سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

وضعیت صنایع و اشتغال در خوزستان مطلوب نیست

خبرگزاری فارس: وضعیت صنایع و اشتغال در خوزستان مطلوب نیست

استاندار خوزستان با اعلام نارضایتی از وضعیت صنایع و اشتغال در استان گفت: تغییر مدیریت‌ها تنها راه اصلاح امور نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز شامگاه یکشنبه دومین نشست خبری استاندار خوزستان با اصحاب رسانه در محل مهمان سرای شهید رجایی استانداری به پایان رسید.

در این نشست که از همان بدو شروع به صورت پرسش و پاسخ برگزار شد غلامرضا شریعتی در پاسخ به چگونگی وام به بنگاه‌های کوچک اظهار کرد: در بحث وام بنگاه‌های کوچک دولت برای هر استانی سهمیه‌ای مشخص کرد که هر استانی با توجه به شرایط خود ساز و کار خاص خودش را به کار برد.

وی ادامه داد: به‌طور کل چنانچه کسی چک برگشتی یا توانایی پرداخت وام قبلی را نداشته باشد دولت نمی‌تواند مجدداً به او وام دهد.

استاندار خوزستان افزود: ستاد تسهیلات به منظور روان‌سازی و خروج از رکود برخی مقررات اعطای وام را در پرداخت لحاظ کرد و در برخی موارد طرح مورد نظر به عنوان وثیقه بانک پذیرفت.

شریعتی با بیان اینکه خوزستان استان دوم به لحاظ گرفتن تسهیلات است تاکید کرد: تسهیلات باید در جهت به حرکت در آوردن چرخ صنعت، افزایش درآمد استان و رفع بیکاری باشد.

وی با بیان اینکه وضعیت صنایع و اشتغال در استان مطلوب و راضی کننده نیست ابراز امیدواری کرد: با اقدامات صورت گرفته شاهد رونق صنعت و رفع مشکلات و معضلات استان باشیم.

شریعتی در رابطه با مشکلات اخیر کشت و صنعت هفت تپه توضیح داد: کشت و صنعت هفت تپه مشکلاتی در پرداخت بدهی آب، برق و گاز دارد که حال اقدام برای رفع آن است و با توجه به اینکه سرمایه‌گذار خوبی که دارد انتظار می‌رود به تدریج شاهد حل مشکلات آن باشیم.

وی در رابطه با به دراز کشیده شدن زمان پروژه‌های شهرداری گفت: در برابر این پروژه‌ها شهرداری و شورای شهر مسؤول هستند و من سعی می‌کنم در حد امکان در کار شهرداری دخالت نکنم چرا که به آنها مسؤولیتی سپرده شده و باید به مسؤولیت‌های خود عمل کنند.

شریعتی با بیان اینکه آمار تصادفاتی که در استان اتفاق می‌افتد باید با آمار کشوری مقایسه شود تاکید کرد: در ارائه آمار واقعی داده شود تا بتوانیم بر اساس آن اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی در ادامه گفت: در مقوله راه‌های استان جاده بهبهان – اهواز در مناقصه است و جاده اهواز – شیراز مقرر شد تا چهار خطه شود.

شریعتی با اشاره به طریق‌الحسین که از ابتدای جاده اهواز آغاز و تا مرز چزابه ادامه دارد گفت: بیشتر مسیر چهار خطه شده است و 45 کیلومتر باقی‌مانده باید تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

*تنها تغییرات مدیریتی چاره‌ساز نیست

وی در پاسخ برنامه‌های خود در رابطه با تغییر برخی مدیران اجرایی استان و حوزه معاونت‌های استانداری گفت: ممکن است یکی از راه‌های اصلاح امور تغییر مدیریت باشد اما همه راه حل همه مشکلات تغییر مدیران نیست.

شریعتی گفت: اگر مشکلات پسابرجام حل شود چیزی حدود 600 میلیارد دلار پروژه در غرب کارون و 600 میلیارد دلار در پتروشیمی‌های ماهشهر سرمایه‌گذاری شده است.

وی با اشاره به تامین اعتبار پروژه فاضلاب شرق اهواز از محل فروش برق استان به عراق گفت: بخشی از این اعتبار تامین شده و تا پایان سال پروژه فاضلاب شرق اهواز آغاز می‌شود.

شریعتی تصریح کرد: فاضلاب  16 شهر از شهرهای استان قرار بود از طریق اوراق عرضه وارد مدار و سیستم شبکه فاضلاب شود اما به‌دلیل عدم فروش 600 هزار میلیون دلار اوراق عرضه و تامین اعتبار وارد شبکه نشدند که این موضوع از طریق شخص رئیس جمهور پیگیری شد که در حال حاضر طبق برآودهای انجام شده به 250 هزار میلیارد دلار اعتبار نیاز داریم که شبکه‌های ایجاد شده به مدار وارد شوند.

وی ادامه داد: مبلغ عنوان شده به منظور شبکه فاضلاب 16 شهر تنها بخشی از فاضلاب مناطق آن شهر را شامل می‌شود و به کل شهر تعلق نمی‌گیرد.

استاندار خوزستان گفت: تصفیه فاضلاب 5 شهر آبادان، خرمشهر، شادگان، بندر امام و ماهشهر از طریق فایناس در حال پیگیری و انجام است.

وی در رابطه با طولانی شدن مترو اهواز گفت: در بحث مترو در استان هیچ اهتمامی صورت نگرفته در حالی که در استان‌های دیگر اهتمام داشتند که پروژه مترو آنها به سرانجام رسید.

شریعتی با مقایسه درآمدهای جذب شده توسط شهرداری به مبلغ 84 میلیارد تومان در مقایسه با استان خراسان به مبلغ 500 میلیارد تومان تصریح کرد: شهرداری مشهد مبلغ 500 میلیارد تومان را از طریق اوراق عرضه فروخت و 500 میلیارد دوم در حل فروش است در حالی که ما همان 500 تای اول را هنوز نفروختیم.

*در اهواز حتی اقدامی برای خرید واگن‌های مترو صورت نگرفته است

وی با اشاره به گفته معاون عمرانی وزارت کشور گفت: در اهواز حتی اقدامی برای خرید واگن‌های مترو صورت نگرفته است.

شریعتی ابراز امیدواری کرد: ردیف بودجه اعتباری 7 میلیارد تومانی توسط وزارت کشور به منظور برگزاری مراسم اربعین حسینی عملیاتی شود.

وی در پاسخ به انتقال آب استان مبنی بر اینکه چرا مخالف برنامه‌های دولت در مسأله آب نیست گفت: من نماینده اپوزیسیون دولت نیستم بلکه نماینده دولت هستم و در بحث آب مواضع ما منطبق با مواضع دولت است.

شریعتی ادامه داد: انتقال آب استان در حد آب شرب به تصویب شورای عالی آب رسیده و به طور حتم از مقدار مشخص شده در شورای آب بالاتر نخواهد رفت.

وی تصریح کرد: ما هم پیگیر هستیم که دستور رئیس جمهور مبنی بر انتقال آب استان در حد تامین آب شرب استان‌های دیگر باشد و میزان آن تغییر نکند.

*مدیران حق شکایت از خبرنگاران را ندارند

شریعتی در رابطه با شکایت برخی مدیران از خبرنگاران توضیح داد: من قبلا البته به صورت رسمی عنوان کردم که هیچ مدیری از خبرنگاران شکایت نکند.

وی با اشاره به شکایت شهرداری از یکی از خبرنگاران گفت: شهرداری یک موسسه خصوصی و غیر دولتی است و این امر به نهاد خودش مربوط می‌شود.

شریعتی در پایان گفت: برخی مدیران اذعان دارند به شخصیت آنها توهین شده و آنها اصرار دارند به لحاظ شخصی از خود دفاع کنند که به مدیران توصیه می‌کنم در این حد هم شاکی خبرنگار نباشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد