سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

از قول مساعدت برای حل مشکل آب شرب تا انتقاد به تعطیلی اداره ارشاد

حمیدیه کشاورزی خوزستان
شناسهٔ خبر: 3767861 -
اهواز ـ مسئولان استانی به شهرستان حمیدیه سفر کردند تا مشکلات و کمبود و کاستی های این شهرستان را بررسی و در راستای رفع آن هر چه بیشتر بکوشند.

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته مسئولان استانی به شهرستان حمیدیه سفر کردند تا مشکلات و کمبود و کاستی های این شهرستان را بررسی و در راستای رفع آن هر چه بیشتر بکوشند. این سفر از عصر روز گذشته تا شامگاه به طول انجامید.

استاندار خوزستان در این سفر، در حسینیه شهدای براجعه بخش طراح شهرستان حمیدیه اظهار کرد: از اینکه در این روز مبارک و عید بزرگ در جمع مردم حمیدیه به ویژه بخش طراح هستم بسیار شاکر و سپاسگزارم.

غلامرضا شریعتی بیان کرد: برای حل مشکل آب شرب نیز این شهرستان را تحت پوشش اجرای طرح غدیر قرار دادیم. این طرح برای حمیدیه در حال اجراست و تا سال آینده نیز به بهره برداری می رسد.

به گفته وی، راه فریسیه و راه های مواصلاتی بخش طراح شهرستان حمیدیه را نیز بهسازی می کنیم.

شریعتی ادامه داد: برای حل مشکلات در خصوص کمبود مدرسه نیز نماینده ای شورای روستاهای بخش طراح به مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان مراجعه کند و در صورت داشتن شاخص های لازم از جمله تعداد کافی دانش آموز کافی اقدام به ساخت مدرسه می کنیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: آنچه در مورد حمیدیه از استاندار خوزستان درخواست داریم این است که در سالیان گذشته کارهایی که باید برای شهرستان انجام می شده و نشده را انجام دهیم.

علی ساری افزود: استاندار خوزستان در حال تلاش است تا نیروگاه سیکل ترکیبی در حمیدیه راه اندازی شود. در زمینه آب شهری و روستایی این شهرستان واقعا مشکل داریم.

وی تصریح کرد: متاسفانه در زمینه فاضلاب واقعا کاری در شهرستان حمیدیه انجام نشده و مردم نسبت به اداره آب این شهرستان انتقادات بسیاری دارند.

ساری ادامه داد: در حوزه بهداشت و کشاورزی هم دچار مشکلات بسیاری هستیم. مباحث فرهنگی در این شهرستان بسیار ضعیف عمل شده و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اداره شهرستانی را به تعطیلی کشانده است.

تامین اعتبار و اجرای پروژه ها

مدیرعامل شرکت گاز خورستان نیز در ادامه گفت: حمیدیه از نظر ما شهرستان سبز است و تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار دارد.

سید ناصر حسینی نژاد اضافه کرد: از سال های قبل پروژه های مختلفی برای گازرسانی به روستاهای مختلف شهرستان حمیدیه تعریف شده که برخی اجرا و برخی نیز در حال اجرا هستند.

وی بیان کرد: مسئله گازرسانی روستاهای مسیر حمیدیه به گمبوعه و همچنین روستاهای حمیدیه به هویزه را در دست اجرا داریم.

حسینی نژاد افزود: سعی داریم تا پروژه های دیگری را نیز تعریف و در صورت تامین اعتبار اجرایی کنیم.

اعطای تسهیلات کشاورزی

مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان نیز اظهار کرد: اساس معیشت مردم و اقتصاد حمیدیه در پایه کشاورزی و تولیدات محصولات کشاورزی است.

کیخسرو چنلگوایی افزود: حمیدیه در زراعت، باغبانی، صنایع دامی، مرغداری و صنایع تکمیلی ظرفیت های بسیار خوبی دارد. عملکرد این شهرستان امسال در بخش کشاورزی خیلی بهتر از سال گذشته بوده و ارتقا هم داشتند.

وی عنوان کرد: برای انجام کشت های پاییزه از نظر امکانات، تسهیلات و توزیع نهاده ها هیچ مشکلی نداریم. همچنین برای مدیریت در زمینه کاشت، داشت و برداشت نیز اقدامات لازم را انجام می دهیم.

چنگلوایی اضافه کرد: برای هر هکتاری که به صورت آبیاری تحت فشار یا همان کشت نوین برود، مبلغ هفت میلیون تومان وام به کشاورزان پرداخت می کنیم.

خدمت رسانی ۳۰ موکب و ۱۲ هیئت 

در ادامه این مراسم، صاحب سید نور برادر یکی از شهدای بخش طراح شهرستان حمیدیه نیز اظهار کرد: این حسینیه مرکز اطلاعات ـ عملیات سپاه حمدیه و شهید چمران بود. وقتی عراق این خانه را شناسایی کرد به مدت ۲۴ ساعت پشت سر هم این حسینیه را گلوله باران کرد و در نهایت سه شهید بر زمین افتادند.

وی با اشاره به اینکه حمیدیه مردمی ولایتمدار و محب اهل بیت(ع) دارد، گفت: حمیدیه سال گذشته در ایام اربعین ۳۰ موکب و ۱۲ هیئت را فعال و به زائران حسینی خدمات رسانی کرد.

سید نور بیان کرد: مردم حمیدیه با تقدیم ۴۰۰ شهید و ۸۰۰ جانباز دین خود را به انقلاب و اسلام ادا کردند. آنها خون داده و ایثارگری کردند، بنابراین امروز وقت ادای دین مسئولان است.

وی هشدار داد: اگر امروز مسئولی بخواهد پای خود را از مسیر خط امامت و ولایت کج کند، حزب الله آن پا را قطع می کند.

سید نور در پایان، خطاب به استانداران و سایر مسئولان حاضر گفت: به این مردمی که خون و مال خود را نثار کردند، توجه ویژه ای کنید و مطمئن باشید اگر به روستاها رسیدید امنیت در شهرها نیز تأمین می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد