سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

انهدام تیم تروریستی وابسته به آل سعود در سراوان/ هلاکت ۴ نفر از تروریست‌ها

خبرگزاری فارس: انهدام تیم تروریستی وابسته به آل سعود در سراوان/ هلاکت ۴ نفر از تروریست‌ها

رزمندگان سپاه پاسداران تیم ۹ نفره تروریستی گروهک «جیش‌الظلم» وابسته به آمریکا و رژیم آل سعود را در جنوب شرق ایران منهدم کرد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، واحدهای قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران طی عملیاتی در هفته گذشته در استان سیستان و بلوچستان تیم 9 نفره اشرار و تروریست‌های مزدور آمریکا و رژیم سعودی را هدف قرار داده و منهدم کردند.

بنابر اخبار واصله از قرارگاه قدس نیروی زمینی، در این عملیات رزمندگان سپاه توانستند علاوه بر به هلاکت رساندن سرکرده این تیم 3 نفر دیگر از اشرار را معدوم و دستکم 2 نفر دیگر از آنها را زخمی کنند.

در این عملیات که در مناطق مرزی کوهک سراوان انجام شد، علاوه بر انهدام کامل تیم تروریستی  گروهک «جیش‌الظلم» ( این گروهک خود را جیش العدل نام گذارده اند)، مقادیر زیادی سلاح، مهمات، بیسیم، دوربین‌های دید در شب و 3 دستگاه خودروی تویوتا مجهز به سامانه‌های پیشرفته اهدایی کشورهای مرتجع و معاند منطقه به غنیمت گرفته شد.

تجهیزات به دست آمده از تروریست‌ها

جیش‌الظلم گروهک تروریستی تندروی سلفی‌مذهب و بلوچ است که با نظام جمهوری اسلامی ایران به مبارزه مسلحانه می‌پردازد و مرکز آن در بلوچستان پاکستان و مورد حمکایت آمریکا وعربستان است.

این گروهک بعد از نابودی گروهک جندالله با سازمان‌دهی تشکیلاتی‌تر برخی اعضای آن شروع به فعالیت و اعلام موجودی کرد.

سرکردگی این گروهک را صلاح‌الدین فاروقی از ساکنان راسک بلوچستان پاکستان به عهده دارد.

در کارنامه خفت‌بار این گروهک می‌توان به شهید کردن 14 مأمور مرزبانی که 12 نفر آن‌ها سرباز بودند، ربودن 5 مرزبان و به شهادت رساندن جمشید دانایی فر و شهادت 8 مرزبان ایرانی دیگر اشاره کرد.

این گروهک تروریستی با آموزه‌های سلفی و باورهای وهابی خود از جمله حامیان سلفی‌های معارض در جنگ سوریه است و یکی از دلایل اقدامات تروریستی خود علیه جمهوری اسلامی ایران را حمایت از تکفیری های سوری و تروریست های معارض دولت سوریه اعلام کرده است.این گروهک خود را مدافع حقوق اقلیت سنی بلوچستان ایران و مخالف حمایت ایران از حکومت سوریه است.

گروهک تروریستی “جیش العدل” بعد از نابودی جندالله تشکیل شد، اعضای این گروهک به سرکردگی “صلاح الدین فاروقی” در چند سال اخیر اقدامات تروریستی متعددی علیه هم میهنانمان انجام داده‌اند؛ در کارنامه خفت‌بار این گروه می‌توان اشاره‌کرده به، به شهادت رساندن 14 مأمور مرزبانی که 12 نفر از آن‌ها سرباز وظیفه بوده‌اند، ربودن 5 مرزبان و به شهادت رساندن جمشید دانایی فر، شهادت 8 مرزبان ایرانی ازجمله اعمال خفت‌بار تروریست‌های جیش العدل بوده است.

توصیه سناتورهای دموکرات به اوباما: لایحه محکومیت عربستان را امضا کن 

  

کاخ سفید نگران است این لایحه موجب تضعیف روابط ایالات متحده - سعودی شود و موجب اقدامات انتقامی آنها از ایالات متحده شود.
دو تن از سناتورهای ارشد دموکرات به رئیس جمهور باراک اوباما توصیه کردند لایحه غرامت قربانیان 11 سپتامبر را امضا کند.
براساس این لایحه، خانواده های قربانیان حادثه 11 سپتامبر می توانند در دادگاه های ایالات متحده از عربستان سعودی شکایت و درخواست غرامت کنند.

به گزارش عصر ایران به نقل از هیل، سناتور چارلز شومر (دموکرات از نیویورک) که رهبر آینده دموکرات ها در سنا خواهد بود و ریچارد بلومنتال (دموکرات از کنتیکت) در نامه ای که به اوباما  نوشته اند به وی توصیه کرده اند که از این لایحه که «عدالت علیه حامیان تروریسم» نام دارد، حمایت کند.
این دو سناتور در این نامه نوشته اند: «این لایحه راه های گریزی که مانع از تحقق عدالت برای قربانیان آمریکایی این حملات تروریستی  می شد را می بندد. ما به شما توصیه می کنیم که این لایحه را بدون تاخیر امضا کنید.»
این نامه چند ساعت پس از آن منتشر شد که مجلس نمایندگان به اتفاق آرا این لایحه را تصویب کرد.
این لایحه  که توسط شومر و سناتور جان کورنین (جمهوری خواه از تگزاس) مطرح شده بود اعضای دموکرات کنگره را در مقابل کاخ سفید قرار داده است. کاخ سفید نگران است این لایحه موجب تضعیف روابط ایالات متحده - سعودی شود و موجب اقدامات انتقامی آنها از ایالات متحده شود.
اما این دو سناتور دموکرات در نامه شان این گونه توضیح می دهند که اگر دولت سعودی ارتباطی به این حملات ندارد، پس نباید هیچ گونه هراسی از طرح این دعاوی داشته باشد.
آنها می گویند: «دادگاه به آنها اجازه خواهد داد در انظار عمومی بی گناهی خودشان را ثابت کنند. اما اگر عربستان سعودی مقصر بود، آن وقت باید پاسخگو باشد.»
15 نفر از 19 عاملان حملات 11 سپتامبر، شهروندان عربستان سعودی بودند و منتقدین مدت ها است که معتقدند دولت سعودی به طور مستقیم یا غیر مستقیم در این حملات دست داشته است. مقامات سعودی هرگونه نقش داشتن دولتشان در این حملات را انکار می کنند.
چالش اخیر میان کنگره و اوباما بر سر این لایحه همزمان با پانزدهمین سالگرد حملات 11 سپتامبر است. اوباما 10 روز فرصت دارد این لایحه را امضا کند یا این که آن را رد کند.
حامیان این لایحه، از جمله سناتور شومر مطمئن هستند که آرای دو سوم اعضای کنگره را برای شکست وتوی رئیس جمهور در اختیار دارند.
 اگر آنها بتوانند موفق شوند، این اولین بار در دوره ریاست اوباما خواهد بود که کنگره، وتوی رئیس جمهور را می شکند.
کاخ سفید تاکنون صراحتاً اعلام نکرده است که این لایحه را وتو خواهد کرد، بلکه مقامات دولتی قبل از رای گیری مجلس نمایندگان «اظهار نگرانی جدی» از این لایحه کرده بودند.  
براساس قوانین ایالات متحده، قربانیان تروریسم می توانند از کشورهای حامی تروریسم شکایت کنند. این لایحه موجب می شود که شهروندان بتوانند از کشورهایی که در این چارچوب قرار ندارند، همانند عربستان سعودی هم شکایت کنند.
واکنش ایران به توافق روسیه و آمریکا: تهران از آتش‌بس در سوریه استقبال می‌کند
جمهوری اسلامی ایران همواره بر توقف جنگ و راه حل سیاسی به عنوان تنها راه کار حل و فصل بحران سوریه تاکید داشته و دارد. سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اعلام کرد: ایران همواره از برقراری آتش بس در سوریه و تسهیل دسترسی همه مردم این کشور به کمکهای انساندوستانه استقبال کرده است.
به گزارش تسنیم، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به توافق روسیه و آمریکا برای برقراری آتش بس در سوریه از شامگاه دوشنبه 22 شهریور، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از برقراری آتش بس در سوریه و تسهیل دسترسی همه مردم این کشور به کمکهای انساندوستانه استقبال کرده است. آتش بس شامل گروه‌های تروریستی همچون داعش، جبهه النصره و گروه‌های تازه تاسیس انشعابی نیست و جامعه جهانی ملزم به برخورد جدی، قاطع، بدون شرط و بی وقفه با تروریسم افراطی تکفیری است. با توجه به تجربه چند ماه گذشته، آتش بس باید پایدار و دارای ضمانت اجرا بوده و به عنوان فرصتی برای تجدید قوا و انتقال جنگجویان و تسلیحات برای گروههای تروریستی مورد سوءاستفاده قرار نگیرد.
قاسمی افزود: همانگونه که دولت سوریه نیز بارها تأکید کرده، فقدان ضمانتهای لازم در خصوص پایبندی گروههای تکفیری - تروریستی به آتش بس، مانع موفقیت تلاش‌های قبلی برای برقراری آتش بس بوده و لذا استمرار و پایداری آتش بس، منوط به ایجادسازوکار فراگیر نظارت و به ویژه کنترل مرزها برای جلوگیری از اعزام تروریستهای تازه نفس و ارسال سلاح و سایر منابع مادی برای تروریست‌ها می‌باشد.سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص ارسال کمک‌های انساندوستانه در دوره آتش بس نیز خاطر نشان کرد: ارسال این کمکها می‌بایست بدون هیچ گونه تبعیضی، به تمام مناطق سوریه بویژه مناطق تحت سیطره و یا تحت محاصره گروههای تروریستی که کمتر مورد توجه بوده و سالها در بدترین شرایط تهدید و محاصره قرار داشته‌اند انجام شود.سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران همواره بر توقف جنگ و راه حل سیاسی به عنوان تنها راه کار حل و فصل بحران سوریه تاکید داشته و دارد.
سایت آمریکایی: ایران 33.6 میلیارد دلار از آمریکا دریافت کرده است
ایران در مجموع ۱۱/۹ میلیارد دلار دریافت کرده اما جزئیات پیرامون پرداخت این مبلغ هم‌چنان نامشخص است.
یک پایگاه خبری آمریکایی مدعی شد: ایران احتمالا در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ به طور محرمانه از آمریکا حدود ۳۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار به صورت نقد و طلا دریافت کرده است که دولت باراک اوباما این روند را تسهیل کرده است.
به گزارش ایسنا به نقل از واشنگتن فیری بیکن، ایران در فاصله زمانی بین ژانویه ۲۰۱۴ تا ژوئیه ۲۰۱۵هم‌زمان با وقتی که دولت اوباما در حال تعیین جزئیات توافق هسته‌ای نهایی با ایران بود، ماهیانه ۷۰۰ میلیون دلار از سرمایه مسدود شده خود در نتیجه تحریم‌های آمریکا را دریافت کرده است.
به گفته مارک دوبو ویتز، ایران در مجموع ۱۱/۹ میلیارد دلار دریافت کرده اما جزئیات پیرامون پرداخت این مبلغ هم‌چنان نامشخص است.
وی هم‌چنین مدعی شد که ایران ممکن است در نهایت حدود ۳۳/۶ میلیارد دلار به صورت نقد یا به صورت فلزات گران‌بها هم‌چون طلا دریافت کرده باشد.
اکنون قانونگذاران و دیگر مقامات آمریکایی دولت را برای شفاف‌سازی درباره چگونگی پرداخت این پول‌ها به ایران در سال‌های منتهی به توافق هسته‌ای این کشور با گروه ۱+۵ تحت فشار قرار داده و جزئیات بیش‌تری را خواستار شده‌اند.
صلح دو ابرقدرت، تهدید منافع ایران
روزنامه آفرینش نوشت:

براساس اعلام و گزارش خبرگزاری‌ها، گویا آمریکا و روسیه برای آتش بس در سوریه به توافق اولیه رسیده‌اند و وزرای خارجه دوکشور در این زمینه بایکدیگر بحث و گفتگو کرده‌‌اند. براساس گفته‌های جان کری وزیرخارجه آمریکا، «توافق شده تا حکومت سوریه حملات هوایی علیه غیرنظامیان را متوقف کند. این توافق در نهایت منجر به انتقال سیاسی در سوریه و پایان جنگ در این کشور می شود. همچنین قرار است آمریکا و مسکو مرکز مشترکی را برای جنگ با گروه داعش و جبهه النصره ایجاد می کنند».

اگرچه همگان به اتفاق نسبت به ضرورت یک توافق سیاسی برای حل و فصل بحران سوریه اعتقاد دارند، اما باید زوایای مختلف این توافق مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود از بابت این توافق سیاسی چه اتفاقاتی برای تحولات میدانی سوریه رخ خواهد داد و چه سرنوشتی در انتظار حکومت این کشور خواهد بود.
هرچند که برای مختومه دانستن بحران سوریه و یا اجرایی شدن توافقات این چنینی بسیار زود و غیرمحتمل است، اما باید توابع آن برای ایران به عنوان اصلی ترین عنصر حاضر در تحولات نظامی سوریه مورد بررسی قرارگیرد. درحال حاضر ایران و روسیه برای حمایت از نظام بشار اسد درکنار هم قرار دارند و با تقسیم جنگ هوایی و زمینی بین خود در مقابل گروه‌های تروریستی ایستاده‌اند.

تاهمین جای کار نیز شاهد برخی چرخش‌ها و عقب نشینی‌های روس‌ها در جنگ سوریه بوده‌ایم. در مقطعی که گمانه‌زنی‌ها درمورد توافق با آمریکا برای تبادل اطلاعات در سوریه مطرح شد، شاهد بودیم که روس‌ها نیروهای نظامی خود را از سوریه خارج و جنگنده‌های خود از پایگاه لاذقیه را منتقل کردند و معدود نیروهای خود را برای انجام امور باقی گذاشتند.اما پس از اینکه روس‌ها دیدند آمریکا و متحدانش، در تقسیم کیک سوریه سهم قابل توجهی به آنها اختصاص نمی‌دهند بار دیگر پا به عرصه میدان گذاشتند و اینبار سعی کردند با پیشروی‌های نظامی و دستاوردهای بزرگتری همچون محاصره حلب به برگ امتیاز مفیدتری دست یابند و در مذاکرات دست برتر را داشته باشند.

این موضوع را می‌توان در حال حاضر مشاهده کرد. روس‌ها به کمک دیگر نیروهای نظامی حامی نظام سوریه توانستند طی ایام اخیر تلفات سنگینی بر تروریست‌ها وارد کنند و تا آستانه دروازه‌های حلب پیش روی کنند. همچنین برای نشان دادن جدیت خود در امر پیشروی نظامی در مقطعی از پایگاه نوژه همدان برای حملات جنگنده بمب افکن‌های خود استفاده کردند تا آمریکا و متحدان غربیش را از دست قدرت خود در سوریه و همراهی ایران، مطلع نمایند.

این نمایش روس‌ها کافی بود تا غرب برای مذاکرات بعدی خود را آماده کند تا روس‌ها را با خود همراه سازد. چرا که روس‌ها نیاز به همراهی غرب دارند، ودرمسئله اوکراین و تحریم‌های گسترده مالی آمریکا و اروپا به شدت تحت فشار هستند. البته این بار روس‌ها تجربه ضربه خوردن از توافقات قبلی و آتش‌بس‌های این چنینی در دفعات قبلی که موجب پیشروی تروریست‌ها و حوادثی همچون خانطومان گردید، را به یاد دارند و احتمالا با احتیاط بیشتری حرکت خواهند کرد.

اما با تمام این اوصاف، قدرمسلم صلحی که این دوابرقدرت تولید کنند نفع چندانی برای ایران و دیگر نیروهای مقاومت نخواهد داشت.

ممکن است جز اندکی آرامش مقطعی در جبهه‌ها حاکم شود، اما نمی‌توان انتظار تساوی میان خواسته‌های ایران و غرب در مسئله سوریه را داشت! تجربه نشان داده همواره قدرت‌های بزرگ منافع خودرا در تیتر اولویت‌ها قرارمی دهند .
البته دولت سوریه می تواند منافع مارا در زمره منافع خود مطرح کند تا به این وسیله ماهم دست پر میدان را ترک کنیم . اما مسلماً منافع دو ابرقدرت جایی برای تحقق خواسته‌های ایران را باقی نمی‌گذارد. علی الخصوص که درحال حاضر روس‌ها خود را سردمدار جنگ وتعیین تکلیف نهایی سوریه قلمداد می کنند. بحران پیچیده سوریه پیش بینی‌ها را بسیار سخت ساخته است و نمی‌توان موضوع قطعی را برای آینده این کشور درنظر گرفت. به هرحال ایران به عنوان تاثیر گذار ترین نیروی حاضر درمعادلات سوریه نباید در توافقات میان ابرقدرت ها نادیده گرفته شود. اگر این چنین شود عملاً هزینه‌ها و فشارهایی که از بابت جنگ برایران و نیروهای مقاومت وارد شده، دست مایه‌ای برای روس‌ها خواهد شد تا از آن برای امیال جهانی و منطقه‌ای خود بهره ببرند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد