سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

مشکل مطالبات کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه خارج از نوبت در دست رسیدگی است

شوش - ایرنا - رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش گفت: مشکل پرداخت نشدن مطالبات کارکنان بازنشسته کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به صورت فوق العاده در دست رسیدگی و پیگیری است.

بیش از 100 نفر از کارکنان بازنشسته کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شمال خوزستان با گذشت چند ماه از زمان بازنشستگی تاکنون مطالبات خود را دریافت نکرده اند.
سیدناصر حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:کارکنان بازنشسته شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه برای پیگیری مطالبات خود به اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شوش مراجعه کرده و طبق قانون برای آنان تشکیل پرونده شده است.
وی با اشاره به مراجعه روزانه کارکنان بازنشسته این شرکت برای پیگیری مطالبات خود
اظهار داشت:مطالبات کارکنان بازنشسته کارخانه نشکر هفت تپه حق قانونی آنان است که باید پرداخت شود.
حسینی افزود:اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بر اساس وظیفه ذاتی خود پیگیری وصول مطالبات کارکنان بازنشسته بوده و در این راستا فرم دادخواست رسیدگی این افراد به هیات تشخیص ارسال شده ضمن اینکه این اداره به صورت فوق العاده و خارج از وقت اداری نیز پیگیر وصول مطالبات قانونی این کارگران می باشد.
وی گفت: تاکنون برای 50 نفر از بازنشستگان نیشکر هفت تپه دادخواست تهیه شده ضمن اینکه اولین جلسه رسیدگی به دادخواست این افراد چهارم مهرماه تشکیل می شود.
یکی از کارکنان بازنشسته کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه نیز روز سه شنبه در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا گفت: 130 نفر از بازنشستگان این شرکت بعضا با گذشت هفت ماه هنوز مطالبات سنوات بازنشستگی خود را دریافت نکرده و شرکت مذکور نیز اقدامی در این راستا نمی کند.
وی که بابت 30 سال خدمت در این شرکت رقمی معادل یک میلیاردو 100 میلیون ریال مطالبه دارد افزود: با وجود اینکه شرکت نیشکر هفت تپه مطالبات کارکنان بازنشسته را پرداخت نمی کند اتما برای تخلیه منازل سازمانی حکم تخلیه گرفته و وارد عمل شده است.
این بازنشسته کارخانه نیشکر هفت تپه گفت: اقدام مدیریت این کارخانه برای تخلیه منازل سازمانی که در اختیار بازنشستگان شرکت می باشد در حالیکه مطالبات سنوات بازنشستگی آنان را پرداخت نمی کند جای تعجب و تاسف دارد.
وی به نمایندگی از سایر بازنشستگان گفت: در صورتیکه کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه مطالبات بازنشستگان را پرداخت کند ، این افراد در اسرع وقت نسبت به تخلیه منازل سازمانی اقدام خواهند کرد.
حدود چهار هزار نفر در بخش های مختلف شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به صورت رسمی ، پیمانی ، قراردادی و نیز موقت مشغول بکار هستند.
کشت و صنعت هفت تپه ، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد.
ظرفیت تولید این کارخانه 100هزار تن شکر در سال است که به دلیل فرسودگی خط تولید کمتر از ظرفیت اسمی شکر تولید می کند.
این کارخانه طبق اصل 44 قانون اساسی اواخر پارسال از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.
شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در 15کیلومتری شهر شوش در شمال استان خوزستان واقع است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد