سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

اخطار دوباره پدافند هوایی به هواپیمای جاسوسی U2 آمریکا در روزهای اخیر

خبرگزاری فارس: اخطار دوباره پدافند هوایی به هواپیمای جاسوسی U2 آمریکا در روزهای اخیر

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) گفت: در روزهای اخیر هواپیمای جاسوسی یو 2 آمریکا قصد تجاوز به مرزهای هوایی کشورمان را داشت که به آن اخطار دادیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در گلزار شهدای سولقان برگزار شد، گفت: دشمن از سلاح و تجهیزات ما ترسی ندارد آنچه که ترس و وحشت را به دل دشمن انداخته عزم و اراده ملت ایران و خانواده شهداست.
وی در ادامه با اشاره به ویژگی های راه شهدا افزود: شهدا همواره ناظر اعمال ما هستند و در این کشور که با خون شهدا پابرجاست اگر کسی بخواهد سهم خواهی کند خائن به شهداست.
اسماعیلی با بیان اینکه بسیاری از شهدا از جمله شهدای مدافع حرم دوران دفاع مقدس یا زمان حیات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را درک نکردند، گفت:با این حال اینان چون به اسلام، انقلاب اسلامی و امام ایمان دارند این چنین جانفشانی می کنند.
وی افزود: اگر مادران و خواهران شهدا، زینبی نبودند کسی نمی توانست در این راه قدم بردارد.
اسماعیلی در ادامه با اشاره به نیاز کشور به برنامه ریزی در عرصه اقتصاد مقاومتی گفت: برای تحقق اقتصاد خودکفا باید به منابع داخلی تکیه کرد و دانش و خودباوری لازمه اقتصاد مقاومتی است.وی آفت اقتصاد مقاومتی را شعاری عمل کردن و کار نکرده را گزارش دادن بیان کرد و افزود: آیا اصلاح ساختار اقتصادی سخت تر است یا ایستادن مقابل 40 پایگاه فرامنطقه‌ای در پیرامون کشورمان که همواره مشغول شناسایی توان و استعدادهای ما هستند.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء گفت: رزمندگان ما در قرارگاه پدافند هنگامی که در روزهای گذشته هواپیمای جاسوسی یو 2 آمریکا قصد تجاوز به مرزهای هوایی کشورمان را داشت به او اخطار دادند و آنها مجبور به تغییر مسیر خود شدند یا همین دلاورمردان در سال 93 هواپیمای ایساف را با 108 سرنشین به زمین نشاندند و اجازه تردد بدون مجوز را به هیچ پرنده ای در آسمان نمی دهند.اسماعیلی افزود: امروز هم برخی از مسئولان اروپایی برای اینکه از آسمان کشور ما عبور کنند موظف به کسب اجازه هستند و در مواردی ساعتها برای ورود به مرز هوایی ایران منتظر مانده اند.
وی با بیان اینکه این کشور صاحب دارد، گفت: فرزندان این سرزمین هیچ گاه در حفظ و حراست از مرزهای کشور ملاحظات دیپلماتیک را نخواهند داشت.

مَتَلک نتانیاهو به محمود عباس در سازمان ملل: از کورش بزرگ هم شکایت کن!

نتانیاهو به طعنه به عباس گفت بهتر است از کورش کبیر و حضرت ابراهیم هم شکایت کند.
سخنرانی امسال رهبران فلسطین و اسراییل در سازمان ملل در نیویورک صحنه درگیری لفظی بین محمود عباس و بنیامین نتانیاهو بود.
به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه جروزالم پست اسراییل ، محمود عباس رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین دقایقی پیش از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر دست راستی اسراییل پشت تریبون رفت تا نوزدهمین سخنرانی سالانه خود در مجمع عمومی ملل متحد را ایراد کند.
عباس که امسال از جایگاه یک "دولت ناظر" (مشابه جایگاه واتیکان) سازمان ملل پشت تریبون قرار گرفته بود بخش بزرگی از سخنان خود را به حمله علیه اسراییل و دولت نتانیاهو اختصاص داد که دقایقی پس از پایان سخنرانی او، از سوی نتانیاهو بی پاسخ نماند.
یکی از مهم ترین بخش های سخنرانی محمود عباس اشاره او به شکایت دولت فلسطین از دولت بریتانیا به خاطر صدور اعلامیه بالفور در سال 1917 بود . "آرتور بالفور" وزیر امور خارجه وقت بریتانیا در سال 1917 و در کوران جنگ اول جهانی اعلامیه ای مشهور منتشر کرد که بسیاری این اعلامیه را سنگ بنای تشکیل دولت اسراییل در اراضی فلسطین می دانند.
در آن اعلامیه معروف بالفور تاکید کرده است که یهودیان می توانند برای تشکیل دولت یهودی به اراضی فلسطین بروند.
عباس دیروز با اشاره به این اعلامیه گفت دولت فلسطین از دولت بریتانیا به خاطر صدور چنین اعلامیه ای که زمینه ساز اشغال اراضی فلسطینی از سوی اسراییل است، شکایت خواهد کرد.پس از پایان یافتن سخنان عباس ، نتانیاهو در جایگاه سخنرانی قرار گرفت و شروع به ایراد سخن کرد.
او در سخنرانی 40 دقیقه ای خود به موضوعات مختلفی اشاره کرد و از جمله پاسخ سخنان عباس درباره شکایت از دولت بریتانیا را با  طعنه و کنایه داد.
نتانیاهو گفت اگر عباس می خواهد به گذشته بازگردد و دعوای موجود بین اسراییل و فلسطین را به تاریخ بکشاند بهتر است از "کورش کبیر" نیز به خاطر اجازه دادن به بازگشت یهودیان به اورشلیم برای ساخت معبدشان شکایت کند ؛ نتانیاهو افزود بهتر است عباس از حضرت ابراهیم نیز به خاطر خرید یک قطعه زمین در هبرون (کرانه غربی رود اردن) شکایت کند.
نتانیاهو در سخنرانی دیروز خود تلاش کرد رژیم اسراییل و کشورهای عربی را در یک جبهه و در مقابل جمهوری اسلامی ایران قرار دهد. او داعش و  جمهوری اسلامی را بزرگ ترین تهدیدات منطقه و اسراییل خواند و از کشورهای عربی خواست برای مقابله با این تهدیدات با اسراییل یک جبهه متحد تشکیل دهند.
پیشنهاد عربستان سعودی به ایران برای افزایش قیمت نفت
 عربستان سعودی به ایران پیشنهاد کرده است که اگر تهران تولید نفت خود را در سال جاری افزایش ندهد، عربستان در مقابل تولید خود را کاهش خواهد داد.  
به گزارش عصرایران، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود گزارش داده است که این پیشنهاد در ماه جاری میلادی (سپتامبر) و در آستانه اجلاس الجزایر مطرح شده و هنوز پاسخی از تهران دریافت نکرده است. 
 اجلاس غیر رسمی کشورهای عضو اوپک پنجم تا هفتم مهرماه در حاشیه نشست مجمع بین‌المللی انرژی در الجزایر برگزار می‌شود و انتظار می‌رود موضوع سطح تولید نفت محور اصلی این اجلاس باشد.  به نوشته بی بی سی، منابع رویترز به این خبرگزاری گفته‌اند که ریاض حاضر است تولید خود را به سطح اوایل سال ۲۰۱۶ برگرداند به شرط آن که ایران تولید نفت خود را در سطح فعلی یعنی ۳.۶ میلیون بشکه در روز نگه دارد.  
ایران می‌گوید در حال حاضر ۳.۸ میلیون بشکه نفت در روز تولید می‌کند و قصد دارد سطح تولید خود را تا پایان سال ٢٠١۶ میلادی به چهار میلیون بشکه در روز برساند. 
در ماه‌های گذشته اختلاف میان ایران و عربستان در زمینه سطح تولید نفت باعث شده که تلاش‌ها برای کنترل تولید اوپک به منظور جلوگیری از کاهش قیمت با شکست روبرو شود.  
ایران بعد از رفع تحریم‌های هسته‌ای بارها تاکید کرده است که قصد دارد سطح تولید خود را به پیش از دوره تحریم‌ها برساند. 
 در مقابل عربستان کاهش سطح تولید خود را به توقف روند افزایشی تولید ایران مشروط کرده است.  
تولید نفت عربستان از ماه ژوئن (حدود سه ماه پیش) به دلیل افزایش تقاضا افزایش یافت و در ماه ژوئیه به رکورد ۱۰.۶ میلیون بشکه در روز رسید.  
خبرگزاری رویترز در گزارش خود گفته است که اگر تهران با پیبشنهاد ریاض موافقت کند، انتظار می‌رود متحدان سعودی در منطقه از جمله امارات متحده عربی، قطر و کویت هم در کاهش تولید مشارکت کنند.  
پیش از این تلاش روسیه برای میانجیگری میان ایران و عربستان با هدف رسیدن به توافقی برای سطح تولید نفت بی‌نتیجه مانده بود.
تحویل بوئینگ؛ زودتر از ایرباس
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: مذاکره با بوئینگ به لحاظ زمانی دیرتر شروع شده است ولی به نظر می‌آید زودتر انجام شود، برای اینکه ساختار مذاکره با بوئینگ متفاوت با ساختار ایرباس است. به عنوان مثال بوئینگ خودش همه مسئولیت‌های سازندگان دست دوم را دارد از موتور تا غیره... .
با وجود تلاش‌ها و فشارهای بی‌وقفه مافیای هوایی کشورهای حوزه خلیج‌فارس، صهیونیست‌ها و عوامل آن‌ها در کنگره آمریکا، دولت اوباما در نهایت موفق به صدور نخستین مجوز فروش 17 فروند هواپیما به ایران شد.
به گزارش روزنامه دنیای خودرو، در حالی که مصوبه‌های کنگره آمریکا خبر از لغو سفارش‌های ایران به دو غول هواپیماسازی دنیا - بوئینگ و ایرباس - می‌دادند و توجه کارشناسان داخلی را معطوف به هواپیماهای روسی و ژاپنی کرده بودند، اما دولت آمریکا با پافشاری بر مواضع خود در قبال برجام، مجوز اولیه فروش هواپیما به ایران را برای شرکت‌های ایرباس فرانسه و بوئینگ آمریکا صادر کرد تا سرانجام، باب ورود هواپیماهای نو به کشور باز شود.

   اعطای مجوز فروش 17 هواپیما به ایرباس
«بیزنس اینسایدر» در گزارشی تفصیلی نوشت: فروش تاریخی 118 هواپیمای ایرباس به ایران ایر، در نهایت با چراغ سبز دولت آمریکا مواجه شد. به گفته تیم هافر، خبرنگار رویترز، دولت ایالات متحده موانع معامله با ایران را برچیده و مجوز صادرات هواپیما را صادر کرده است. در همین رابطه، ایرباس اعلام کرده است تاکنون موفق به کسب مجوز فروش 17 فروند هواپیما به ایران شده و در انتظار مجوز فروش بعدی است که در روزهای آینده صادر خواهد شد. ایرباس با کسب این دو مجوز می‌تواند 118 هواپیما به ایران بفروشد.
یکی از سخنگویان ایرباس در این زمینه می‌گوید: با توجه به جمعیت تقریبا 80 میلیون نفری ایران، این موضوع برای صنعت هوایی این کشور کاملا مسجل شده است که بازار هوایی ایران به 400 تا 500 هواپیمای تجاری جدید برای جایگزینی ناوگان فرسوده و پای گذاشتن به عرصه رقابتی منطقه نیازمند است. وی ادامه می‌دهد: ما زمان زیادی را صرف متقاعد کردن مقامات مربوطه برای اطمینان از اینکه تمام فعالیت‌ها در انطباق کامل با قوانین است کردیم که تصمیم «اوفک» برای رفع موانع ورود هواپیما به ایران نیز بازتابی از همین اقدامات است. اولین مجوز فروش صادر شده است و ما در انتظار مجوز دوم هستیم. با این 2 مجوز، 118 هواپیما به ایران تحویل خواهیم داد.
در ماه‌های اخیر، اعضای مجلس نمایندگان ایالات متحده برای جلوگیری از انجام این معامله با اعمال فشار به دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این کشور، سنگ‌اندازی‌های فراوانی در جهت فسخ معامله ایرباس با ایران کردند. اگرچه ایرباس یک شرکت اروپایی است، اما بسیاری از اجزای مورد نیاز برای ساخت هواپیماهای خود را از ایالات‌متحده آمریکا دریافت می‌کند. با مسدود کردن فروش این قطعات، دولت آمریکا می‌تواند به طور غیرمستقیم مانع ادامه این معامله شود.
«بیزنس اینسایدر» در ادامه می‌نویسد: در ماه ژانویه سال جاری، ایرباس و ایران‌ایر به یک توافق‌نامه مهم و با ارزش به مبلغ 25 میلیارد دلار دست یافتند. همچنین در ماه ژوئن، بوئینگ در قراردادی اقدام به فروش 100 فروند هواپیما به خطوط هوایی ملی ایران کرد. با توجه به تحریم‌های اقتصادی وضع شده علیه ایران در چند دهه گذشته، هواپیمایی ملی این کشور قادر به گسترش خدمات و به‌روز‌رسانی ناوگان خود نبوده است. بنابراین، با توجه به آمار پایگاه اینترنتی «ایرفلیتز»، ایران‌ایر در حال حاضر دارای 50 فروند هواپیما با عمر متوسط 27 سال است. معاملات بزرگ با ایرباس و بوئینگ، نه تنها بخشی از استراتژی ایران‌ایر برای نوسازی ناوگان فرسوده است، بلکه گامی بزرگ برای رونق صنعت هوانوردی تجاری ایران و رقابت با رقبای منطقه‌ای در خلیج‌فارس است.
در حالی که 118 هواپیمای ایران شامل 21 فروند «A320ceo»، 24 فروند «A320neo»، 27 فروند «A330ceo»، 18 فروند «A330-900neo»، 16 فروند «A350-1000s» و 12 فروند «A380» است، اما دقیقا مشخص نیست مجوز فروش 17 هواپیما برای کدام مدل از این هواپیماها صادر شده است. از سوی دیگر خبرهایی مبنی بر لغو سفارش 6 هواپیما از سوی ایران به گوش می‌رسد.

   بوئینگ هم از قافله عقب نماند!
در مراحل اخذ مجوز فروش هواپیما به ایران، دولت آمریکا نشان داد که علاقه ای به عقب ماندن از قافله اروپایی‌ها ندارد. در نتیجه، شرکت بوئینگ هم پس از گذشت 40 سال از تسخیر لانه جاسوسی در سال 1979، موفق به کسب مجوز انجام بزرگ‌ترین معامله تجاری بین دو کشور در دوران پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شد.
بلومبرگ در تازه ترین گزارش خود آورده است: این شرکت مستقر در شیکاگو با بیان این خبر که فروش 109 فروند هواپیما به ایران قطعی شده است، می افزاید: هنوز شرایط نهایی مورد توافق دو کشور قرار نگرفته است. 
هوارد روبل، تحلیلگر هوایی آمریکایی معتقد است اعطای این مجوز، بی‌اطمینانی‌ها بین دو کشور را از بین خواهد برد. وی ادامه می‌دهد: آغاز این تجارت  بسیار مهم است و باعث ایجاد پل‌هایی میان دو کشور می‌شود. این قرارداد همچنین یک نقشه راه برای کسانی خواهد بود که قصد دارند در آینده‌ای نزدیک با ایران وارد تجارت شوند.این گزارش می‌افزاید: آخرین تحویل بوئینگ به ایران، مربوط به جامبوجت‌های «747» است که در سال 1977، دو سال پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، وارد این کشور شدند. ایران‌ایر، حامل پرچمدار جمهوری اسلامی ایران قصد دارد 80 فروند هواپیما شامل «Boeing 747» گوژپشت، «Boeing 777» و نسخه پیشرفته آن، «Boeing 777X» را با ارزشی معادل 17.6 میلیارد دلار به ناوگان خود بیفزاید. بوئینگ همچنین قصد دارد ایران ایر را در جهت در اختیار گرفتن 29 فروند هواپیمای دیگر از شرکت‌های لیزینگ یاری کند.

بازتاب خبر در داخل ایران

   تایید لغو سفارش 6 هواپیمای ایرباس
به گفته فخریه کاشان، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل، جلسه بعدی مذاکره با نمایندگان ایرباس هفته آینده در تهران برگزار می‌شود و به گفته مسئول عالی مذاکره‌کننده ایرانی، در این جلسه نمایندگان دو طرف به موضوعات حقوقی قرارداد خرید ۱۱۱ فروند هواپیما رسیدگی می‌کنند. طبق خبری که اصغر فخریه‌کاشان داده است، مذاکرات با ایرباس در بخش مالی و فنی به پایان رسیده و با صدور مجوز خزانه‌داری آمریکا تا پایان سال ۲۰۱۶ چند هواپیمای نو وارد ناوگان هوایی ایران خواهد شد. قائم‌‌مقام وزیر راه‌و‌شهرسازی در امور بین‌الملل این خبر را هم می‌دهد که ممکن است مذاکرات با بوئینگ زودتر به نتیجه برسد و هواپیماهای ساخت این شرکت زودتر از ایرباس وارد تهران شوند. ضمنا، این اظهارنظر لغو سفارش 6 هواپیما را به طور غیر مستقیم تایید می‌کند.

   فشار جامعه جهانی به آمریکا
فخریه‌کاشان هم چنین از مذاکرات ۴ کشور سازنده ایرباس با آمریکا خبر داد و گفت: وزرای خارجه کشورهای سازنده هواپیمای ایرباس به آمریکا فشار آورده‌اند و با مقامات آمریکایی دیدار و مذاکره داشته‌اند؛ موضوعی که این هفته در اجلاس کاپا از سوی عباس آخوندی، وزیر راه‌و‌شهرسازی مورد تاکید قرار گرفت. وی با اشاره به برگزاری دوباره اجلاس کاپا در دو سال در تهران این را گفت که نهایی شدن قرارداد خرید هواپیما خواست جامعه جهانی است و به غیر از ما، کشورهای زیادی هستند که با فشار به آمریکا خواهان صدور مجوز اوفک هستند. سرانجام آمریکا نیز تحت تاثیر فشارهای جهانی مجوز فروش هواپیمای نو بوئینگ و ایرباس به ایران را صادر کرد.

   روند مذاکرات با ایرباس
وی در مورد مذاکرات با ایرباس می‌گوید: مذاکرات با ایرباس متوقف نشده است و کماکان ادامه دارد، علت هم این است که درباره بندهایی از قرارداد ما با ایرباس هنوز توافق نشده و قاعدتا باید درباره موضوع‌های مختلفی به توافق نهایی برسیم. این بندها بیشتر مربوط به مواردی است که اگر بار دیگر شرایط به گونه‌ای باشد که ایرباس نتواند به تعهدات خود عمل کند مثل برگشت احتمالی تحریم‌ها، بار حقوقی آن لحاظ شود و به ما جریمه بپردازد. اگر چه اعتقاد ما بر این است که تحریم‌ها بازنمی‌گردد چرا که درحال حاضر بین اروپا و آمریکا آن اجماع قبلی وجود ندارد، اما برای اینکه خوشبین هم نباشیم باید قرارداد را به‌گونه‌ای ببندیم که انگار شرایط عادی برقرار است یعنی شرایطی که قبلا هم وجود داشته و همه خریدها را انجام می‌دادیم و هیچ ماده و بندی هم نبود که بگوید اگر چنین شد چه کاری باید کرد. مثل هر کشور دیگری ایرباس باید رفتار مساوی و یکسانی با ما داشته باشد. طبیعی است آنها هم نقطه نظرات خودشان و نگرانی‌های خودشان را دارند. ما هم چیزی را می‌خواهیم امضا کنیم که منافع مملکت را در پی داشته باشد، لذا این بخش عمده ای است که باقی مانده است.

   رفع موانع مالی
وی با اشاره به مشکلات مالی قبلی به وجود آمده در مذاکرات با ایرباس اضافه می‌کند: خبر خوش ما در این قسمت است. مسائل بانکی و فاینانس که باید به صورت سه جانبه بین ما و ایرباس و شرکت فاینانسر مذاکره و حل می‌شد، حل شده است و حتی ایرباس به سمت ساخت لگویی که اسم ایران‌ایر روی هواپیماها نصب شود، رفته است. این درحالی است که دو ماه قبل سازندگان  قطعات و اجزای هواپیما رغبتی به مذاکره با ایران نداشتند اما در دو ماه اخیر این مشکل حل شده است و با چند شرکت سازنده صندلی، موتور  هواپیما و سایر تجهیزات داخلی  و مسائل فنی مذاکره داشته‌ایم. اطلاعات و گزارش‌هایی که از مذاکره‌کنندگان فنی دریافت می‌کنیم حکایت از این دارد که خوشبختانه این عدم تمایلی که تا دو ماه پیش، بین سازندگان قطعات وجود داشت رفع شده و آنها برای مذاکره به ایران آمده‌اند.

   50 درصد تخفیف در قرارداد ایرباس
فخریه‌کاشان در مورد تخفیف های گرفته شده از ایرباس می‌گوید: قیمت‌هایی که در کاتالوگ هواپیما می‌نویسند معمولا قیمت‌های غیر واقعی است اما معمولا وقتی خرید هواپیما به مرحله آخر می‌رسد، روی این قیمت 30، 40 درصد تخفیف وجود دارد. آنچه ما مذاکره کرده‌ایم این است که میزان تخفیف را بیشتر کرده‌ایم نه اینکه ۵۰ درصد تخفیف گرفته‌ایم ولی می‌شود گفت اگر به طور متعارف 30 درصد تخفیف داده می‌شود ما توانسته‌ایم این تخفیف را به 50 درصد برسانیم.

   ورود چند فروند هواپیما تا پایان 2016
وی معتقد است با صدور مجوز آمریکا، تا پایان سال ۲۰۱۶ چند هواپیما وارد کشور خواهد شد، اما اگر اوفک تاخیر کند که تا به حال هم کرده است این زمان دیرتر خواهد شد.

   تحویل بوئینگ، زودتر از ایرباس
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل در پایان می‌افزاید: مذاکره با بوئینگ به لحاظ زمانی دیرتر شروع شده است ولی به نظر می‌آید زودتر انجام شود، برای اینکه ساختار مذاکره با بوئینگ متفاوت با ساختار ایرباس است. به عنوان مثال بوئینگ خودش همه مسئولیت‌های سازندگان دست دوم را دارد از موتور تا غیره... . اما در ایرباس اینگونه نیست. دو شرکت مختلف با دو استاندارد مختلف هستند و  به همین دلیل مذاکره با ایرباس سخت‌تر و مذاکره با بوئینگ آسان‌تر است باید بیایند و بنشینیم و مذاکره کنیم و ببینیم آیا واقعا مذاکره با بوئینگ آسان تر است؟ البته بوئینگ خیلی علاقه‌مند به حفظ بازار ایران است و سعی دارد تلاش کند تا زودتر این رابطه را برقرار کند.
5 نکته درباره "نهی احمدی نژاد از کاندیداتوری"
این که رئیس جمهوری بعد از 2 دوره بار دیگر بخواهد رئیس جمهور شود، اساساً وجهه خوبی برای کشور ندارد. این اشتباهی بود که پیشتر ، اکبر هاشمی رفسنجانی مرتکب شد و نتیجه اش را نیز دید.
عصر ایران - در ماه های اخیر، محمود احمدی نژاد به سفرهای زودهنگام تبلیغی برای انتخابات ریاست جمهوری بعدی، می رفت. احتمالاً او بر آن بود تا با دو تاکتیک، بار دیگر فضای کشور را معطوف به خود کند و برای سومین بار رئیس جمهور ایران شود: اول آن که با دادن وعده هایی مانند افزایش یارانه ها و نظایر آن، توده ها را به خود جذب کند. دومین روش نیز، آلوده سازی فضای رقابت ها با نسبت دادن اتهامات مختلف به این و آن است تا هم رقبا را منکوب کند و هم در برابر اتهاماتی که متوجه خود و تیمش هست، به شکل تهاجمی، دفاع کند.
البته این تحلیل هم وجود داشت که او نه الزاماً برای ریاست جمهوری که برای جریان سازی سیاسی و اهداف دیگری وارد میدان می شود که قبلاً بدان پرداخته ایم.(اینجا)اینک اما چند روزی است که خبری از احمدی نژاد نیست و این خبر پیچیده است که او به درخواست و پیگیری خود نزد رهبری رفته و با نهی صریح ایشان برای کاندیداتوری مجدد مواجه شده است.
اولین بار، این خبر را خبرگزاری فارس به نقل از مهدی فضائلی - مدیر عامل سابق فارس - منتشر کرد و افرادی مانند حمید رسایی نیز تلویحاً آن را تأیید کردند.
این خبر در حالی است که روش رهبری تا کنون، امر و نهی افراد به کاندیداتوری نبوده است اما آنطور که مدیر عامل سابق فارس نوشته «حضرت آقا این بار نه به شیوه معمول و غالب خود- و البته نه همیشگی- بلکه مبتنی بر مصالح کشور و مشابه موارد خاص و استثنا، در برابر آمدن دکتر احمدی نژاد به میدان رقابت های ریاست‌جمهوری سکوت نکرده و صراحتا نظر مخالف خود را ابراز کرده‌اند.»
در این باره نکاتی چند قابل توجه است:

1 - هنوز دفتر رهبری درباره این خبر، واکنشی نداشته است و لذا نمی توان آنچه منتشر شده را با قاطعیت رد یا تأیید کرد چه آن که پیشتر دفتر رهبر انقلاب تصریح داشته است که هر آنچه منسوب به ایشان است، صرفاً توسط شخص رهبری یا دفتر ایشان اعلام می شود.

2 - این که رئیس جمهوری بعد از 2 دوره بار دیگر بخواهد رئیس جمهور شود، اساساً وجهه خوبی برای کشور ندارد. این اشتباهی بود که پیشتر ، اکبر هاشمی رفسنجانی مرتکب شد و نتیجه اش را نیز دید و این بار، احمدی نژاد بدون درس گرفتن از گذشته، در صدد تکرار آن اشتباه بود (یا هست).

3 - این که احمدی نژاد همچنان به روند خود برای کاندیداتوری اش ادامه دهد یا نه، موضوعی است که هنوز نمی توان با اطمینان بدان پاسخ گفت چرا که اولاً خبر منتشره در فارس، هنوز از سوی دفتر رهبری رد یا تایید نشده است و ثانیاً نمی توان به ضرس قاطع رفتار احمدی نژاد را پیش بینی کرد، چه آن که او پیشتر نشان داده است که "غیرمنتظره" است؛ کما این که در برابر حکم رهبری در ماجرای عزل وزیر اطلاعات، همین احمدی نژاد 11 روز خانه نشینی کرد.

4 - حتی اگر خبر نهی رهبری صریح باشد و احمدی نژاد نیز آن را بپذیرد، باز هم این احتمال وجود دارد که او همچنان به فعالیت های معطوف به انتخابات ادامه دهد اما هدفش ثبت نام در انتخابات نباشد. بدین گونه که او ادامه دهد و موجی را با خود به عنوان "سرمایه سیاسی" همراه کند و از این سرمایه استفاده مطلوبش را بنماید.

5 - اگر خبر منتشره درباره نهی رهبری مقرون به واقع باشد، احمدی نژاد با آن همه ادعای اصولگرایانه اش، در معرض آزمون مهمی قرار گرفته است که آیا به خانه بر می گردد یا همچنان به   تبلیغات انتخاباتی اش ادامه می دهد؟
سردار سلیمانی: از دولت‌هایی که دنبال رابطه با دشمن هستند هیچ ارزشی بیرون نمی‌آید/ هرکسی دشمن را دوست جلوه دهد خیانت کرده
خدا لعنت کند شجره خبیثه ملعونه آل سعود را که به ناحق بیت‌الله الحرام این جایگاه با عظمت عالم اسلام را مصادره کرده است.
فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: خدا لعنت کند شجره خبیثه ملعونه آل سعود را که به ناحق بیت‌الله الحرام این جایگاه با عظمت عالم اسلام را به ناحق مصادره کرده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از فارس، سرلشگر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در یادواره 1100 شهید شهرستان ملایر اظهار داشت: هر کسی که بخواهد در یک جنگ نابرابر پیروز شود روش دفاع مقدس ما روش بسیار خوبی است. چفیه‌ای که به گردن رهبر معظم انقلاب است یک تذکر دائمی زنده به ارادتمندان دفاع مقدس است و نشانه ارادت ایشان به آن دوران است. دفاع مقدس در معنا و اعمال حق بودن و قدسی بودن خود را ثابت کرد.

وی افزود: خدا لعنت کند شجره خبیثه ملعونه آل سعود را که به ناحق بیت‌الله الحرام این جایگاه با عظمت عالم اسلام را به ناحق مصادره کرده است. 

سردار سلیمانی ادامه داد: یکی از اثرات مهم دفاع مقدس اثر تربیتی آن بود. جبهه های ما قله اساسی مسائل اخلاقی است. جنگ ما هر دو محور فرهنگی جامعه ما یعنی حوزه و دانشگاه را تحت ثاثیر خود قرار داد.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: باید خانه هر ایرانی یک عکس شهید باشد. اگر در اداره‌ای دولتی یا خصوصی عکسی از شهید نباشد این بی معرفتی است. شمال و جنوب تهران و ایران و همه ما مدیون شهدا هستند. یک زمانی فرمانده سپاه خدمت آقا رفت و گفت میخواهیم امام زاده ها را بازسازی کنیم که رهبری فرمودند شما مقبره امام زادگان خودتان یعنی شهدا را بسازید.

وی تصریح کرد: دولت هایی که درگیز انواع فسادها هستند ما را فرا می‌خوانند و برخی در داخل کشور می‌گویند که ما منزوی شده‌ایم و برای خروج از انزوا باید با آنها رابطه بر قرار کنیم. از درون این دولت ها و هیچ ارزشی بیرون نمی آید.
منبع: فارس
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد