود را به سید الشهدا (ع) و یاران باوفایش ادا کنند.
در شب تاسوعا نیز در جای جای خوزستان پرچم عزای حسین(ع) برپا بود و قشرهای مختلف مردم تا پاسی از شب در مساجد، تکایا، حسینه ها و خیابان ها به سینه زنی و زنجیر زنی پرداختند.
حضور قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در این آیین ها چشمگیر بود.
7164 / 6037
خبرنگار: عاطفه جوادی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد